Ik ben Tom Jansen en vanaf kleins of aan familiair besmet met het Alfa virus. Opgegroeid deels achterin de Alfetta (wijlen mijn vader had een zilvergrijze lusso 1.6 met gele carello's) Back in the seventies kreeg ik het voorelkaar om iedere keer met 1 been links en rechts van de tunnel - mij vasthoudend aan de voorstoelen, genietend van het geluid en de snelheid. Net zolang tot mijn vaders wakend oog gespot in de spiegel waargenomen werd

Ben opgegroeid in Wijk Bij Duurstede - en heb menig dijktraject meegemaakt in rap tempo...Mijn vader was een goed bestuurder en gecombineerd met een fijne Alfetta leverde veel gezond spetacolo op.
Begin 80er jaren had mijn oudste broer een 1e type GT 1.6 in het wit. Machtige sportauto! Qua bruine duivel had de auto een slecht leven gehad en mijn broer wist dat nog een jaar of 2 te rekken. Met wit kun je prima camoufleren!

Mijn andere (niet technische) broer had veel later veel lol in zijn 155 2.0 en later 2.5v6.
De Alfaliefde is hoofdzakelijk bij mij bleven steken. Mijn eerste auto was een beige 78er SUD 1300 - wat een bochtenwerk!
Daarna een witte 80er Giulietta 1.6 gevolgd door een 78er blue olandese 2.0 die helaas gestolen werd toen net een paar maandjes de 2100 motor met snelle stokjes in het vooronder zat. Wat een duivel was dat!

Tussendoor nog even een krokante 78er zwarte GTV 2000 van iemand overgenomen - deze bleek reddeloos verrot mede door het slechte overlakwerk met dichtgeplamuurde naden. Later nog een rode 75er 2.0 carbs uit 86 gevolgd door een antraciete 90 QO uit 87. Tenslotte een eind 70er Giulia 1300 super in blue olandese met 2.0 carbs.
Deze zette ik stil omdat ik vlakbij werk woonde en ik wilde niet dat ze verging. Na een Alfaloze periode (huizen verbouwerij - gezin - ander huis enz enz) ging het toch flink kriebelen.
Nu dus nog steeds de Giulia die ik net naar voren gehaald heb uit de loods om weer op de weg te verschijnen - na dikke 6 jaar - ready voor TS ombouw op carbs.
1 jr terug een mooie harde GTV 2000 aangeschaft en in rijdende staat in de schuur gezet: wordt nagelopen deze zomer....geen haast.
Ze staat vlakbij het andere restauratieproject: de 2600 sprint.
edit: Kon het niet laten en schafte laatst nog een 75 QV aan met wat aanpassingen (azev - bilstein - dikke stabi) en numerata interieur.
Hier alvast een beknopt fototje (gele carello's liggen in doos op de achterbank)

Je ziet onze poes nog even luisteren of de GTV goed klinkt