2000 Lusso
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10
Re: 2000 Lusso
klopt!
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: 2000 Lusso
Staat jouw Giulia per ongeluk in Elst ? Staat nu op GTA velgen.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10
Re: 2000 Lusso
stimmt. ik vond het audi staal ook mooier, maar dat komt ook door de kleur waarin ik ze gespoten had.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10
Re: 2000 Lusso
Net even onder de kap gekeken om de oorzaak van de benzinelucht te achterhalen.
Dat blijkt overduidelijk: beide carbs zijn aan de voorzijde flink vervuild. lijkt op regelmatig overstromen, maar het verbruik is ook niet zodanig dat ik verwacht dat het eruit spuit. Mosschien net te vol en af en toe erover klotsen?
Even een stukje schoongepoetst om volgende keer dat de motor loopt diagnose te kunnen stellen.
De benzineslangen zijn overigens van een ogenschijnlijk zeer flexibel geribde slang. Hij is duidelijk oud maar nergens droog. Lijkt me geen aanleiding om die te vervangen. Op 1 plek tussen filter en benzinepomp is wel ooit een slang vervangen, door een echte gomme italia......laatnou net die slang bijna doorgescheurd zijn Niet van droogte overigens maar het lijkt een snee oid. Maar goed dat ik daar ff naar kijk dus.
Verdere inspectie in en rond de motorruimte en voorwielophanging leert dat er weinig op aan te merken is kwa rubbers en slangen. Alleen de castorrubbers zijn compleet vergaan. Komt pu in, want ik wil in deze koets niet boren voor de kogel modificatie.
Aandachtspunt zijn de carb rubbers. Zien er wat droog uit, dus ook die even testen op lekkages bij de volgende keer dat de motor loopt.
Tzt zal een beurtje carbrubbers en opfrissen carbs er wel aankomen. Als debenzinelucht niet te verhelpen is dan moet dat misschien op korte termijn al. Als de carb rubbers goed zijn dan eerst maar eens een seizoen rijden.
Dat blijkt overduidelijk: beide carbs zijn aan de voorzijde flink vervuild. lijkt op regelmatig overstromen, maar het verbruik is ook niet zodanig dat ik verwacht dat het eruit spuit. Mosschien net te vol en af en toe erover klotsen?
Even een stukje schoongepoetst om volgende keer dat de motor loopt diagnose te kunnen stellen.
De benzineslangen zijn overigens van een ogenschijnlijk zeer flexibel geribde slang. Hij is duidelijk oud maar nergens droog. Lijkt me geen aanleiding om die te vervangen. Op 1 plek tussen filter en benzinepomp is wel ooit een slang vervangen, door een echte gomme italia......laatnou net die slang bijna doorgescheurd zijn Niet van droogte overigens maar het lijkt een snee oid. Maar goed dat ik daar ff naar kijk dus.
Verdere inspectie in en rond de motorruimte en voorwielophanging leert dat er weinig op aan te merken is kwa rubbers en slangen. Alleen de castorrubbers zijn compleet vergaan. Komt pu in, want ik wil in deze koets niet boren voor de kogel modificatie.
Aandachtspunt zijn de carb rubbers. Zien er wat droog uit, dus ook die even testen op lekkages bij de volgende keer dat de motor loopt.
Tzt zal een beurtje carbrubbers en opfrissen carbs er wel aankomen. Als debenzinelucht niet te verhelpen is dan moet dat misschien op korte termijn al. Als de carb rubbers goed zijn dan eerst maar eens een seizoen rijden.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 2000 Lusso
Vlotters blijven niet hangen of verkeerd afgesteld?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10
Re: 2000 Lusso
Dat zou inderdaad kunnen. Ik wil voor ik van alles ga demonteren even zien of het oude vervuiling is of dat het recent is. Vandaar!
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: 2000 Lusso
Verbruik is altijd rond de 1:10-1:11 geweest.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10
Re: 2000 Lusso
ja daarom is het vreemd.....misschien staat het vlotterniveau net te hoog en klotst het er af en toe nét overheen waardoor je snel vervuiling krijgt. Ik geloof niet dat de vlotter blijft hangen ofzo, waardoor hij flink overstroomt...
Van het weekend hopelijk diagnose.
Van het weekend hopelijk diagnose.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: 2000 Lusso
We hebben toch aardig wat km's gemaakt.
Mochten de carbs overlopen door niet goed werkende vlotters, lijkt me dat heel stug.
Ze loopt mooi rond.
Ik zou eerder de slangetjes als verdachte zien.
Mochten de carbs overlopen door niet goed werkende vlotters, lijkt me dat heel stug.
Ze loopt mooi rond.
Ik zou eerder de slangetjes als verdachte zien.
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10
Re: 2000 Lusso
de slangetjes ga ik nog vervangen idd.
ook het benzinefilter maar meteen meenemen dan.
________________
@Fetta: voor het ontluchten van koppeling en remmerij hoor ik graag welke vloeistoffen er nu inzitten?
_______________
Verder komen er gewoon 15" ronals: de meest voor de hand liggende keus, maar ook na het overwegen van alternatieven blijft het de mooiste velg op een sedan. Deal voor een mooie set is rond en worden waarschijnlijk zondag opgehaald. Helaas zit de verkeerde bandenmaat erop (195/50/15) maar daar kom ik wel vanaf want het zijn dunlops met 7mm.
Bandenmaat wordt 225/50 R15 achter en 205/55 R15 voor (wanghoogte respectievelijk 112,5 en 112,75mm en dus gelijk!)
deze wijken beide slechts 1% af van origineel volgens de bandencalculator.
de keuze van een fatsoenlijke band voor de achterbanden is beperkt, zo lijkt het. Tot nu toe alleen Toyo PROXES T1-R gevonden als leverbare band voor achter én voor in 1 type.
Iemand nog tips?
_______________
Dit weekend op het programma:
- Neus staat omhoog op de XXL oprijbokken, dus eerst voorremmen ontluchten (ivm klein beetje scheef remmen bij doorremmen)
- kont op bokken zetten en een poging doen om de achterveren te wisselen voor eibach. Gokje: schokdempers los, as laten zakken tot de vangband en het laatste stukje met veerspanners doen? ik heb zo'n setje:
Ik heb hier en daar gezien dat de eibachs maar weinig verlagen en dat er daarom vaak een winding afgeslepen wordt, maar de spatbordrand achter staat nu maar 2-3cm hoger dan voor, dus ik ga ze niet afslijpen en eerst eens kijken wat het oplevert
Dan de auto omdraaien alleen de kont op de oprijbokken, zodat hij klaar staat om achterremmen en koppeling te ontluchten, en de achterdemper te wisselen, maar gezien de beperkte tijd kom ik daar vast niet meer aan toe.
ook het benzinefilter maar meteen meenemen dan.
________________
@Fetta: voor het ontluchten van koppeling en remmerij hoor ik graag welke vloeistoffen er nu inzitten?
_______________
Verder komen er gewoon 15" ronals: de meest voor de hand liggende keus, maar ook na het overwegen van alternatieven blijft het de mooiste velg op een sedan. Deal voor een mooie set is rond en worden waarschijnlijk zondag opgehaald. Helaas zit de verkeerde bandenmaat erop (195/50/15) maar daar kom ik wel vanaf want het zijn dunlops met 7mm.
Bandenmaat wordt 225/50 R15 achter en 205/55 R15 voor (wanghoogte respectievelijk 112,5 en 112,75mm en dus gelijk!)
deze wijken beide slechts 1% af van origineel volgens de bandencalculator.
de keuze van een fatsoenlijke band voor de achterbanden is beperkt, zo lijkt het. Tot nu toe alleen Toyo PROXES T1-R gevonden als leverbare band voor achter én voor in 1 type.
Iemand nog tips?
_______________
Dit weekend op het programma:
- Neus staat omhoog op de XXL oprijbokken, dus eerst voorremmen ontluchten (ivm klein beetje scheef remmen bij doorremmen)
- kont op bokken zetten en een poging doen om de achterveren te wisselen voor eibach. Gokje: schokdempers los, as laten zakken tot de vangband en het laatste stukje met veerspanners doen? ik heb zo'n setje:
Ik heb hier en daar gezien dat de eibachs maar weinig verlagen en dat er daarom vaak een winding afgeslepen wordt, maar de spatbordrand achter staat nu maar 2-3cm hoger dan voor, dus ik ga ze niet afslijpen en eerst eens kijken wat het oplevert
Dan de auto omdraaien alleen de kont op de oprijbokken, zodat hij klaar staat om achterremmen en koppeling te ontluchten, en de achterdemper te wisselen, maar gezien de beperkte tijd kom ik daar vast niet meer aan toe.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- modellisimo
- Advanced Membro
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
- Locatie: Beesel
Re: 2000 Lusso
Onderzijde de schokdempers losmaken. Dan de stangen naar de zijkant losmaken en een grote krik onder de driehoek. De krik langzaam laten zakken en dan kun je de veren er zo uithalen. Inbouwen gaat precies andersom.
Alfa Giulietta
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10
Re: 2000 Lusso
je bedoelt de watt stangen los maken?
helder.
dat moet dan snel gepiept zijn als het gangbaar is (is wel de verwachting)
helder.
dat moet dan snel gepiept zijn als het gangbaar is (is wel de verwachting)
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- modellisimo
- Advanced Membro
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
- Locatie: Beesel
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: 2000 Lusso
voorgeschreven vloeistoffen.
Laatste wissel is door een alfadealer uitgevoerd, op vakantie tijdens wissel van HKC.
Ronals: goede keuze
Laatste wissel is door een alfadealer uitgevoerd, op vakantie tijdens wissel van HKC.
Ronals: goede keuze
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10
Re: 2000 Lusso
Dot 3 is voorgeschreven, maar volgens mij wordt er vaak Dot 4 in ingeknikkerd omdat dat beter lijkt, maar vooral ook gangbaarder is en dus op voorraad. Vandaar mijn vraag, want ik twijfel of de gemiddelde garage er nog wel Dot 3 gebruikt?
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10
Re: 2000 Lusso
kwa koppelingsvloeistof is voorgeschreven SAE 1703C wat volgens google overeenkomt met DOT3.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 12:10
Re: 2000 Lusso
Veertjes zijn gewisseld! Achterstabi moest ook los en dan nog kreeg ik de veren alleen met flinke kracht eruit. As zakte niet verder!
Kont is 2,5 cm gezakt, waarschijnlijk wordt het 3cm als er wat mee gereden is.
Schermrand voor is 64cm hoog en achter dan 65cm hoog.
Hoe het optisch is kan ik in de gatage nog niet echt beoordelen. Wel lijkt het gat band/scherm achter nog steeds groter dan voor.
Ik laat het even zo.
Eerst andere klusjes. Morgen voorremmen ontluchten tussen de bedrijven door denk ik.
Kont is 2,5 cm gezakt, waarschijnlijk wordt het 3cm als er wat mee gereden is.
Schermrand voor is 64cm hoog en achter dan 65cm hoog.
Hoe het optisch is kan ik in de gatage nog niet echt beoordelen. Wel lijkt het gat band/scherm achter nog steeds groter dan voor.
Ik laat het even zo.
Eerst andere klusjes. Morgen voorremmen ontluchten tussen de bedrijven door denk ik.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- Meubelmans
- Alfetta Novizio
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 23 jan 2015, 08:45
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: 2000 Lusso
Naar benzine meuren doen ze allemaal wel hoor, vanuit het luchtfilter naar buiten is gewoon open.
De meeste carbs, ook de net gereviseerde, lekken wel een beetje ergens.
Verbruik ligt idd rond de 1.10-1.11. Mij is opgevallen dat hogere gemiddelde snelheid minder sprit kost dan veel tussen sprints.
Oja, de benzine slangen:
Als je niet heel erg zeker weet dat ze recent zijn vervangen, gewoon doen, allemaal, ook achter.
Een goed merk heeft erop afgedrukt waar ze voor geschikt zijn, qua samenstelling. De moderne slang is beter bestand uiteraard tegen de moderne benzine en ook een niet poreus uitziende slang kan doorslaan, dat hoef je niet eens met het blote oog te zien.
Kost een paar euro's maar scheelt een hoop ongewenste warmte ontwikkeling.....
De meeste carbs, ook de net gereviseerde, lekken wel een beetje ergens.
Verbruik ligt idd rond de 1.10-1.11. Mij is opgevallen dat hogere gemiddelde snelheid minder sprit kost dan veel tussen sprints.
Oja, de benzine slangen:
Als je niet heel erg zeker weet dat ze recent zijn vervangen, gewoon doen, allemaal, ook achter.
Een goed merk heeft erop afgedrukt waar ze voor geschikt zijn, qua samenstelling. De moderne slang is beter bestand uiteraard tegen de moderne benzine en ook een niet poreus uitziende slang kan doorslaan, dat hoef je niet eens met het blote oog te zien.
Kost een paar euro's maar scheelt een hoop ongewenste warmte ontwikkeling.....
Wat een dictator is voor een dictatuur, is een manipulator voor de democratie.
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2919
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: 2000 Lusso
Als je nog van die 195-50-15 bandjes af moet hoor ik het graag....
Ik kan ze wel gebruiken namelijk.
Ik kan ze wel gebruiken namelijk.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: 2000 Lusso
Heb hier ook nog 2 bandjes liggen die je mag hebben.
R720 met redelijk profiel.
R720 met redelijk profiel.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super