Hoi Maurice,DG-49-LJ schreef:Ik was trouwens een beetje in de war, ik dacht n.l. dat de Alfetta GTV 2.6i V8 uit 1977 van Gleich was,
maar die was van Autohaus Reiff uit Aken. Artikel over de Reiff V8:
http://www.gtv8.de/h1.htm
Maurice
dat is inderdaad andere koek!
Een collega op m'n werk heeft ooit met zo'n ding gereden, maar was niet heel erg onder de indruk van de power.
Wel was het geluid fantastisch, maar wat wil je met een van een 2 liter V8 racemotor terug getunede motor ontwikkeld door Carlo Chiti ...
Dat is inderdaad mijn GTV6 van het rollenbankfilmpje op Youtube, er is ook nog ergens een ander filmpje waar een run op het industrieterrein te zien is.
Buddy heeft inbouw en de mapping / het afstellen gedaan, ik ken hem inmiddels al bijna 30 jaar, nog van voor de tijd dat hij een autobedrijf heeft samen met z'n broer Roy.
De bedrading is inderdaad nog verre van netjes, zoals een paar andere dingen, vorige week heb ik de bedrading en diverse slangen beter vastgezet, later wil ik nog een nieuw inlaatspruitstuk maken en alle bedrading fatsoeneren, maar eerst moet ik weten of alles heel blijft. Met de spaghettipijpen wordt het ontiegelijk heet onder de klep, dus ik ga ook nog een 75 Turbo hitteschild monteren bij de rembekrachtiger.
De versnellingsbak is origineel Gleich 2.8 met sper en bakkoeler, verhouding weet ik niet zeker, maar met 3000 toeren rijdt je ongeveer de 110 km/h (de teller doet het niet, ik heb m'n eerste prent al weer binnen...)
Wat de motor van StefGTV6 betreft, ik denk dat er iets vreselijk naast staat, of de nokkenassen zijn versleten, of de compressieverhouding niet kloppen, met deze basis hardware moet veel meer mogelijk zijn. Het huidige resultaat lijkt meer op dat van een standaard QV.
Je kan altijd Buddy een keer ernaar laten kijken, hij kan in een paar uurtjes wel een korte diagnose stellen wat er aan schort, maar het is niet echt in de buurt voor je (Roelofarendsveen ligt onder de rook van Schiphol). http://www.wereldauto.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Jeroen