even voorstellen
- Jerommeke66
- Novizio
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 14:55
- Locatie: Nuenen
even voorstellen
Hallo Alfetta transaxle forumleden,
ik ben Jeroen, 48 jaar en van beroep automotive engineer (ik werk in Duitsland en ontwerp nieuwe motoren voor auto's, motorfietsen, schepen, enz.) en ben inmiddels al weer ruim 15 jaar in het bezit van een originele GTV6 2.8 Gleich, bouwjaar '86.
Naast de GTV6 heb ik momenteel nog een 156 SW 1.9 JTDm16V, een 147 GTA en een Seat Leon 1.8 20VT 4.
De afgelopen 25 jaren heb ik diverse Alfa's gehad, waarvan diverse transaxles, 2 Alfetta's (2.0 QO die ik omgebouwd heb tot 2.5 V6) 3 x 75, waaronder een 3.0 V6, een 2.0 TS en een 1.8, maar ook een 2.0 L Giulia (heel erg leuk).
Verder nog een heel scala andere huis-tuin-en-keuken Alfa's, 1x 33 SW, 2x 146, 1x 155, 2x 156 SW voor dagelijks gebruik en een Maserati Biturbo.
Hoewel ik op diverse andere, ook buitenlandse fora actief ben, merk ik regelmatig dat de kennis t.a.v. de transaxles tekort schiet.
Ik hoop dan ook dat ik hier op dit Forum antwoorden kan vinden op specifieke vragen.
Verder is het altijd leuk om met gelijkgestemden van mening te wisselen.
Met vriendelijke groet, Jeroen
ik ben Jeroen, 48 jaar en van beroep automotive engineer (ik werk in Duitsland en ontwerp nieuwe motoren voor auto's, motorfietsen, schepen, enz.) en ben inmiddels al weer ruim 15 jaar in het bezit van een originele GTV6 2.8 Gleich, bouwjaar '86.
Naast de GTV6 heb ik momenteel nog een 156 SW 1.9 JTDm16V, een 147 GTA en een Seat Leon 1.8 20VT 4.
De afgelopen 25 jaren heb ik diverse Alfa's gehad, waarvan diverse transaxles, 2 Alfetta's (2.0 QO die ik omgebouwd heb tot 2.5 V6) 3 x 75, waaronder een 3.0 V6, een 2.0 TS en een 1.8, maar ook een 2.0 L Giulia (heel erg leuk).
Verder nog een heel scala andere huis-tuin-en-keuken Alfa's, 1x 33 SW, 2x 146, 1x 155, 2x 156 SW voor dagelijks gebruik en een Maserati Biturbo.
Hoewel ik op diverse andere, ook buitenlandse fora actief ben, merk ik regelmatig dat de kennis t.a.v. de transaxles tekort schiet.
Ik hoop dan ook dat ik hier op dit Forum antwoorden kan vinden op specifieke vragen.
Verder is het altijd leuk om met gelijkgestemden van mening te wisselen.
Met vriendelijke groet, Jeroen
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7896
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: even voorstellen
Hallo Jeroen en welkom hier. We zijn gek op foto's op dit forum en ik ben ook registerleider van o.a. de Alfetta GT GTV.
Ik hoop ook dat je je wilt inschrijven bij het register en natuurlijk hoop ik dat je aankomend weekend ook naar Assen komt.
Groet Jeroen Nijmeijer
Ik hoop ook dat je je wilt inschrijven bij het register en natuurlijk hoop ik dat je aankomend weekend ook naar Assen komt.
Groet Jeroen Nijmeijer
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- Jerommeke66
- Novizio
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 14:55
- Locatie: Nuenen
Re: even voorstellen
Hallo Jeroen,
ik was inderdaad nog van plan om me te registreren.
Assen zit er dit weekend niet in, want ik ga morgen naar de WRC bij onze oosterburen, daar is de Deutschland Rally rondom Trier.
Groet, Jeroen
ik was inderdaad nog van plan om me te registreren.
Assen zit er dit weekend niet in, want ik ga morgen naar de WRC bij onze oosterburen, daar is de Deutschland Rally rondom Trier.
Groet, Jeroen
- modellisimo
- Advanced Membro
- Berichten: 1007
- Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
- Locatie: Beesel
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: even voorstellen
Hartelijk welkom Jeroen!
Maurice
Maurice
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: even voorstellen
Hartstikke welkom!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: even voorstellen
Welkom...
Leuk wagenpark heb je (gehad).
Heb je al een nieuwe motor geengineerd voor een van je alfa's?
Groeten Remco
Leuk wagenpark heb je (gehad).
Heb je al een nieuwe motor geengineerd voor een van je alfa's?
Groeten Remco
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: even voorstellen
Artikel over Gleich uit 1982 in het Duitse tijdschrift Rallye Racing Magazin
Maurice
Maurice
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- Jerommeke66
- Novizio
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 14:55
- Locatie: Nuenen
Re: even voorstellen
Hallo Maurice,
thanks voor het artikel, ik had dit inderdaad ook al ergens gevonden, maar in een duidelijk mindere kwaliteit.
Om op Remco's vraag terug te komen, ja, ik heb de 2.8 Gleich afgelopen winter "tijdelijk" vervangen door een 3.5 V6 Savali die ik het afgelopen jaar uit een kruiwagen onderdelen heb opgebouwd, Extreme tuning spruitstukken, KMS, high lift nokkenassen, GTA aanzuigbuizen, aangepast plenum met 2 gaskleppen
270 pk en 345 Nm.
De motor had een vriend van me gekocht voor zijn HAWK HF 3000 Lancia Stratos Replica, maar deze had hij uiteindelijk verkocht zonder deze motor die echter omdat deze helemaal uit elkaar lag onverkoopbaar (b)leek.
Het was inderdaad nogal een berg werk om van een Lancia Thema, waaruit deze kwam, om te bouwen naar GTV6 specificatie, maar het resultaat mag er zijn.
Hoi Melcher, wereld is klein...;o)
Groet, Jeroen
thanks voor het artikel, ik had dit inderdaad ook al ergens gevonden, maar in een duidelijk mindere kwaliteit.
Om op Remco's vraag terug te komen, ja, ik heb de 2.8 Gleich afgelopen winter "tijdelijk" vervangen door een 3.5 V6 Savali die ik het afgelopen jaar uit een kruiwagen onderdelen heb opgebouwd, Extreme tuning spruitstukken, KMS, high lift nokkenassen, GTA aanzuigbuizen, aangepast plenum met 2 gaskleppen
270 pk en 345 Nm.
De motor had een vriend van me gekocht voor zijn HAWK HF 3000 Lancia Stratos Replica, maar deze had hij uiteindelijk verkocht zonder deze motor die echter omdat deze helemaal uit elkaar lag onverkoopbaar (b)leek.
Het was inderdaad nogal een berg werk om van een Lancia Thema, waaruit deze kwam, om te bouwen naar GTV6 specificatie, maar het resultaat mag er zijn.
Hoi Melcher, wereld is klein...;o)
Groet, Jeroen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- modellisimo
- Advanced Membro
- Berichten: 1007
- Lid geworden op: 24 nov 2009, 21:13
- Locatie: Beesel
Re: even voorstellen
Mooie GTV en dus een beest op de weg. Hoeveel pk heeft het Savali blok? Heeft die 270 pk of dat Gleich blok?
Alfa Giulietta
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: even voorstellen
Prachtig.
Dat zal dan een 24v zijn denk ik? Gezien de gta aanzuigbuizen enkel op een 24v passen.
Vraagt wel om foto's natuurlijk...
Dat zal dan een 24v zijn denk ik? Gezien de gta aanzuigbuizen enkel op een 24v passen.
Vraagt wel om foto's natuurlijk...
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
- Jerommeke66
- Novizio
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 14:55
- Locatie: Nuenen
Re: even voorstellen
die 270 pk en 345 Nm zijn van de Savali, de Gleich had uiteindelijk 248 pk en 295 Nm, vóór ik deze eruit heb gehaald.
De Gleich ga ik helemaal opnieuw opbouwen, want dat blijft een fantastische motor.
De Savali is ook een 12-klepper, de aanzuigbuizen zijn aangepast met ringen die erop zijn gelast aan de flens, verder heb ik de aluminium voet die tussen de buizen en de cilinderkop zit met de hand uitgewerkt van 39 mm langzaam (inlaatkanaal in de kop) verlopend naar 42 mm (binnenmaat GTA buis).
De Gleich ga ik helemaal opnieuw opbouwen, want dat blijft een fantastische motor.
De Savali is ook een 12-klepper, de aanzuigbuizen zijn aangepast met ringen die erop zijn gelast aan de flens, verder heb ik de aluminium voet die tussen de buizen en de cilinderkop zit met de hand uitgewerkt van 39 mm langzaam (inlaatkanaal in de kop) verlopend naar 42 mm (binnenmaat GTA buis).
- Jerommeke66
- Novizio
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 14:55
- Locatie: Nuenen
Re: even voorstellen
de linker voetplaat is al een aangepaste van de Savali motor, de rechter is nog verder uitgewerkt van de 39 mm aan de cilinderkop naar 42 mm aan de GTA aanzuigbuis
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: even voorstellen
Mooi werk Jeroen!
Hier ook nog een leuk artikel over de GTV 2.0 én de Gleich 2.8:
http://www.autozeitung.de/classic-cars/ ... che-daten#
http://www.autozeitung.de/classic-cars/ ... n?page=0,1
http://www.autozeitung.de/classic-cars/ ... n?page=0,2
Maurice
Hier ook nog een leuk artikel over de GTV 2.0 én de Gleich 2.8:
http://www.autozeitung.de/classic-cars/ ... che-daten#
http://www.autozeitung.de/classic-cars/ ... n?page=0,1
http://www.autozeitung.de/classic-cars/ ... n?page=0,2
Maurice
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- Jerommeke66
- Novizio
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 14:55
- Locatie: Nuenen
Re: even voorstellen
links is waar de duim rechts zit... de originele Savali voetplaat is rechts, het zwarte streepje is de maat die het uiteindelijk moet hebben, zoals bij de linker voetplaat al is gedaan...
- Jerommeke66
- Novizio
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 16 aug 2015, 14:55
- Locatie: Nuenen
Re: even voorstellen
Hoi Maurice,DG-49-LJ schreef:Mooi werk Jeroen!
Hier ook nog een leuk artikel over de GTV 2.0 én de Gleich 2.8:
http://www.autozeitung.de/classic-cars/ ... che-daten#
http://www.autozeitung.de/classic-cars/ ... n?page=0,1
http://www.autozeitung.de/classic-cars/ ... n?page=0,2
Maurice
ja, is een leuk artikel, ik heb dit blad ook nog ergens met dit artikel, "toevallig" gekocht in Frankfurt toen ik naar Shanghai moest voor m'n werk.
Groet, Jeroen
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: even voorstellen
Ik was trouwens een beetje in de war, ik dacht n.l. dat de Alfetta GTV 2.6i V8 uit 1977 van Gleich was,
maar die was van Autohaus Reiff uit Aken. Artikel over de Reiff V8:
http://www.gtv8.de/h1.htm
Maurice
maar die was van Autohaus Reiff uit Aken. Artikel over de Reiff V8:
http://www.gtv8.de/h1.htm
Maurice
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Beretta op 24 aug 2015, 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 2925
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: even voorstellen
Dan helemaal respect... 12v is wel wat meer werk om aan zo'n nummers te komen.
Mooie oplossing met die inlaat.
Mooie oplossing met die inlaat.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 23:39
- Locatie: Almelo
Re: even voorstellen
Hoi Jeroen, welkom hier op dit mooie forum.
Mooi wagenpark en zeer indrukwekkende motorische aanpassingen.
Het was dus jouw GTV in het filmpje van de testbank bij vdW dat ik op YouTube tegen kwam.
Lijkt me een echt een geweldig motorblok voor in de GTV!
Zelf ben ik helaas niet zo handig en heb daarom de tuning van mijn motorblok moeten laten doen. Blok 3.0 12v met KMS, penbobines, extra hoge lift nokkenassen, 220cc injectoren, spaghetti spruitstukken en 39mm aanzuigbuizen. Maar het resultaat is helaas nog niet wat het zijn moet.
Loopt niet mooi onderin en nu na veel moeite 210 pk met een zeer magere 245nm aan koppel.
Voorheen originele computer met grote LHM van BeMW(ipv braatwurst ). Dit liep veel mooier en had toen zeker meer koppel dan nu.
Volgens mij moet 220pk en 280nm zeker haalbaar zijn met mijn blok maar het komt er niet uit. Ben na 3 tuners en ik geloof een stuk of 15 runs op de testbank echter even 'uitgetuned' voorlopig......
Maar mag heb de hoop nog niet opgegeven en als ik dan zie hoe jouw GTV op de bank staat te brullen dan begint het toch weer te kriebelen.
Zou mooi zijn als wij deze geweldige GTV eens live op een evenement konden bewonderen!
Mooi wagenpark en zeer indrukwekkende motorische aanpassingen.
Het was dus jouw GTV in het filmpje van de testbank bij vdW dat ik op YouTube tegen kwam.
Lijkt me een echt een geweldig motorblok voor in de GTV!
Zelf ben ik helaas niet zo handig en heb daarom de tuning van mijn motorblok moeten laten doen. Blok 3.0 12v met KMS, penbobines, extra hoge lift nokkenassen, 220cc injectoren, spaghetti spruitstukken en 39mm aanzuigbuizen. Maar het resultaat is helaas nog niet wat het zijn moet.
Loopt niet mooi onderin en nu na veel moeite 210 pk met een zeer magere 245nm aan koppel.
Voorheen originele computer met grote LHM van BeMW(ipv braatwurst ). Dit liep veel mooier en had toen zeker meer koppel dan nu.
Volgens mij moet 220pk en 280nm zeker haalbaar zijn met mijn blok maar het komt er niet uit. Ben na 3 tuners en ik geloof een stuk of 15 runs op de testbank echter even 'uitgetuned' voorlopig......
Maar mag heb de hoop nog niet opgegeven en als ik dan zie hoe jouw GTV op de bank staat te brullen dan begint het toch weer te kriebelen.
Zou mooi zijn als wij deze geweldige GTV eens live op een evenement konden bewonderen!
GTV6 3.0 '84
Gehad: GTV6 '82
Gehad: GTV6 '82
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 12:02
- Locatie: Den haag
Re: even voorstellen
Hoi Jeroen, ik heb jouw auto kort geleden gezien en gehoord. Gaat idd als een raket. Onder de kap was de bedrading alleen nog niet zo netjes.Wat voor bak zit er eigenlijk onder? Is die van een 75 turbo?
Gr.
Wouter
Gr.
Wouter
Geen geluid zo mooi als de GTV6-snerp.....