Bedankt GinoGino schreef:Ik zal bij een paar rederijen informeren wat de zeevrachtkost hoor je nog
Gr. Klaas
Bedankt GinoGino schreef:Ik zal bij een paar rederijen informeren wat de zeevrachtkost hoor je nog
Eerst werken en dan pas genieten! Niks mis meeGTV42.0 schreef:Gaat weer helemaal top worden. Wel jammer dat je een Alfetta komt met de gedachte een beetje werk en genieten en dat er allemaal addertjes onder het gras zitten.
Dank je wel voor de info Gino hier kan ik wat mee. Ik heb wel eens 3 auto's in een 40' container gezien die hadden ze er diagonaal ingezet (de eerste met zijn neus tegen het dak de achterkant op de vloer en zo 2 en 3 er tegen) zal best een heel werk geweest zijn met laden en lossen. Als je DE auto kan vinden is een 20' container wel te doen.Gino schreef:Hoi Klaas.
zit er keurig uit allemaal
!!
je had nog wat te goed van mij . ik heb geïnformeerd bij een rederij wat de kosten zijn vanaf Zuid Africa
voor 1x 40'container , dat is met een nuttige binnenlengte van 12,06 meter. ( 1x 20' is 5,89 meter)
de pure zeevrachtkosten, dat betekent geladen aan boord (FOB) is inclusief alle toeslagen 2300 US dollars. tot aankomst Rotterdam
hier krijg nog de handling lossen vanuit de boot tot op de terminal ECT 300 euro.
hierbij moet je dus nog rekenen de kosten voor het trucken van de container in Z.A. naar de plaats van belading het sjorren van de auto's in de container, douanekosten voor de uitvoer, administratiekosten van de agent of rederij aldaar. Dit is uit te zoeken als je weet waar de auto vandaan komen.
verder heb je in Rotterdam ook de kosten voor het inklaren, invoerrechten, BPM dat moet zijn op de gefactureerde waarde van de auto.(dit is ook uit te zoeken als je de waarde weet)
+ het trucken van de container naar je garage of ergens waar je de auto eruit kunt rijden. dat zal circa 300 euro zijn.
Met 1 x 40' container kunt je net geen 3 auto's laden .... als je 1x 20' container gebruikt, zijn de zeevrachtkosten de helft. de rest blijft hetzelfde.
ga maar rekenen...
mvg
Gino