Als streekgenoot van GTVke (Wim) en JEF75, beiden hier heel actief en gekend, volg ik als GTV-liefhebber dit forum al geruime tijd met veel belangstelling.
Ik ben al twee jaar aangemeld, maar ik ben blijkbaar niet zo’n snelle poster……..
Uiteindelijk ben ik er dan toch voor gaan zitten om mijn Alfa-verleden eens op een rijtje te zetten, zodat ik me een beetje deftig aan jullie kan voorstellen.
’t Is heel wat tekst geworden; daarom zal ik het in stukjes posten.
Mijn eerste auto was al een alfa !
Op aanraden van mijn (toen) toekomstige schoonvader nog wel, hoewel die niks van alfa's kende en er nog nooit mee gereden had.
Ik wou een goedkoop autootje en wij reden naar een naburige renault-garage voor een occasietje.
Ik kende nog niks van auto's en de garagehouder prees mij een vauxhall viva (:shock:) aan.
Dat was 'm bijna geworden, maar mijn schoonpapaa zag toevallig achterin de garage een alfasud staan: ingeruild, 5 jaar oud, moest nog hersteld en herspoten worden(roest!).
Geen aanrader volgens de garagist, maar 't was al te laat: het virus had me al te pakken.
Hij was rood, een 1200N. Geweldig autootje, maar na 11 maanden was ie al kapot (motor).
Tja, je bent jong en je haalt er alles uit wat erin zit, hé...... Het verkeer was toen ook nog niet zo druk...

Dit was 'm.
Auto kapot en geldreserves nog niet terug op peil: dan maar een héél goedkoop noodoplossingske: een japannerke van 25000 frank (600 euro), zes jaar oud. Ik heb er twee jaar mee gereden zonder kosten: de beste auto die ik ooit gehad heb (qua onderhoudskosten!), maar rijden als een dweil: wegligging nul. Bij regenweer een doodskist voor een jonge gast ('k heb het tóch overleefd). 't Was een mitsubishi lancer 1400 '74.

Nooit meer!
wordt vervolgd...