BBS, niet de snelste
- bbs
- Alfetta Novizio
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 20:34
- Locatie: Mol, Belgie
BBS, niet de snelste
Hallo iedereen!
Als streekgenoot van GTVke (Wim) en JEF75, beiden hier heel actief en gekend, volg ik als GTV-liefhebber dit forum al geruime tijd met veel belangstelling.
Ik ben al twee jaar aangemeld, maar ik ben blijkbaar niet zo’n snelle poster……..
Uiteindelijk ben ik er dan toch voor gaan zitten om mijn Alfa-verleden eens op een rijtje te zetten, zodat ik me een beetje deftig aan jullie kan voorstellen.
’t Is heel wat tekst geworden; daarom zal ik het in stukjes posten.
Mijn eerste auto was al een alfa !
Op aanraden van mijn (toen) toekomstige schoonvader nog wel, hoewel die niks van alfa's kende en er nog nooit mee gereden had.
Ik wou een goedkoop autootje en wij reden naar een naburige renault-garage voor een occasietje.
Ik kende nog niks van auto's en de garagehouder prees mij een vauxhall viva (:shock:) aan.
Dat was 'm bijna geworden, maar mijn schoonpapaa zag toevallig achterin de garage een alfasud staan: ingeruild, 5 jaar oud, moest nog hersteld en herspoten worden(roest!).
Geen aanrader volgens de garagist, maar 't was al te laat: het virus had me al te pakken.
Hij was rood, een 1200N. Geweldig autootje, maar na 11 maanden was ie al kapot (motor).
Tja, je bent jong en je haalt er alles uit wat erin zit, hé...... Het verkeer was toen ook nog niet zo druk...
Dit was 'm.
Auto kapot en geldreserves nog niet terug op peil: dan maar een héél goedkoop noodoplossingske: een japannerke van 25000 frank (600 euro), zes jaar oud. Ik heb er twee jaar mee gereden zonder kosten: de beste auto die ik ooit gehad heb (qua onderhoudskosten!), maar rijden als een dweil: wegligging nul. Bij regenweer een doodskist voor een jonge gast ('k heb het tóch overleefd). 't Was een mitsubishi lancer 1400 '74.
Nooit meer!
wordt vervolgd...
Als streekgenoot van GTVke (Wim) en JEF75, beiden hier heel actief en gekend, volg ik als GTV-liefhebber dit forum al geruime tijd met veel belangstelling.
Ik ben al twee jaar aangemeld, maar ik ben blijkbaar niet zo’n snelle poster……..
Uiteindelijk ben ik er dan toch voor gaan zitten om mijn Alfa-verleden eens op een rijtje te zetten, zodat ik me een beetje deftig aan jullie kan voorstellen.
’t Is heel wat tekst geworden; daarom zal ik het in stukjes posten.
Mijn eerste auto was al een alfa !
Op aanraden van mijn (toen) toekomstige schoonvader nog wel, hoewel die niks van alfa's kende en er nog nooit mee gereden had.
Ik wou een goedkoop autootje en wij reden naar een naburige renault-garage voor een occasietje.
Ik kende nog niks van auto's en de garagehouder prees mij een vauxhall viva (:shock:) aan.
Dat was 'm bijna geworden, maar mijn schoonpapaa zag toevallig achterin de garage een alfasud staan: ingeruild, 5 jaar oud, moest nog hersteld en herspoten worden(roest!).
Geen aanrader volgens de garagist, maar 't was al te laat: het virus had me al te pakken.
Hij was rood, een 1200N. Geweldig autootje, maar na 11 maanden was ie al kapot (motor).
Tja, je bent jong en je haalt er alles uit wat erin zit, hé...... Het verkeer was toen ook nog niet zo druk...
Dit was 'm.
Auto kapot en geldreserves nog niet terug op peil: dan maar een héél goedkoop noodoplossingske: een japannerke van 25000 frank (600 euro), zes jaar oud. Ik heb er twee jaar mee gereden zonder kosten: de beste auto die ik ooit gehad heb (qua onderhoudskosten!), maar rijden als een dweil: wegligging nul. Bij regenweer een doodskist voor een jonge gast ('k heb het tóch overleefd). 't Was een mitsubishi lancer 1400 '74.
Nooit meer!
wordt vervolgd...
Laatst gewijzigd door bbs op 20 jan 2008, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
a thing of beauty, is a joy for ever (John Keats)
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Hoi BBS (patrick )
Beter laat dan nooit en leuk om weer iemand uit het naburige belgie te ontmoeten met dezelfde afwijking als de rest hier
Was de SUD qua plaatwerk slecht of ging alleen de motor kapot na een jaartje tuffen?
Je bent roodgekleurt zie ik met je auto's de mutsie was beetje bruinig als ik het goed zie!
Ik ben benieuwd naar de vervolgverhaal.....we hebben ruimte genoeg hier
Beter laat dan nooit en leuk om weer iemand uit het naburige belgie te ontmoeten met dezelfde afwijking als de rest hier
Was de SUD qua plaatwerk slecht of ging alleen de motor kapot na een jaartje tuffen?
Je bent roodgekleurt zie ik met je auto's de mutsie was beetje bruinig als ik het goed zie!
Ik ben benieuwd naar de vervolgverhaal.....we hebben ruimte genoeg hier
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- bbs
- Alfetta Novizio
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 20:34
- Locatie: Mol, Belgie
Maar ik kon de alfasud niet uit mijn hoofd zetten, ik had er niet lang genoeg van kunnen genieten, ik droomde er elke dag van en ze werden nog mooier én praktischer (3de/5de deur!!!) met elke nieuwe generatie.
In '82 was het dan eindelijk zover: het werd een donkerblauwe 1.3 TI met 3 deuren: nooit zo fier en gelukkig geweest. Geweldig plezante auto geweest; ik heb hem 9 !!! jaar (125000km) gehad. In die tijdsspanne is wel zo goed als alles eraan kapot gegaan - drie steekassen, een wiel (bijna)verloren, ophangingsarm, een eindeloze lijst...........- behalve de motor. Nooit zo'n dure auto gehad aan onderhouskosten!! Na 9 jaar waren de binnengardebouts wég, de mechaniek om de lichten af te stellen wég en nog véél meer roest. Daarenboven was de rugleuning van de bestuurderszetel afgebroken en voor de rest binnenin ook helemaal uitgewoond.....De auto was volledig ópgereden. (1991)
Helaas vind ik alleen deze foto er maar van, het was nochtans een prachtwagentje.
In '82 was het dan eindelijk zover: het werd een donkerblauwe 1.3 TI met 3 deuren: nooit zo fier en gelukkig geweest. Geweldig plezante auto geweest; ik heb hem 9 !!! jaar (125000km) gehad. In die tijdsspanne is wel zo goed als alles eraan kapot gegaan - drie steekassen, een wiel (bijna)verloren, ophangingsarm, een eindeloze lijst...........- behalve de motor. Nooit zo'n dure auto gehad aan onderhouskosten!! Na 9 jaar waren de binnengardebouts wég, de mechaniek om de lichten af te stellen wég en nog véél meer roest. Daarenboven was de rugleuning van de bestuurderszetel afgebroken en voor de rest binnenin ook helemaal uitgewoond.....De auto was volledig ópgereden. (1991)
Helaas vind ik alleen deze foto er maar van, het was nochtans een prachtwagentje.
a thing of beauty, is a joy for ever (John Keats)
- bbs
- Alfetta Novizio
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 20:34
- Locatie: Mol, Belgie
En tóch, ondanks het voorafgaande komt er weer een alfa, al heb ik toen toch mooi moeten praten thuis.
Het werd een zilvergrijze 75 1.8IE, een demonstratiewagen van 9 maanden oud en 8000km op de teller (de 75 was toen fin de carrière).
Het was een veel betere auto dan de sud, nooit 1 roestvlekje op gehad, maar toch is er heel wat aan vervangen geweest in de 11 jaren dat ik hem gehad heb (205000km).
Daarna heeft mijn dochter er nog een jaar mee gereden, maar toen begon hij toch nogal wat olie te verbruiken.
Ik was nog altijd Alfist in hart en nieren, maar ik wou ook wel eens iets anders en kwalitatievers proberen.
En zo is er dan géén 156 sportwagen gekomen, hoewel ik die toen wel prachtig vond (2002).
Toen ie zes jaar was, heeft de 75 een aanrijding gehad, was ei zo na total loss, maar toch nog gered en er dan nog vijf jaar bijgedaan.
Het werd een zilvergrijze 75 1.8IE, een demonstratiewagen van 9 maanden oud en 8000km op de teller (de 75 was toen fin de carrière).
Het was een veel betere auto dan de sud, nooit 1 roestvlekje op gehad, maar toch is er heel wat aan vervangen geweest in de 11 jaren dat ik hem gehad heb (205000km).
Daarna heeft mijn dochter er nog een jaar mee gereden, maar toen begon hij toch nogal wat olie te verbruiken.
Ik was nog altijd Alfist in hart en nieren, maar ik wou ook wel eens iets anders en kwalitatievers proberen.
En zo is er dan géén 156 sportwagen gekomen, hoewel ik die toen wel prachtig vond (2002).
Toen ie zes jaar was, heeft de 75 een aanrijding gehad, was ei zo na total loss, maar toch nog gered en er dan nog vijf jaar bijgedaan.
Laatst gewijzigd door bbs op 27 feb 2008, 12:15, 1 keer totaal gewijzigd.
a thing of beauty, is a joy for ever (John Keats)
- Alfist-GTV6
- Alfetta Membro
- Berichten: 533
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:15
- Locatie: Oude Pekela
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
- bbs
- Alfetta Novizio
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 20:34
- Locatie: Mol, Belgie
In plaats daarvan is het een braadwurst 525d geworden, waarmee ik me nog steeds met volle tevredenheid dagelijks verplaats (hoewel, dagelijks is overdreven, want ik rij met de fiets naar m’n werk en m’n vrouw met de trein…….).
Minder emotie, maar wel lekker vervoermiddel.
Alleen bij sneeuw en ijs: onbestuurbaar (voor:235; achter:255)
Toch wist ik toen al dat er nog een Alfa zou komen, maar niet meer als dagelijks vervoer.
Eentje voor de hobby, voor in de zomer, een klassieker, eentje die ik vroeger heel graag wou hebben, maar toen niet kon betalen.
Minder emotie, maar wel lekker vervoermiddel.
Alleen bij sneeuw en ijs: onbestuurbaar (voor:235; achter:255)
Toch wist ik toen al dat er nog een Alfa zou komen, maar niet meer als dagelijks vervoer.
Eentje voor de hobby, voor in de zomer, een klassieker, eentje die ik vroeger heel graag wou hebben, maar toen niet kon betalen.
a thing of beauty, is a joy for ever (John Keats)
- bbs
- Alfetta Novizio
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 25 jan 2006, 20:34
- Locatie: Mol, Belgie
In 2003 kwam ie er dan, van bij Jan Steutel: een omzeggens nagelnieuwe Spider IV nero van 1992, met niet meer dan 23.802 échte km op de teller.
Afkomstig van een Duitse bedrijfsleider, die er in drie jaar 11000 km mee gereden heeft en hem daarna aan zijn dochter (Suzanne) overgelaten heeft. Zij heeft hem zeven jaar nauwelijks gebruikt.
Amper 12000 km erbij gezet op al die tijd.
Zelf ben ik er ook erg zuinig op, maar na vier jaar in bezit, staan er nu ondertussen toch 40.000 km op. Uitsluitend in de zomer gereden, natuurlijk. ’s Winters wordt ie afgemeld.
Ik heb er al heel wat prachtige tripjes mee gedaan, onder andere naar de Vogezen, maar het aantal uren dat ik al besteed heb met hem te poetsen is vergelijkbaar met het aantal uren dat ik erin gereden heb.
Tsja, een zwarte, hé, moeilijke kleur: je ziet er meteen alles op, dus vaak poetsen, want je kan toch niet met een vuile Spider rondtoeren!
In al die tijd ook maar weinig problemen mee gehad: een vastgelopen remschijf, een vastzittende koppelingsplaat en 2 maal kabelbreuk van de kofferklep. De eerste twee tengevolge van de winterse stilstand. Ik mag wel zeggen dat ik erg tevreden ben van m’n spidertje…….
poetsen
wereldrecord aantal alfa spiders spa-italia
Kristal en Manu waren er toen ook bij
en maar blinken
ieder jaar een andere nummerplaat
Afkomstig van een Duitse bedrijfsleider, die er in drie jaar 11000 km mee gereden heeft en hem daarna aan zijn dochter (Suzanne) overgelaten heeft. Zij heeft hem zeven jaar nauwelijks gebruikt.
Amper 12000 km erbij gezet op al die tijd.
Zelf ben ik er ook erg zuinig op, maar na vier jaar in bezit, staan er nu ondertussen toch 40.000 km op. Uitsluitend in de zomer gereden, natuurlijk. ’s Winters wordt ie afgemeld.
Ik heb er al heel wat prachtige tripjes mee gedaan, onder andere naar de Vogezen, maar het aantal uren dat ik al besteed heb met hem te poetsen is vergelijkbaar met het aantal uren dat ik erin gereden heb.
Tsja, een zwarte, hé, moeilijke kleur: je ziet er meteen alles op, dus vaak poetsen, want je kan toch niet met een vuile Spider rondtoeren!
In al die tijd ook maar weinig problemen mee gehad: een vastgelopen remschijf, een vastzittende koppelingsplaat en 2 maal kabelbreuk van de kofferklep. De eerste twee tengevolge van de winterse stilstand. Ik mag wel zeggen dat ik erg tevreden ben van m’n spidertje…….
poetsen
wereldrecord aantal alfa spiders spa-italia
Kristal en Manu waren er toen ook bij
en maar blinken
ieder jaar een andere nummerplaat
a thing of beauty, is a joy for ever (John Keats)
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio