Lasapparaat (& info)
- Steven
- Alfetta Membro
Lasapparaat (& info)
..ga ik wel nodig hebben!
Ik ben mij aan het orienteren naar een mig/mag lasapparaat.
Heb natuurlijk gekeken bij Rustbuster en vind daar een aantal apparaten. De Cebora Bravo 155 zou een goede zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ciao,
Steven
Ik ben mij aan het orienteren naar een mig/mag lasapparaat.
Heb natuurlijk gekeken bij Rustbuster en vind daar een aantal apparaten. De Cebora Bravo 155 zou een goede zijn.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ciao,
Steven
Laatst gewijzigd door Steven op 31 dec 2008, 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTV
- Alfetta Guru
- Steven
- Alfetta Membro
Nog apparaten gevonden van het merk Güde:
100 Ampere voor E239.=
155 Ampere voor E299.=
Kent iemand dat merk? Wat voor merken hebben jullie bijvoorbeeld?
100 Ampere voor E239.=
155 Ampere voor E299.=
Kent iemand dat merk? Wat voor merken hebben jullie bijvoorbeeld?
- Marco
- Alfetta Membro
Misschien is dit nog een idee: KLIK
Staat vol met tips, goed leesvoer en ik dacht ook een test van diverse apparaten. Het is Sonderheft 37. Ik moet die ook nog steeds nabestellen.
Tips kan ik verder niet geven. Ik ken wel enkele mensen die erg te speken zijn over Lorch. Bijv. de M2040 & M2060.
Staat vol met tips, goed leesvoer en ik dacht ook een test van diverse apparaten. Het is Sonderheft 37. Ik moet die ook nog steeds nabestellen.
Tips kan ik verder niet geven. Ik ken wel enkele mensen die erg te speken zijn over Lorch. Bijv. de M2040 & M2060.
Alfetta TS con extra accessori
-
- Alfetta Guru
Cebora
Hallo steven,
Ik heb een cebora 155 voor de restauratie van mijn GTV6. Het is een geweldig apparaat zeer geschikt voor plaatwerk en kwalitatief hoogwaardig. Dus geen Gamma kwaliteit. De mijne komt ook bij Rustbuster vandaan.
Een tevreden lasser!
Ik heb een cebora 155 voor de restauratie van mijn GTV6. Het is een geweldig apparaat zeer geschikt voor plaatwerk en kwalitatief hoogwaardig. Dus geen Gamma kwaliteit. De mijne komt ook bij Rustbuster vandaan.
Een tevreden lasser!
- chu
- Alfetta Membro
Re: Cebora
zo die cebora is bestwel prijzig naar mijn budget danCarbo schreef:Hallo steven,
Een tevreden lasser!

maar die andere als de 2voorbeelden lijkt mij ook bestwel interessant.
- Steven
- Alfetta Membro
Vandaag dus de Cebora bravo 155 gekocht met allerlei toeters en bellen, wat een fijn apparaat. Ik heb dus vandaag in hun werkplaats (Rustbuster) wat kunnem lassen. Ook een beetje geëxperimenteerd met de draadsnelheden en als die dus varieert, kan je je plaatwerk flink naar de knoppen helpen.
Erbij ook een automatisch dimmende laskap gekocht wat echt heel fijn werkt. Ook maar een pons- en zettang gekocht wat toch heel makkelijk moet werken voor het proplassen, ook zelf gedaan vandaag: erg gemakkelijk en meteen een mooi resultaat!
Erbij ook een automatisch dimmende laskap gekocht wat echt heel fijn werkt. Ook maar een pons- en zettang gekocht wat toch heel makkelijk moet werken voor het proplassen, ook zelf gedaan vandaag: erg gemakkelijk en meteen een mooi resultaat!
- Steven
- Alfetta Membro
-
- Alfetta Novizio
Ik vind de gaatjes van de ponstang altijd wat krapjes voor een goede proplas maar dat kan aan mij liggen, eerst eens goed uitproberen.Steven schreef: Ook maar een pons- en zettang gekocht wat toch heel makkelijk moet werken voor het proplassen, ook zelf gedaan vandaag: erg gemakkelijk en meteen een mooi resultaat!
Je hebt goede investeringen gedaan overigens.
- Steven
- Alfetta Membro
Wat ik zo 1-2-3 hoorde, is dat je voor de APK minimaal 5mm ponsgaten moet maken met een tussenafstand van 2cm. Ik dacht dat de mijne 6mm gaten maakt, wet het niet zo snel
Naar mate je pons gaten groter maakt, zul je langer moeten lassen lijkt me; afhankelijk van je plaatwerkdikte kan je dan in de problemen komen met de warmte in je materiaal lijkt me?
Iets dat ik gisteren ook al merkte, is de moeite die je moet steken in het uitlijnen van de te lassen delen! Een minieme ruimte tussen de delen bij proplassen maakt het zo lelijk en vooral scheef. Ik zag dat er een grote variate aan griptangen beschikbaar is. Iemand ervaringen met een speciaal type?

Iets dat ik gisteren ook al merkte, is de moeite die je moet steken in het uitlijnen van de te lassen delen! Een minieme ruimte tussen de delen bij proplassen maakt het zo lelijk en vooral scheef. Ik zag dat er een grote variate aan griptangen beschikbaar is. Iemand ervaringen met een speciaal type?
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
Lassen zonder dat de plaatdelen goed tegen elkaar zitten geeft ook niet de sterkte die je zou willen hebben/nodig hebt.
Model grip tang doet er niet echt toe, de een is wel makkelijker dan de ander, soms heb je meerdere nodig uiteraard.
Des te groter het ponsgat des te groter je smeltbad!!
En dus meer warmte idd!
Of 6 mm echt te groot heb ik geen ervaring mee, maar je kunt toch zeker nog ruilen?

Model grip tang doet er niet echt toe, de een is wel makkelijker dan de ander, soms heb je meerdere nodig uiteraard.
Des te groter het ponsgat des te groter je smeltbad!!
En dus meer warmte idd!
Of 6 mm echt te groot heb ik geen ervaring mee, maar je kunt toch zeker nog ruilen?

Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
- Steven
- Alfetta Membro