GR.2 of standaard ? de metamorfose .......

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
gtv6power
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 63
Lid geworden op: 06 jan 2008, 21:17
Locatie: mol

Bericht door gtv6power »

begrijp ik dat je ermee op circuit gaat rijden wim? of zie ik da verkeerd
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Is die roest in sponningen en parafans bij de Gt erger dan bij de Sedan, weet iemand dat? Naar wat ik weet kan die parafan niet zomaar los? Hoe ga j dat doen? Ben wel benieuwd, naar alles!
GTVke schreef: Afbeelding
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7896
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Naar mijn weten kun je deze erzo uitslijpen.
Maar ik adviseer dat je beter eerst naar een vervangend
exemplaar kan gaan zoeken.Dan kun je ook zien hoe en
waar je moet slijpen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

De puntlassen maak je los met een puntlasfrees of puntlasboor .
De eerste geniet mijn voorkeur omdat deze rond de puntlas freest , de tweede verspaant de complete puntlas welke iets langer duurt in tijd .
De laaste heeft ook een iets grotere warmte ontwikkeling en is sneller ''versleten'' .


Wouter , de bedoeling is zeker niet van een full spec racer te bouwen maar wel ééntje waar ik plezier kan aan beleven zowel op straat als een keertje op circuit :lol:
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

GTV42.0 schreef:Naar mijn weten kun je deze erzo uitslijpen.
Maar ik adviseer dat je beter eerst naar een vervangend
exemplaar kan gaan zoeken.Dan kun je ook zien hoe en
waar je moet slijpen.
Is heus niet de eerste GTV die ik onder handen heb , toch bedankt voor je bezorgdheid !
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7896
Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

:wink:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

@GTVke: effe terugkomende op de geventileerde 4-gats schijven: jij hebt dus "omgepimpte"schijven gebruikt......is er niets standaard in de handel van 4-gats geventileerd voor die Brembo 75/GTV remklauwen te verkrijgen???? :roll: :roll:

eerlijk gezegd krijg ik het een beetje benauwd, als ik hoor dat er van 5 gat --> 4 gats wordt gemaakt.... :?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Fetta schreef:@GTVke: effe terugkomende op de geventileerde 4-gats schijven: jij hebt dus "omgepimpte"schijven gebruikt......is er niets standaard in de handel van 4-gats geventileerd voor die Brembo 75/GTV remklauwen te verkrijgen???? :roll: :roll:

eerlijk gezegd krijg ik het een beetje benauwd, als ik hoor dat er van 5 gat --> 4 gats wordt gemaakt.... :?
Ralph , ik heb nog niets gebruikt , alles hangt momenteel nog in gedachten .
Eerst moet het koetswerk in orde zijn dan pas begin ik aan het mechanisch gedeelte .
Je vrees voor die aangepaste remschijven is begrijpelijk maar als ik de de racer van men vriend bekijk dan is het toch al die jaren al goed gegaan , zelfs 24H endurance !
Mogelijk is er inderdaad een simpele kant en klare oplossing en moeten we die zoeken ?
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Ik snap dat die dingen van je maat waren. Jij moet nog starten met opbouw van je project, mijn vraag was misschien wat onduidelijk:

Maar volgens mij is er niets op de huidige "market" te verkrijgen in 4-gats steek 98mm geventileerd....dit is eigenlijk een vraag aan allen op dit forum, aansluitend op dit onderwerp. Iemand een idee?

Tijdens 24h endurance....phoei :shock: nice..
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

155 ?
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 22:47

Bericht door Marco »

En in combinatie met welke fusees?

Volgens mij verschillen de 'binnendiameters' van de schijven. Alfetta en 75 zijn hetzelfde. De 155 is kleiner (10-15 mm dacht ik).
Alfetta TS con extra accessori
Giulia Bianca
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
Locatie: Lommel Belgie

Bericht door Giulia Bianca »

Mooi project !!, wel veel werk maar dat is bij jou in goede handen
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8893
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Fetta schreef:@GTVke: effe terugkomende op de geventileerde 4-gats schijven: jij hebt dus "omgepimpte"schijven gebruikt......is er niets standaard in de handel van 4-gats geventileerd voor die Brembo 75/GTV remklauwen te verkrijgen???? :roll: :roll:

eerlijk gezegd krijg ik het een beetje benauwd, als ik hoor dat er van 5 gat --> 4 gats wordt gemaakt.... :?
Ik lees ook dat vaak de 5-gaats geventileerde worden omgeboord naar 4 gats...
Heb thuis nog ook een setje brembo's liggen en leuk om op termijn iets onder de gt te husselen.
Als de 24 uurs geen probleem is, zal het onder de gt zeker geen probleem moeten zijn lijkt me :?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Als je 4gaats geventileerd maakt in combinatie met ronals moet je meer dan 1cm spoorverbreders gebruiken ivm raken van de remklauwen, en dat stuur niet lekker, de hele schuurstraal klopt niet meer :cry:
ik heb er een tijd mee gereden.
Ik heb nou de brembo klauwen gebruikt en de spacers ertussen uit gehaald dit in combinatie met massieven schijven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Bedankt GTV om dit probleem te verduidelijken !
Ik heb daarnet een proefopstelling gemaakt en bij mij raken de Brembo's ook de binnenkant van de velg ( Rial velgen met lage ET , geen Ronal ) erger nog als ik de 4 moeren aanzet zit het wiel zo vast als een blok .
Dit zet mij voor de keuze natuurlijk ,

-of ik laat de remmerij standaard
-of ik demonteer de spacers in de Brembo klauwen icm. niet geventileerde remschijven ( zoals GTV in de vorige post al aangaf ) , dit komt ook de onafgeveerde massa ten goede .
-of ik monteer spacers tussen de velg en gebruik Brembo tangen en geventileerde schijven waardoor de wagen mogelijk een vage en zoekerige besturing zal krijgen en daar zit ik niet op te wachten !
-of ik gebruik geventileerde schijven en zoek daarbij remklauwen met een geringere grote .
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Graag gedaan.
Ik heb ook nog wat met VOLVO klauwen gehobbyd, bij die klauwen zou een verbreeder van 0.5cm passen alleen moet je dan weer SZ schijven nemen om de blok vol te laten dragen op de schijf of 1.6 fusee's (kleine remmen) met TS/GTV geventileerde schijven nemen.
Het probleem blijf je wat houden met off set schuurstraal :cry:
Vaag sturen is wel gedeeltelijk op te lossen met meer toespoor maar dan heb je ook weer meer wrijving= bandenslijtage en vermogens verlies :mad:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

wat voor schijven zijn dat, GTV? :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Fetta schreef:wat voor schijven zijn dat, GTV? :roll:
75TS :wink:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

en dat past, zomaar om te zetten in combi met de alfetta-naaf? zo te zien wel......
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Fetta schreef:en dat past, zomaar om te zetten in combi met de alfetta-naaf? zo te zien wel......
Idd, als je wiellagers besteld zijn de nr. hetzelfde 75/GTV dus dan moet de astap ook hetzefde zijn lijkt me :?
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Plaats reactie