GR.2 of standaard ? de metamorfose .......
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Steven
- Alfetta Membro
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
- Locatie: Utrecht
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7896
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
De puntlassen maak je los met een puntlasfrees of puntlasboor .
De eerste geniet mijn voorkeur omdat deze rond de puntlas freest , de tweede verspaant de complete puntlas welke iets langer duurt in tijd .
De laaste heeft ook een iets grotere warmte ontwikkeling en is sneller ''versleten'' .
Wouter , de bedoeling is zeker niet van een full spec racer te bouwen maar wel ééntje waar ik plezier kan aan beleven zowel op straat als een keertje op circuit
De eerste geniet mijn voorkeur omdat deze rond de puntlas freest , de tweede verspaant de complete puntlas welke iets langer duurt in tijd .
De laaste heeft ook een iets grotere warmte ontwikkeling en is sneller ''versleten'' .
Wouter , de bedoeling is zeker niet van een full spec racer te bouwen maar wel ééntje waar ik plezier kan aan beleven zowel op straat als een keertje op circuit
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
@GTVke: effe terugkomende op de geventileerde 4-gats schijven: jij hebt dus "omgepimpte"schijven gebruikt......is er niets standaard in de handel van 4-gats geventileerd voor die Brembo 75/GTV remklauwen te verkrijgen????
eerlijk gezegd krijg ik het een beetje benauwd, als ik hoor dat er van 5 gat --> 4 gats wordt gemaakt....
eerlijk gezegd krijg ik het een beetje benauwd, als ik hoor dat er van 5 gat --> 4 gats wordt gemaakt....
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Ralph , ik heb nog niets gebruikt , alles hangt momenteel nog in gedachten .Fetta schreef:@GTVke: effe terugkomende op de geventileerde 4-gats schijven: jij hebt dus "omgepimpte"schijven gebruikt......is er niets standaard in de handel van 4-gats geventileerd voor die Brembo 75/GTV remklauwen te verkrijgen????
eerlijk gezegd krijg ik het een beetje benauwd, als ik hoor dat er van 5 gat --> 4 gats wordt gemaakt....
Eerst moet het koetswerk in orde zijn dan pas begin ik aan het mechanisch gedeelte .
Je vrees voor die aangepaste remschijven is begrijpelijk maar als ik de de racer van men vriend bekijk dan is het toch al die jaren al goed gegaan , zelfs 24H endurance !
Mogelijk is er inderdaad een simpele kant en klare oplossing en moeten we die zoeken ?
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Ik snap dat die dingen van je maat waren. Jij moet nog starten met opbouw van je project, mijn vraag was misschien wat onduidelijk:
Maar volgens mij is er niets op de huidige "market" te verkrijgen in 4-gats steek 98mm geventileerd....dit is eigenlijk een vraag aan allen op dit forum, aansluitend op dit onderwerp. Iemand een idee?
Tijdens 24h endurance....phoei nice..
Maar volgens mij is er niets op de huidige "market" te verkrijgen in 4-gats steek 98mm geventileerd....dit is eigenlijk een vraag aan allen op dit forum, aansluitend op dit onderwerp. Iemand een idee?
Tijdens 24h endurance....phoei nice..
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8893
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Ik lees ook dat vaak de 5-gaats geventileerde worden omgeboord naar 4 gats...Fetta schreef:@GTVke: effe terugkomende op de geventileerde 4-gats schijven: jij hebt dus "omgepimpte"schijven gebruikt......is er niets standaard in de handel van 4-gats geventileerd voor die Brembo 75/GTV remklauwen te verkrijgen????
eerlijk gezegd krijg ik het een beetje benauwd, als ik hoor dat er van 5 gat --> 4 gats wordt gemaakt....
Heb thuis nog ook een setje brembo's liggen en leuk om op termijn iets onder de gt te husselen.
Als de 24 uurs geen probleem is, zal het onder de gt zeker geen probleem moeten zijn lijkt me
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Als je 4gaats geventileerd maakt in combinatie met ronals moet je meer dan 1cm spoorverbreders gebruiken ivm raken van de remklauwen, en dat stuur niet lekker, de hele schuurstraal klopt niet meer
ik heb er een tijd mee gereden.
Ik heb nou de brembo klauwen gebruikt en de spacers ertussen uit gehaald dit in combinatie met massieven schijven.
ik heb er een tijd mee gereden.
Ik heb nou de brembo klauwen gebruikt en de spacers ertussen uit gehaald dit in combinatie met massieven schijven.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Bedankt GTV om dit probleem te verduidelijken !
Ik heb daarnet een proefopstelling gemaakt en bij mij raken de Brembo's ook de binnenkant van de velg ( Rial velgen met lage ET , geen Ronal ) erger nog als ik de 4 moeren aanzet zit het wiel zo vast als een blok .
Dit zet mij voor de keuze natuurlijk ,
-of ik laat de remmerij standaard
-of ik demonteer de spacers in de Brembo klauwen icm. niet geventileerde remschijven ( zoals GTV in de vorige post al aangaf ) , dit komt ook de onafgeveerde massa ten goede .
-of ik monteer spacers tussen de velg en gebruik Brembo tangen en geventileerde schijven waardoor de wagen mogelijk een vage en zoekerige besturing zal krijgen en daar zit ik niet op te wachten !
-of ik gebruik geventileerde schijven en zoek daarbij remklauwen met een geringere grote .
Ik heb daarnet een proefopstelling gemaakt en bij mij raken de Brembo's ook de binnenkant van de velg ( Rial velgen met lage ET , geen Ronal ) erger nog als ik de 4 moeren aanzet zit het wiel zo vast als een blok .
Dit zet mij voor de keuze natuurlijk ,
-of ik laat de remmerij standaard
-of ik demonteer de spacers in de Brembo klauwen icm. niet geventileerde remschijven ( zoals GTV in de vorige post al aangaf ) , dit komt ook de onafgeveerde massa ten goede .
-of ik monteer spacers tussen de velg en gebruik Brembo tangen en geventileerde schijven waardoor de wagen mogelijk een vage en zoekerige besturing zal krijgen en daar zit ik niet op te wachten !
-of ik gebruik geventileerde schijven en zoek daarbij remklauwen met een geringere grote .
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Graag gedaan.
Ik heb ook nog wat met VOLVO klauwen gehobbyd, bij die klauwen zou een verbreeder van 0.5cm passen alleen moet je dan weer SZ schijven nemen om de blok vol te laten dragen op de schijf of 1.6 fusee's (kleine remmen) met TS/GTV geventileerde schijven nemen.
Het probleem blijf je wat houden met off set schuurstraal
Vaag sturen is wel gedeeltelijk op te lossen met meer toespoor maar dan heb je ook weer meer wrijving= bandenslijtage en vermogens verlies
Ik heb ook nog wat met VOLVO klauwen gehobbyd, bij die klauwen zou een verbreeder van 0.5cm passen alleen moet je dan weer SZ schijven nemen om de blok vol te laten dragen op de schijf of 1.6 fusee's (kleine remmen) met TS/GTV geventileerde schijven nemen.
Het probleem blijf je wat houden met off set schuurstraal
Vaag sturen is wel gedeeltelijk op te lossen met meer toespoor maar dan heb je ook weer meer wrijving= bandenslijtage en vermogens verlies
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Idd, als je wiellagers besteld zijn de nr. hetzelfde 75/GTV dus dan moet de astap ook hetzefde zijn lijkt meFetta schreef:en dat past, zomaar om te zetten in combi met de alfetta-naaf? zo te zien wel......
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500