GR.2 of standaard ? de metamorfose .......
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Dat worden waarschijnlijk dan wel spoorverbredersFetta schreef:Fijne info. Thanx!
Worden dus waarschijnlijk 75TS schijven in combi met TS-klauwen......
Ik wil nml 4-gats behouden, geen 5-gats onder me GT....
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Zo heb ik het nou ook opgelostMarco schreef:Astap is hetzelfde. Ik zou dan zelf voor optie 2 gaan. Brembo zonder spacers, ongeventileerde schijven, Goodridge slangen, goede blokken en dito vloeistof. Dit moet meer dan voldoende zijn.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Dat zal het inderdaad wordenMarco schreef:Astap is hetzelfde. Ik zou dan zelf voor optie 2 gaan. Brembo zonder spacers, ongeventileerde schijven, Goodridge slangen, goede blokken en dito vloeistof. Dit moet meer dan voldoende zijn.
Ik vraag me af of ongeventileerde geperforeerde schijven iets ter zake doen ?
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Ik heb er geen ervaring mee, maar ze zeggen dat geboorde schijven vaak scheurtjes krijgen bij heet wordenGTVke schreef:Dat zal het inderdaad wordenMarco schreef:Astap is hetzelfde. Ik zou dan zelf voor optie 2 gaan. Brembo zonder spacers, ongeventileerde schijven, Goodridge slangen, goede blokken en dito vloeistof. Dit moet meer dan voldoende zijn.
Ik vraag me af of ongeventileerde geperforeerde schijven iets ter zake doen ?
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Zal niet zoveel verschil opzitten lijkt me .
Weet iemand de diameters van de remzuigers uit zijn hoofd ?
Een voordeel van de Brembo's is dat ze van alu zijn en dat ze in gewicht lichter zijn dan de originele remklauwen .
Als ik daarnet juist heb gekeken waren ook de remblokken van de Bremo's iets groter ?
Weet iemand de diameters van de remzuigers uit zijn hoofd ?
Een voordeel van de Brembo's is dat ze van alu zijn en dat ze in gewicht lichter zijn dan de originele remklauwen .
Als ik daarnet juist heb gekeken waren ook de remblokken van de Bremo's iets groter ?
Laatst gewijzigd door GTVke op 11 jan 2008, 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Op de 75 heb ik die blokken zitten en dat remt super zowel op circuit als daily tov van ''gewone blokken''GTVke schreef:Zal niet zoveel verschil opzitten lijkt me .
Weet iemand de diameters van de remzuigers uit zijn hoofd ?
Een voordeel van de Brembo's is dat ze van alu zijn en dat ze in gewicht lichter zijn dan de originele remklauwen .
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
remzuigers Brembo 48 mm
geventileerd remt niet beter als ongeventileerd, houdt alleen langer stand, niet nodig voor op straat, wel op b.v. Zolder
Ik heb de geventileerde schijven op de groene Giulia samen met de Brembo's, ATE blue racing remolie en SBS carbon blokken en de goodridge slangen, geven op Zolder geen krimp
geventileerd remt niet beter als ongeventileerd, houdt alleen langer stand, niet nodig voor op straat, wel op b.v. Zolder
Ik heb de geventileerde schijven op de groene Giulia samen met de Brembo's, ATE blue racing remolie en SBS carbon blokken en de goodridge slangen, geven op Zolder geen krimp
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Roland , ik weet niet of je dit draadje helemaal hebt gelezen maar met de velgen die ik op de GT wil is het niet mogelijk om geventileerde schijven icm. Brembo klauwen te gebruiken , tenzij met spacers tsn. de velgen .Giulia Bianca schreef:remzuigers Brembo 48 mm
geventileerd remt niet beter als ongeventileerd, houdt alleen langer stand, niet nodig voor op straat, wel op b.v. Zolder
Ik heb de geventileerde schijven op de groene Giulia samen met de Brembo's, ATE blue racing remolie en SBS carbon blokken en de goodridge slangen, geven op Zolder geen krimp
Vandaar dat ik de Brembo's wil gebruiken zonder de spacer met al dan niet geperforeerde , niet geventileerde schijven .
Ik meen dat jij ervaring ( op 105 serie ) hebt met geperforeerde niet geventileerde schijven ?
Bedoeling is trouwens straat en af en toe circuitgebruik .
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
Heb het gelezen Wim
Op straat heb je dus geen geventileerd nodig, massieve schijf, Brembo zonder spacer, goede remolie en goede blokken is al een wereld van verschil met het originele !!!!!
Maar b.v. Zolder is heel zwaar voor de remmen, met mijn originele 105 set-up na een minuut of 20 al last, nu kan ik een heel uur stampen zonder problemen, dit is wel met straatbanden, met "trackday"banden zoals Advan , Trampio oid heb je meer grip en belast je de remmen nog harder
WBT geboorde schijven, zal wel iets schelen, indien goed geboord kan je remstof en gas weg, ook blijven de schijven veel vlakker, zelf boren van Brembo schijven is niet zo moeilijk, doe het al jaren zelf, ook de witte Juul heeft geperforeerde, Dunlop in dit geval, geen slechte ervaringen mee maar wel goede kwaliteit schijven pakken
Op straat heb je dus geen geventileerd nodig, massieve schijf, Brembo zonder spacer, goede remolie en goede blokken is al een wereld van verschil met het originele !!!!!
Maar b.v. Zolder is heel zwaar voor de remmen, met mijn originele 105 set-up na een minuut of 20 al last, nu kan ik een heel uur stampen zonder problemen, dit is wel met straatbanden, met "trackday"banden zoals Advan , Trampio oid heb je meer grip en belast je de remmen nog harder
WBT geboorde schijven, zal wel iets schelen, indien goed geboord kan je remstof en gas weg, ook blijven de schijven veel vlakker, zelf boren van Brembo schijven is niet zo moeilijk, doe het al jaren zelf, ook de witte Juul heeft geperforeerde, Dunlop in dit geval, geen slechte ervaringen mee maar wel goede kwaliteit schijven pakken
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
een technische forum work shop in ontwikkelingGTVke schreef:Over dat zelf boren kom ik eens een keertje op cursus
Ik weet het niet zo, vindt zelf boren een serieus risico. Het zijn toch punt waar je serieuze spannings concentraties genereert.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
Vandaar misschien barsten rond de gaten bij extreme belasting ?maurizio schreef:een technische forum work shop in ontwikkelingGTVke schreef:Over dat zelf boren kom ik eens een keertje op cursus
Ik weet het niet zo, vindt zelf boren een serieus risico. Het zijn toch punt waar je serieuze spannings concentraties genereert.
Maurizio wil je die spanningsconcentraties een keer toelichten ?
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:38
- GTVke
- Advanced Membro
- Berichten: 1228
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
- Locatie: Olio - Belgio
De GTV van John heeft een GR.2 rallykit en is echt te breed .
Zou ook nog betekenen dat ik op zoek moet naar 10Jx14 velgen en banden voor hierop , op een biljarttafel als het circuit van Zolder misschien nog te doen maar voor straatgebruik iets minder .
De volgende keer als ik nog eens kom buurten misschien inderdaad eens tot bij Frank rijden .
Zou ook nog betekenen dat ik op zoek moet naar 10Jx14 velgen en banden voor hierop , op een biljarttafel als het circuit van Zolder misschien nog te doen maar voor straatgebruik iets minder .
De volgende keer als ik nog eens kom buurten misschien inderdaad eens tot bij Frank rijden .