GR.2 of standaard ? de metamorfose .......

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Fijne info. Thanx! :razz:
Worden dus waarschijnlijk 75TS schijven in combi met TS-klauwen......

Ik wil nml 4-gats behouden, geen 5-gats onder me GT.... :twisted:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Fetta schreef:Fijne info. Thanx! :razz:
Worden dus waarschijnlijk 75TS schijven in combi met TS-klauwen......

Ik wil nml 4-gats behouden, geen 5-gats onder me GT.... :twisted:
Dat worden waarschijnlijk dan wel spoorverbreders :shock:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Inderdaad GTV ..... Ralph , alles van de remmen een keertje nalezen !
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

Astap is hetzelfde. Ik zou dan zelf voor optie 2 gaan. Brembo zonder spacers, ongeventileerde schijven, Goodridge slangen, goede blokken en dito vloeistof. Dit moet meer dan voldoende zijn.
Alfetta TS con extra accessori
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Marco schreef:Astap is hetzelfde. Ik zou dan zelf voor optie 2 gaan. Brembo zonder spacers, ongeventileerde schijven, Goodridge slangen, goede blokken en dito vloeistof. Dit moet meer dan voldoende zijn.
Zo heb ik het nou ook opgelost :wink:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Marco schreef:Astap is hetzelfde. Ik zou dan zelf voor optie 2 gaan. Brembo zonder spacers, ongeventileerde schijven, Goodridge slangen, goede blokken en dito vloeistof. Dit moet meer dan voldoende zijn.
Dat zal het inderdaad worden :wink:
Ik vraag me af of ongeventileerde geperforeerde schijven iets ter zake doen ?
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

GTVke schreef:
Marco schreef:Astap is hetzelfde. Ik zou dan zelf voor optie 2 gaan. Brembo zonder spacers, ongeventileerde schijven, Goodridge slangen, goede blokken en dito vloeistof. Dit moet meer dan voldoende zijn.
Dat zal het inderdaad worden :wink:
Ik vraag me af of ongeventileerde geperforeerde schijven iets ter zake doen ?
Ik heb er geen ervaring mee, maar ze zeggen dat geboorde schijven vaak scheurtjes krijgen bij heet worden :?
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Remt de combi brembo ook beter dan de standaard op de massieve schijven?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

AlfettaOwner schreef:Remt de combi brembo ook beter dan de standaard op de massieve schijven?
Ik moet nog DS2500 blokken monteren, maar nou remt het al erg fijn.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Zal niet zoveel verschil opzitten lijkt me .
Weet iemand de diameters van de remzuigers uit zijn hoofd ?
Een voordeel van de Brembo's is dat ze van alu zijn en dat ze in gewicht lichter zijn dan de originele remklauwen .
Als ik daarnet juist heb gekeken waren ook de remblokken van de Bremo's iets groter ?
Laatst gewijzigd door GTVke op 11 jan 2008, 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

GTVke schreef:Zal niet zoveel verschil opzitten lijkt me .
Weet iemand de diameters van de remzuigers uit zijn hoofd ?
Een voordeel van de Brembo's is dat ze van alu zijn en dat ze in gewicht lichter zijn dan de originele remklauwen .
Op de 75 heb ik die blokken zitten en dat remt super zowel op circuit als daily tov van ''gewone blokken''
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Brembo's zijn idd groter maar het massa verschil is 3-4 x zo weinig schat ik!
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Giulia Bianca
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
Locatie: Lommel Belgie

Bericht door Giulia Bianca »

remzuigers Brembo 48 mm
geventileerd remt niet beter als ongeventileerd, houdt alleen langer stand, niet nodig voor op straat, wel op b.v. Zolder
Ik heb de geventileerde schijven op de groene Giulia samen met de Brembo's, ATE blue racing remolie en SBS carbon blokken en de goodridge slangen, geven op Zolder geen krimp
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Giulia Bianca schreef:remzuigers Brembo 48 mm
geventileerd remt niet beter als ongeventileerd, houdt alleen langer stand, niet nodig voor op straat, wel op b.v. Zolder
Ik heb de geventileerde schijven op de groene Giulia samen met de Brembo's, ATE blue racing remolie en SBS carbon blokken en de goodridge slangen, geven op Zolder geen krimp
Roland , ik weet niet of je dit draadje helemaal hebt gelezen maar met de velgen die ik op de GT wil is het niet mogelijk om geventileerde schijven icm. Brembo klauwen te gebruiken , tenzij met spacers tsn. de velgen .
Vandaar dat ik de Brembo's wil gebruiken zonder de spacer met al dan niet geperforeerde , niet geventileerde schijven .
Ik meen dat jij ervaring ( op 105 serie ) hebt met geperforeerde niet geventileerde schijven ?
Bedoeling is trouwens straat en af en toe circuitgebruik .
Giulia Bianca
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 226
Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
Locatie: Lommel Belgie

Bericht door Giulia Bianca »

Heb het gelezen Wim

Op straat heb je dus geen geventileerd nodig, massieve schijf, Brembo zonder spacer, goede remolie en goede blokken is al een wereld van verschil met het originele !!!!!
Maar b.v. Zolder is heel zwaar voor de remmen, met mijn originele 105 set-up na een minuut of 20 al last, nu kan ik een heel uur stampen zonder problemen, dit is wel met straatbanden, met "trackday"banden zoals Advan , Trampio oid heb je meer grip en belast je de remmen nog harder

WBT geboorde schijven, zal wel iets schelen, indien goed geboord kan je remstof en gas weg, ook blijven de schijven veel vlakker, zelf boren van Brembo schijven is niet zo moeilijk, doe het al jaren zelf, ook de witte Juul heeft geperforeerde, Dunlop in dit geval, geen slechte ervaringen mee maar wel goede kwaliteit schijven pakken
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

Over dat zelf boren kom ik eens een keertje op cursus :wink:
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 293
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: 153.1 km van de N'ring
Contacteer:

Bericht door maurizio »

GTVke schreef:Over dat zelf boren kom ik eens een keertje op cursus :wink:
een technische forum work shop in ontwikkeling :lol:

Ik weet het niet zo, vindt zelf boren een serieus risico. Het zijn toch punt waar je serieuze spannings concentraties genereert.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d Afbeelding
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!

AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

maurizio schreef:
GTVke schreef:Over dat zelf boren kom ik eens een keertje op cursus :wink:
een technische forum work shop in ontwikkeling :lol:

Ik weet het niet zo, vindt zelf boren een serieus risico. Het zijn toch punt waar je serieuze spannings concentraties genereert.
Vandaar misschien barsten rond de gaten bij extreme belasting ?
Maurizio wil je die spanningsconcentraties een keer toelichten ?
Theo Romeo
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 189
Lid geworden op: 12 jan 2008, 18:38

Bericht door Theo Romeo »

jeroen75 schreef:Afbeelding
Het gaat vast helemaal goedkomen Willem, daar ken ik je inmiddels goed genoeg voor. De GTV van het plaatje die inmiddels in bezit is van Frank is best netjes aangepast, misschien toch eens naar gaan kijken als je in de buurt bent? Vind je de set net als op John z'n GTV te breed?
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Bericht door GTVke »

De GTV van John heeft een GR.2 rallykit en is echt te breed .
Zou ook nog betekenen dat ik op zoek moet naar 10Jx14 velgen en banden voor hierop , op een biljarttafel als het circuit van Zolder misschien nog te doen maar voor straatgebruik iets minder :lol: .

De volgende keer als ik nog eens kom buurten misschien inderdaad eens tot bij Frank rijden .
Plaats reactie