Radiator: NOS, Reviseren of aftermarket?
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Radiator: NOS, Reviseren of aftermarket?
Liefst hou ik mijn alfetta origineel.
Is het heel onderstandig om een NOS radiator te kopen? Ik heb er 1 gevonden voor 250,- + 60,- verzending.
Ik schat in dat dit net zo duur is als reviseren, maar het is wel praktischer om gewoon even te kunnen wisselen.
Ik heb ook een valeo aftermarket ding gevonden van ca 500,- maar dat zie je er ook aan af.
Kortom: zijn NOS radiatoren betrouwbaar? Of kunnen die net zo goed inwendig rot zijn door (vochtige?) opslag.
Is het heel onderstandig om een NOS radiator te kopen? Ik heb er 1 gevonden voor 250,- + 60,- verzending.
Ik schat in dat dit net zo duur is als reviseren, maar het is wel praktischer om gewoon even te kunnen wisselen.
Ik heb ook een valeo aftermarket ding gevonden van ca 500,- maar dat zie je er ook aan af.
Kortom: zijn NOS radiatoren betrouwbaar? Of kunnen die net zo goed inwendig rot zijn door (vochtige?) opslag.
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: Radiator: NOS, Reviseren of aftermarket?
plaatje van de aftermarket valeo

plaatje van het NOS exemplaar



plaatje van het NOS exemplaar

Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- Klaas
- Alfetta Membro
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:58
- Locatie: Piershil
Re: Radiator: NOS, Reviseren of aftermarket?
Het is natuurlijk ook mogelijk om een nieuw koelblok in je oude radiateur te laten zetten dan heb je een (nieuwe NOS) wel zo mooi om de auto zo origineel mogelijk te houden.
Gr. Klaas
Gr. Klaas
Alfetta GTV 2.0 1980 (project)
Alfetta GTV 2.0 1977 (project)
Alfetta 1.8 1973
Spider 2.0 1978
Giulietta 1.6 1979
Mito 2018
Alfetta GTV 2.0 1977 (project)
Alfetta 1.8 1973
Spider 2.0 1978
Giulietta 1.6 1979
Mito 2018
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 394
- Lid geworden op: 12 nov 2009, 17:34
- Locatie: den bosch
Re: Radiator: NOS, Reviseren of aftermarket?
Ik heb 2 jaar geleden 305 ex btw betaald voor het reviseren.
Een poos geleden ook een aluminium radiator gezien op een franse website voor 285 euro. Ken ik de website verder niet en verder dan Parlez vous Anglais kom ik ook niet in het frans.
http://www.scuderia116.fr/pieces-detach ... idissement" onclick="window.open(this.href);return false;
Een poos geleden ook een aluminium radiator gezien op een franse website voor 285 euro. Ken ik de website verder niet en verder dan Parlez vous Anglais kom ik ook niet in het frans.
http://www.scuderia116.fr/pieces-detach ... idissement" onclick="window.open(this.href);return false;
gtv6 '84
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: Radiator: NOS, Reviseren of aftermarket?
meteen een koperen of alu blok erin dan?
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
- Klaas
- Alfetta Membro
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:58
- Locatie: Piershil
Re: Radiator: NOS, Reviseren of aftermarket?
Ik zou hem origineel houden en voor koper kiezen.
Gr. Klaas
Gr. Klaas
Alfetta GTV 2.0 1980 (project)
Alfetta GTV 2.0 1977 (project)
Alfetta 1.8 1973
Spider 2.0 1978
Giulietta 1.6 1979
Mito 2018
Alfetta GTV 2.0 1977 (project)
Alfetta 1.8 1973
Spider 2.0 1978
Giulietta 1.6 1979
Mito 2018
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: Radiator: NOS, Reviseren of aftermarket?
Helder, gaan we doen.
Waterpomp en thermostaat zijn binnen.
Twijfel om de carb rubbers ook meteen te vervangen voor zwarte alu van okp ( in de aanbieding nu)
Waterpomp en thermostaat zijn binnen.
Twijfel om de carb rubbers ook meteen te vervangen voor zwarte alu van okp ( in de aanbieding nu)
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: Radiator: NOS, Reviseren of aftermarket?
grrr
2 weken levertijd zou er op het koelblok uit spanje zitten.
dat werd 3 weken...en nu blijkt dat de leverancier maar de helft heeft opgestuurd.
Het zou zo zijn dat het koelblok maatje S80 is. S voor de vorm van de koelribben en 80 voor de afstand tussen de horizontale koelkanalen.
Dat blijkt een aparte maat die bijna niet gemaakt wordt. Dus ik kan OF weer 2-4 weken wachten op een onzekere spaanse levernacier....
of kiezen voor S100 (5% minder koelvermogen: moet nog steeds ruim voldoende zijn in NL) die mijn revisieboer in eigen beheer kan maken.
Kan nog altijd dat NOS ding uit italie laten komen...maar of je dan weet wat je koopt? Zou overigens voor 1600/1800 met AC zijn en volgens het onderdelenboek is dat anders dan voor 2000.
Ik denk dat het S100 wordt. (goede kans dat de gemiddelde revisieboer dat standaard al zo doet overigens)
2 weken levertijd zou er op het koelblok uit spanje zitten.
dat werd 3 weken...en nu blijkt dat de leverancier maar de helft heeft opgestuurd.


Het zou zo zijn dat het koelblok maatje S80 is. S voor de vorm van de koelribben en 80 voor de afstand tussen de horizontale koelkanalen.
Dat blijkt een aparte maat die bijna niet gemaakt wordt. Dus ik kan OF weer 2-4 weken wachten op een onzekere spaanse levernacier....
of kiezen voor S100 (5% minder koelvermogen: moet nog steeds ruim voldoende zijn in NL) die mijn revisieboer in eigen beheer kan maken.
Kan nog altijd dat NOS ding uit italie laten komen...maar of je dan weet wat je koopt? Zou overigens voor 1600/1800 met AC zijn en volgens het onderdelenboek is dat anders dan voor 2000.
Ik denk dat het S100 wordt. (goede kans dat de gemiddelde revisieboer dat standaard al zo doet overigens)
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 19 sep 2015, 13:10
Re: Radiator: NOS, Reviseren of aftermarket?
Het kostte wat moeite om niet toe te geven aan de frustratie, maar ik heb toch de verloren tijd geaccepteerd en opdracht gegeven om het ding alsnog in spanje te laten maken conform de originele specs.
Hopelijk binnen 2 weken klaar
Het alternatief zou wel voldoen, maar ik wil ook op het gemakje door sicilie kunnen crossen met AC aan etc. (ooit....)
Hopelijk binnen 2 weken klaar

Het alternatief zou wel voldoen, maar ik wil ook op het gemakje door sicilie kunnen crossen met AC aan etc. (ooit....)
Groet Joris
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983
Nu: 1750 Berlina 1971
Voorheen:
146 boxer 1996,
Giulia 1600 Nuova 1977 (met 2.0)
1750 Berlina 1969 (met 2.0)
Giulietta TI 1962 (met 1750)
Giulia 1300 Super 1974 (met verse 2.0 etc)
Alfetta 2000 Lusso 1983