Vraagje ik heb de motor van de Alfetta (1973) uitelkaar liggen nu zitten op de uitlaatkleppen geen klepseals. hoor dat zo dat de klepseals alleen op de inlaat zit??
Gr. Klaas
Klepseals
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3084
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Klepseals
Volgens mij is dat wel vaker idd. Logisch redeneren zegt mij; Op de inlaatkant trek je een vacuüm en zou je de olie langs de klepsteel de inlaat in kunnen zuigen. Bij de uitlaatkant is dat veel minder het geval.
Of dat het bij een nord ook hoort weet ik niet.
Of dat het bij een nord ook hoort weet ik niet.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: Klepseals
Precies zo is het, alleen aan de inlaatkant zitten klepseals.
Zelf bouw ik ze echter wel om naar klepseals.
Om een aantal redenen (verkrijgbaarheid geleiders, constructie en kwaliteit seals) ben ik inmiddels overgestapt naar een alternatief.
Ik gebruik de volgende materialen:
Inlaat:
Metelli 01-2392 (i.p.v. de originele 01-0013)
Klepseals Febi Bilstein 08916 of Elring 310.751
Uitlaat:
Metelli 01-1454 (i.p.v. de originele 01-0009). Omdat deze 2,5 mm langer zijn moet je ze wel inkorten.
Klepseals Elring 814.882
Ben net bezig met bestellen, indien gewenst bestel ik de dubbele hoeveelheid.
Totale kosten voor 8 klepgeleiders en 8 klepseals is ca. €45 ex. verzendkosten.
Maurice
Zelf bouw ik ze echter wel om naar klepseals.
Om een aantal redenen (verkrijgbaarheid geleiders, constructie en kwaliteit seals) ben ik inmiddels overgestapt naar een alternatief.
Ik gebruik de volgende materialen:
Inlaat:
Metelli 01-2392 (i.p.v. de originele 01-0013)
Klepseals Febi Bilstein 08916 of Elring 310.751
Uitlaat:
Metelli 01-1454 (i.p.v. de originele 01-0009). Omdat deze 2,5 mm langer zijn moet je ze wel inkorten.
Klepseals Elring 814.882
Ben net bezig met bestellen, indien gewenst bestel ik de dubbele hoeveelheid.
Totale kosten voor 8 klepgeleiders en 8 klepseals is ca. €45 ex. verzendkosten.
Maurice
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- Klaas
- Alfetta Membro
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:58
- Locatie: Piershil
Re: Klepseals
Dat is een prima idee Maurice ik stuur je een pbBeretta schreef:Precies zo is het, alleen aan de inlaatkant zitten klepseals.
Zelf bouw ik ze echter wel om naar klepseals.
Om een aantal redenen (verkrijgbaarheid geleiders, constructie en kwaliteit seals) ben ik inmiddels overgestapt naar een alternatief.
Ik gebruik de volgende materialen:
Inlaat:
Metelli 01-2392 (i.p.v. de originele 01-0013)
Klepseals Febi Bilstein 08916 of Elring 310.751
Uitlaat:
Metelli 01-1454 (i.p.v. de originele 01-0009). Omdat deze 2,5 mm langer zijn moet je ze wel inkorten.
Klepseals Elring 814.882
Ben net bezig met bestellen, indien gewenst bestel ik de dubbele hoeveelheid.
Totale kosten voor 8 klepgeleiders en 8 klepseals is ca. €45 ex. verzendkosten.
Maurice
Gr. Klaas
Alfetta GTV 2.0 1980 (project)
Alfetta GTV 2.0 1977 (project)
Alfetta 1.8 1973
Spider 2.0 1978
Giulietta 1.6 1979
Mito 2018
Alfetta GTV 2.0 1977 (project)
Alfetta 1.8 1973
Spider 2.0 1978
Giulietta 1.6 1979
Mito 2018
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: Klepseals
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015