Hallo allen.
Sinds een tijdje lekt mijn bak een beetje. Dit gebeurd daar waar de koppelingsplaten zitten (het sleufje aan de onderkant) ,dit zal wel een kering zijn.
Is dit makkelijk te vervangen en waar moet ik op letten?
Groet Jeroen
Kering versnellingsbak
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Kering versnellingsbak
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: Kering versnellingsbak
Kan zowel van ingaande as komen als schakelstang.
Keerringen van bak vernieuwd voor de bak er onderging? Of zijn het nog oude?
(zal ergens in je project topic staan, maar weet het zou gauw niet)
Kan ook lekken tussen boring waar keerring in zit en de keerring als er krassen in het aluminium zitten.
Keerring er netjes uithalen met assen nog gemonteerd kan nogal lastig zijn.
En zonder assen moet de hele bak uit elkaar.
Zeker als het oude keerringen zijn zou ik overwegen voor nu beetje "oil leak stop" aan de olie toe te voegen om daar keerringen weer soepel mee te maken. Klinkt beetje tellsell achtig maar heb er al paar keer resultaat mee geboekt. En scheelt veel werk.
Gr
DJ
Keerringen van bak vernieuwd voor de bak er onderging? Of zijn het nog oude?
(zal ergens in je project topic staan, maar weet het zou gauw niet)
Kan ook lekken tussen boring waar keerring in zit en de keerring als er krassen in het aluminium zitten.
Keerring er netjes uithalen met assen nog gemonteerd kan nogal lastig zijn.
En zonder assen moet de hele bak uit elkaar.
Zeker als het oude keerringen zijn zou ik overwegen voor nu beetje "oil leak stop" aan de olie toe te voegen om daar keerringen weer soepel mee te maken. Klinkt beetje tellsell achtig maar heb er al paar keer resultaat mee geboekt. En scheelt veel werk.
Gr
DJ
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1625
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
Re: Kering versnellingsbak
als het ff kan, boor ik 2 kleine gaatjes in de keerring, en draai daar 2 schroeven in, en trek dan met 2 tangen de keerring eruit..geeft iig geen beschadiging
blijft wel aardige klus, sommige demonteren zelfs de bak onder de auto, en laten cardan gedeelte zitten..
maar aangezien alles gangbaar is, werkt het makkelijker/prettiger door de dion met bak en al te laten zakken , denk ik, zodat bak op de werkbank kan..

blijft wel aardige klus, sommige demonteren zelfs de bak onder de auto, en laten cardan gedeelte zitten..
maar aangezien alles gangbaar is, werkt het makkelijker/prettiger door de dion met bak en al te laten zakken , denk ik, zodat bak op de werkbank kan..
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
156 GTA 2002
916 spider 2.0TS 1998
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
156 GTA 2002
916 spider 2.0TS 1998
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: Kering versnellingsbak
Idd goede methode.
Wel opletten dat er met boren geen metaal in de bak komt.
Beetje vet aan boortje doen, blijft het plakken.
Je kan ook haakje buigen en die voorzichtig langs de as achter de keerring doen.
En dan eruit trekken, of met geimproviseerd slagtrekkertje.
Gr
DJ
Wel opletten dat er met boren geen metaal in de bak komt.
Beetje vet aan boortje doen, blijft het plakken.
Je kan ook haakje buigen en die voorzichtig langs de as achter de keerring doen.
En dan eruit trekken, of met geimproviseerd slagtrekkertje.
Gr
DJ