vraag onderdeelno. rembekrachtinger

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

vraag onderdeelno. rembekrachtinger

Bericht door Fetta »

Weet iemand hoe de originele onderdeelnummers zijn opgebouwd? :neutral:

Originele rembekrachtiger volgens de "boeken": 11610.45021.00
Nu kom ik er eentje tegen met nummer: 11600.45021.00

enkel het 4e en 5e cijfer zijn verschillend. Die 2e met "00" zou volgens de omschrijving meten passen...

Maakt t trouwens erg veel verschil, of je een rembekrachtiger van een 75 of een GTV hebt??? Volgens mij zijn die vrijwel identiek.
Of mis ik nu iets belangrijk technisch, waardaar het niet uitwisselbaar is...? :?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

Ook de rembekrachtiger moet passen, althans volgens mijn boekje hier.
Alfetta TS con extra accessori
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

die met no. "00"?

Welk boek heb je?
Ik heb 3 verschillende wp-handboeken erop nageslagen......

Ik denk ook dat hij past.
Hij lijkt wel iets "dikker" als op de foto's uit de boeken. Maakt dat wat uit? Dan komt hij iets verder de motorruimte in?
Dat wil alleen zeggen, langere remleidingen trekken, toch??? :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

Een aantal Duitse boeken en een oude onderdelenlijst.
Heb je het PDF-bestand van Bertelsbeck & Hurtienne niet?
Daar moeten ze ook in staan, weliswaar zonder originele onderdelennummers.
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

PDF kan ik effe bekijken.

Denk wel dat ie goed is.

Hallo?? Sleutelaars??? Gaarne uw commentaar........ :?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

Afbeelding

PS. excuus voor de grote foto.
Gebruikersavatar
Koen
Novizio
Novizio
Berichten: 39
Lid geworden op: 23 dec 2005, 16:13
Locatie: België

Bericht door Koen »

Marco schreef: PS. excuus voor de grote foto.
Dan is ie tenminste lekker duidelijk ! :wink:
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Heb ik hem net kleiner gemaakt :lol:

notabene

Volgens catalogo rapido ricambi zijn er drie verschillen waarbij de diameter verschilt:

- 7" 11600.45022.03
- 8" 11610.45022.03 (betreft zowel coupe als sedan alle motoren)
11609.45022.00 (zonder specificatie)
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Blijf hier maar mee stoeien:

116.00.45.021.01 zou voor een 1e serie sedan (1972) zijn, Bonaldi HRC/rembekrachtiger --> 7" inch

116.10.45.021.01 zou voor een 1e serie GT (1974) zijn, ATE HRC/rembekrachtiger --> ?? inch

Volgens opgaaf van de "handelaren" zijn de rembekrachtigers voor de 116 serie idem aan de 105 serie, met dit verschil dat de nippel bij 116 recht is, en bij 105 schuin/onder een hoek staat.

Nu maakt die nippelstand volgens mij geen r**t uit, maar ik vraag me af hoe het zit met de maat (inch maat)

Het merk HRC en rembekrachtiger maakt volgens mij weinig uit, ze passen onderling allemaal volgens mij....

De 116.00.45.021.01 wordt aangeboden voor een sedan 1e serie, maar dat past toch ook op een 2.0 GT(V), niet????

Wat denken jullie???
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

welk verschil zit hem in de 7"en 8"?? meer remkracht??? :roll:
Hoe zit dat?


prijzen bij verschillende handelaren verschillen behoorlijk (soms meer dan 300 eurie :shock: ).
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
maurizio
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 293
Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
Locatie: 153.1 km van de N'ring
Contacteer:

Bericht door maurizio »

Ik denk dat de inch maat iets te maken heeft met de lengte.
Remkracht haal je uit diameter. Bij een 75 btw 22 mm er schijnt een 164 te zijn met ~23mm en helemaal groot van braadwurst 850 = 25.4 mm



Hoe groter de diameter hoe meer kracht je moet zetten, maar ook minder slag bij een zelfde blijvende remklauwen. Het gaat dus om verplaatst volume. en F[N]= P[N/mm^2] * A [mm^2] F=force, P=pressure en A=area

75 hrc is een veel teogepaste upgrade voor de 105, dus ik denk ook voor de oudere alfetta's. De 164 hrc zou ook een mooie zijn maar daar weet ik ook niet het fijne van.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d Afbeelding
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!

AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

75 hrc is een veel teogepaste upgrade voor de 105, dus ik denk ook voor de oudere alfetta's.
hieruit begrijp ik, dat het niet uitmaakt welk type/maat rembekrachtiger je hebt, een HRC van bijv. een 75 en Alfetta seda/GT zijn uitwisselbaar?

De boutafstand waarop je de HRC bevestigd is dan in ieder geval hetzelfde.
Enkel de dikte verschilt dus......

Handige info.

Nu nog een antwoord op mijn "welke RBK hoort bij Sedan/GT en in welke inch maat"? :lol:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Niemand een antwoord op de inch maat vraag en welke RB bij welk type hoort? :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

In hoeverre verschilt een RB van een 105-serie van een RB uit de vroegere 116-series?



De afstand tussen de boutjes voor de HR, is die gelijk?
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

ik heb hier nml een nieuwe bonaldi liggen, waarvan ik twijfel of die op een 116-serie past (ik heb effe geen GTV bij de hand.om te checken...nog niet :lol: )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Dit is al een erg oud topic. :shock:

De afmetingen van de bekrachtiger maken niet zoveel uit. (volume)
Wat belangrijker is zijn de aansluitingen en dan vooral de afdichting hoofdremcilinder en bekrachtiger!
Tevens de lengte van drukstift om te voorkomen dat je een te grote slag of geen vrije gaat krijgen.

Over de verschillen onderling kan ik niets vertellen. :?
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Bonaldi is volgens mij eerder 105-serie, maar da's een gok.....

Idd een oud topic, maar ik wil wel graag een verlossend antwoord :grin:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

volgens mij past dit gewoon, zoqel op 105 alsook 116. :roll:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Heb je geen bekrachtiger liggen van een 116 om te vergelijken?

Ik heb wel een HRC en bekrachtiger los liggen en kom binnen een paar weken wss toch die kant uit. :wink:
Transaxle loos!
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Ja, heb ik wel, alleen niet direkt binnen handbereik.
Heb de bekrachtiger vandaag binnen gekregen, en ben nogal ongeduldig.... :lol:

Ben het www aan het afstruinen, maar denk steeds meer dat ie gaat passen.
De 1e serie sedan heeft 'm ook erop zitten.

Alle info welkom!! :grin:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Plaats reactie