Hallo 116 adepten / goeroes; omdat ik weet dat vele van jullie meer technische kennis en vaardigheden bezitten dan ikzelf heb ik een vraag
hoe Maak ik een hydrolisch systeem voor de handrem?
Met de kennis die ik nu bezit moet ik de kleine remklauwtjes van een 105 serie monteren en een hydrolisch remhevel , maar ook een terugslag ventiel denk ik?
En wie heeft deze klus al eens eerder uitgevoerd?
Mischien is er een topic hiervan ? Maar tot nu toe kan ik deze niet vinden
Hydrolische handrem konstructie
- Skort1961
- Novizio
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 04 apr 2017, 18:39
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3084
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: Hydrolische handrem konstructie
Mooiste is idd de 105 klauwen monteren. Je hebt naast de handrem geen ventiel oid nodig. Tenzij je de originele remdrukbegrenzer laat vervallen, dan zou je daarvoor in de plaats een instelbare kunnen plaatsen.
In de leiding die van voren naar achteren loopt komt vervolgens de handrem te zitten. Mijn ervaring is dat het makkelijker is om een nieuwe remleiding te maken als om te proberen nieuwe nippels aan de oude leidingen te maken. Je kunt dit evt ook met rvs omvlochten teflon slang maken, bij bv Autosport Company kunnen ze dit op maat en met de juiste fittingen leveren.
In de leiding die van voren naar achteren loopt komt vervolgens de handrem te zitten. Mijn ervaring is dat het makkelijker is om een nieuwe remleiding te maken als om te proberen nieuwe nippels aan de oude leidingen te maken. Je kunt dit evt ook met rvs omvlochten teflon slang maken, bij bv Autosport Company kunnen ze dit op maat en met de juiste fittingen leveren.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 21:54
- Locatie: `sheerhendrikskinderen
Re: Hydrolische handrem konstructie
bedankt voor het meedenken,ik zal eens kontakt met ze opnemen 

1e Sud 1.2 TI,later 2000GTV Bertone ,nu alfetta gt1.8 + Alfa Giulia 2.0 aut.
Buell X1,triumph Tiger/ daytona,Ducati ST4S,braadwurst R1150R/R1200S,R1200st en japanners(sorry!) in alle soorten en maten van 1cilinder tot 6 cilinder
Buell X1,triumph Tiger/ daytona,Ducati ST4S,braadwurst R1150R/R1200S,R1200st en japanners(sorry!) in alle soorten en maten van 1cilinder tot 6 cilinder
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: Hydrolische handrem konstructie
Heb de ervaring dat ontluchten met een hydraulische handrem er niet makkelijker op word.
En ontluchten is al gehannes bij een transaxle.
Let op dat je goede poorten gebruikt op de handrem. In en uit staan niet altijd duidelijk aangegeven.
En rvs omvlochten remslang is wel duurder dan remleiding maken. Maakt werkt ook wel erg handig.
En bij mij komen er geen banjobout verbindingen meer in remsysteem. Het hangt er weliswaar vanaf waar en hoe ze gemonteerd zitten, maar je kan er onbedoeld kleine luchtpockets mee maken.
Idd 105 serie remtangen gebruiken. Verder redelijk recht toe recht aan.
Als je van originele handrem afstapt zou ik zeker outboard remmen overwegen.
Alhoewel dat wel gelijk meer voeten in de aarde heeft. Maar scheelt een hoop ellende, met name bij autosport toepassingen.
Gr
DJ
En ontluchten is al gehannes bij een transaxle.
Let op dat je goede poorten gebruikt op de handrem. In en uit staan niet altijd duidelijk aangegeven.
En rvs omvlochten remslang is wel duurder dan remleiding maken. Maakt werkt ook wel erg handig.
En bij mij komen er geen banjobout verbindingen meer in remsysteem. Het hangt er weliswaar vanaf waar en hoe ze gemonteerd zitten, maar je kan er onbedoeld kleine luchtpockets mee maken.
Idd 105 serie remtangen gebruiken. Verder redelijk recht toe recht aan.
Als je van originele handrem afstapt zou ik zeker outboard remmen overwegen.
Alhoewel dat wel gelijk meer voeten in de aarde heeft. Maar scheelt een hoop ellende, met name bij autosport toepassingen.
Gr
DJ
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 90
- Lid geworden op: 26 okt 2008, 21:54
- Locatie: `sheerhendrikskinderen
Re: Hydrolische handrem konstructie
Bedankt voor het meedenken DJ,ik zal eens kijken wat er te koop is,handrem en klauwtjes zijn eenvoudig,
het ontluchten v/d std remmen achter gaat me altijd wel goed af,het stellen is soms wat lastiger v/d remzuigers (binnen/buitenkant)
maar merk wel dat de handrem met kabel toch wel invloed heeft op de eerste linker klauw,na de handrem gebruikt te hebben blijft deze ietsje slepen waardoor dit remblok harder slijt dan het andere blokje.meer speling geven op de handrem werkt dan ...
het ontluchten v/d std remmen achter gaat me altijd wel goed af,het stellen is soms wat lastiger v/d remzuigers (binnen/buitenkant)
maar merk wel dat de handrem met kabel toch wel invloed heeft op de eerste linker klauw,na de handrem gebruikt te hebben blijft deze ietsje slepen waardoor dit remblok harder slijt dan het andere blokje.meer speling geven op de handrem werkt dan ...
1e Sud 1.2 TI,later 2000GTV Bertone ,nu alfetta gt1.8 + Alfa Giulia 2.0 aut.
Buell X1,triumph Tiger/ daytona,Ducati ST4S,braadwurst R1150R/R1200S,R1200st en japanners(sorry!) in alle soorten en maten van 1cilinder tot 6 cilinder
Buell X1,triumph Tiger/ daytona,Ducati ST4S,braadwurst R1150R/R1200S,R1200st en japanners(sorry!) in alle soorten en maten van 1cilinder tot 6 cilinder
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: Hydrolische handrem konstructie
Als je handrem met slangen zit kan je hem nog op z'n kop houden /erbij rommelen tijdens ontluchten.
Bij ons hielp dat.
gr
DJ
Bij ons hielp dat.
gr
DJ