Ik ben dus Rik, 23 jaar oud (of jong?), net afgestudeerd en woonachtig in Maastricht.
De auto's:
75 Twinspark. Bouwjaar 1989, op kentekengezet in '90. Origineel Maastrichtse auto met dealersticker (die failliet is) op de achterruit. Alle boekjes erbij, tot 120.000km bijgehouden zelfs. Nu 171.000 op de klok.
Gebruik deze auto als mijn dagelijkse wagen.
Auto wordt de komende weken wat "ge-upgrade". Casterkogels zitten er al onder, dikke stabi is al besteld.

Het stuur en pookknop komen overigens wel uit een Alfetta (GTV6)

Ten 2e, een Giulia Nuova Super 1300. Auto voor de fun en in de zomer semi-dagelijks. In 2002 uit Italië geimporteerd en sinds 2006 in mijn bezit.
Uiterlijk zo origineel mogelijk gehouden, onderhuids paar kleine mods:
- 5,5J breed Bertone-staal met 195-banden
- brulpijp (is meer een must

- voorzijde verlaagd, achter standaardhoogte maar verstevigd met hulpveer
- Dellorto-carbs i.p.v. de standaard Solexen
- gepolijst kleppendeksel
- stoffen interieur vervangen door skai-interieur

En als laatste een Spider Veloce type 3. Was mijn eerste auto op m'n 18e, en tegelijk mijn dagelijkse auto toen ik nog studeerde.
Auto heb ik samen met mijn oom.
Spider komt uit de USA. Gebouwd op 17 juni 1985, en verkocht op 30 oktober 1985 in Oakland, California. Maar is wel van modeljaar '86, dus nieuw interieur en Bosch L-jetronic "einspritzung". De kleur is Pastel Black AR914, met een rode kap en een beige lederen interieur. Enige niet-originele onderdeel is het stuur. Anders kom ik met mijn knieÃŽn niet uit.
Helaas is de Spider gisteren aangereden geworden op een rotonde, wegens een voorrangsfout van de andere auto. (kwam gewoon de rotonde oprijden en zag de Spider over 't hoofd) Deze week komt de schade-expert om de malaise te analyseren.

Maar wat doe ik hier?
Ik heb dus geen Alfetta, maar ben wel een groot fan van de 116-serie. Wil ooit nog wel eens een GT/GTV/GTV6 of een QO hebben. Maar voorlopig is de collectie groot genoeg. Maar zeg nooit nooit, haha. Toen ik me op 't Giuliaforum aanmelde had ik ook nog geen Giulia, maar 2 maanden later opeens wel...

Wel denk ik hier eenhoop nog te kunnen leren over het transaxle-gebreuren.