Carbo's GTV6 Grand Prix

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melvivio
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1844
Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
Locatie: Heeze (Ehv)

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Melvivio »

Website met blog, banner, Youtube kanaal, Twitter acc, FB, ad in classictrader & Alfetta BBQ op einde van het jaar om opening te vieren & dan kan je echt van start :mrgreen: Mijn zegen heb je! Dit moet toch wel een van de grootste initiatieven na aanleiding van de Alfetta. :thumbs:

Bij deze zwart op wit, ik kom zeker een keer buurten! :blue_cool:
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door stefgtv6 »

dubbel....
Laatst gewijzigd door stefgtv6 op 16 jun 2012, 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
stefgtv6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 844
Lid geworden op: 26 sep 2008, 22:39
Locatie: Almelo

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door stefgtv6 »

alfachirurg schreef:
stefgtv6 schreef: Wel jammer dat het voor de Alfetta liefhebbers uit deze regio een tikkie te ver weg is.... :cry:
Als je het echt serieus aangepakt wil hebben moet de afstand geen probleem zijn, wat is nou een paar honderd kilometer tegenwoordig :blue_lol:
Ha, ja..... brengen en daarna compleet gerestaureerd weer ophalen zal nog wel gaan denk ik....
Maar dat zelf mee helpen is toch wat lastiger. Gaat dan meer aan benzine dan aan restauratie kosten ben ik bang. :lol:
GTV6 3.0 '84

Gehad: GTV6 '82

Afbeelding
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Fetta »

Carl, top! :thumbs:

Succes met je CCCF!
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door GTV »

Veel suc6 in de toekomst :thumbs:
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Rob GTV6
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 378
Lid geworden op: 26 apr 2006, 20:27
Locatie: N-Brabant
Contacteer:

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Rob GTV6 »

Word de thuisbasis Barendrecht of word het elders,in ieder geval veel succes,men kan veel leren van jou !!
en de classic cars zijn in goede handen.


Groet Rob GTV6.
''Alfa Romeo'' Op m'n lijf geschreven.
@PM
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 275
Lid geworden op: 31 aug 2011, 21:43
Locatie: Andijk

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door @PM »

Gefeliciteerd Carl!

Ik ben ook erg benieuwd naar hoe het bedrijf eruit zal gaan zien. Succes met de verdere voorbereidingen!
Angro
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 jun 2008, 21:58
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Angro »

Van harte gefilciteerd met de officiele stap en erg veel succes toegewenst.
Als het mogelijk is wil ik ook weleens een kijkje nemen in/bij je bedrijf - van mijn woonplaats naar de jouwe is ongeveer 20 a 25 minuten rijden.
ario
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 302
Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
Locatie: Dedemsvaart

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door ario »

ja van harte van uit groningen kun je het misschien geen buurten noemen, maar wel benieuwd naar het resultaat. m vr gr ario
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door giuliettaevo »

Gefeliciteerd!

Openings-meeting kom ik wel even kijken. :thumbs:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gebruikersavatar
gtv1981
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1123
Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
Locatie: Sint Niklaas Belgie

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door gtv1981 »

Gefeliciteerd met CCCF
gr sven
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door GTV42.0 »

Ook van mijn kant van harte en zeer veel succes gewenst met je nieuwe bedrijf. Hoop dat je tzt eens een opendag gaat organiseren voor Alfetta 116 eigenaren. Ook ik kom zeker eens buurten. Hoe ga je nu verder met je GTV6?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

Mannen bedankt voor alle felicitaties :thumbs:

Ik zal proberen om nog een aantal vragen te beantwoorden;

Ik ben op dit moment druk in gesprek met een makelaar voor het pand. De exacte locatie wil ik daarom nog niet prijs geven maar wel dat het op een paar minuten van de Van Brienenoordbrug is makkelijk bereikbaar vanaf de ruit van Rotterdam.

Ik zie internet als een geweldig medium om de kwaliteit van het uitgevoerde werk te laten zien. De website zal dan ook voorzien worden van en blog en veel fotootjes. YouTube Channel is zeker een leuke aanvulling. Bedankt voor de tip!
Facebook en LinkedIn zijn tegenwoordig een must.
In tegenstelling tot traditionele restauratie bedrijven is het bij mij volledige openheid. What you see, is what you get! Mensen die mij persoonlijk kennen weten ook dat ik zo in elkaar steek.

Voor alle medeforummers die wat verder weg wonen kan ik alleen maar uitnodigen om een demo met de soda straalapparatuur bij te wonen. Ik weet zeker dat als je het resultaat van mijn werkwijze ziet je hiervoor zelf uit Groningen gaat omrijden (of ik kom de carrosserie halen en in de Epoxy terugbrengen). De details ga ik nog niet verklappen maar ik ga niet uitsluitend met soda stralen maar zal dit in combinatie met een ander straalmiddel gaan doen. Juist de combinatie van straalmiddelen en de juiste machines verricht het wonder. Aluminium delen stralen = geen probleem met soda.

Uiteraard zal ik iedereen uitnodigen voor de opening maar ik zal zeker ook een 116 dag gaan organiseren, hier liggen immers de roots.

De GTV6 wordt mijn grote proefkonijn :blue_lol:
Het werk hieraan staat op een laag pitje, ik heb immers binnenkort een professionele werkplaats tot mijn beschikking. Na het laatste laswerk wordt deze compleet gestraald (op mijn manier :grin: ) en daarna van een top laklaag voorzien in mijn spuitcabine. Daarna opbouwen.
Zoals het er nu uitziet laat ik het 3,0 liter blok tegelijkertijd bij een bedrijf uit mijn netwerk reviseren. Tevens heb ik een aantal modificaties voor het blok op het lijstje staan. Ga hier later wel iets over vertellen, is nu nog geheim ::-)

De GTV6 moet helemaal top worden want dit wordt mijn rijdende visite kaartje :mrgreen:

Er komt alleen waanzinnig veel bij kijken om dit alles te realiseren maar ik heb er nu al veel voldoening van :jumping:
Alle puzzel stukjes vallen op dit moment in elkaar :grin:

Dus iedereen is zo dadelijk van harte welkom om een keer te komen buurten :))) Niet bang zijn uit het hoge Noorden of diepe Zuiden er wonen hele leuke en aardige mensen in Rotterdam :jumping:

Gr,
Carl
Gebruikersavatar
crusty
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 210
Lid geworden op: 05 apr 2011, 09:47
Locatie: Achterhoek

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door crusty »

Hey Carl,

Gefeliciteerd en veel succes toegewenst.
Ik kom zeker een keer langs om te kijken naar al dat moois.

Grtn,
Niels
GTV6, 83' 3.0 QV
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door GTV42.0 »

Hoe is de stand van zaker Carl? Druk met de loods op te bouwen en alles wat er bij komt? Of ben je stiekum toch nog af en toe met de GTV6 bezig?

Groet Jeroen
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

GTV42.0 schreef:Hoe is de stand van zaker Carl? Druk met de loods op te bouwen en alles wat er bij komt? Of ben je stiekum toch nog af en toe met de GTV6 bezig?

Groet Jeroen
Hoi Jeroen,
Nee niet veel verder met de GTV6.

Maar ik ben er wel uit betreffende het bedrijfspand.

Per 1 september 2012 is Carl's Classic Car Factory gevestigd aan:
Ringdijk 526
2987VZ Ridderkerk (Bolnes)

Het pand is prachtig gelegen aan de Maas op circa 5 minuten van de Van Brienenoord brug. Ik heb hier de beschikking over 365m2 bedrijfsruimte en ruim 100m2 kantoor.
De bedrijfsruimte is opgedeeld in twee gedeelte; aan de ene kant komt het "vuile" werk zoals stralen (in een speciale straalcabine), kaalmaken, laswerk en strakmaken. Aan de andere kant komt de spuitcabine en het opbouwwerk.

Afbeelding
Afbeelding

1 september 2012 is de oplevering en per 1 oktober wil ik operationeel zijn!

Daarnaast een tweede "rijdend" project gekocht :mrgreen: een Fiat Barchetta. Dit ding rijdt echt top!

Een autootje waar ik voorlopig zakelijk dagelijks in ga rijden daarna krijgt ook deze auto Carl's restauratie behandeling :banana:

Twee bootjes :jumping:
Afbeelding

Mooie bavianen kont :lol:
Afbeelding

Zoals jullie kunnen zien beperk ik mij zodadelijk professioneel zeker niet tot alleen Alfa 116's. Alle youngtimers zijn welkom echter Italiaans heeft wel een streepje voor :-({|=

Oja tussendoor nog even snel een gescheurd spruitstuk vervangen van mijn Range Rover. Probeer maar eens snel aan zo'n spruitstuk te komen augenreib.gif volgens mij heb ik 1 van de weinige zo niet het enige beschikbare spruitstuk in Limburg opgehaald en eronder gezet. Auto moest klaar omdat ik de caravan op moest gaan halen vandaag :rollingredhead: Dus vrijdag tot 23:00 bezig geweest met het spruitstuk. Breekt er nog een bout af :evil: maar de V8 klinkt nu weer lekker gezond! :)))
Gr,
Carl
Gebruikersavatar
GTVke
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1228
Lid geworden op: 23 dec 2005, 17:28
Locatie: Olio - Belgio

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door GTVke »

Barchetta's rijden inderdaad top !
Heb vorige maand ook een exemplaar aan men vrouw cadeau gedaan ( ik heb er al meer Km mee gereden als zij :mrgreen: )
Is er veel roest aan jou '' bootje '' ? Die dingen kunnen aardig rot zijn weet ik uit ondervinding .
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door GTV42.0 »

Goed bezig Carl? Wat is je planning voor de GTV6 straks. Als het pand klaar is gelijk verder om deze als blikvanger er te hebben staan of eerst geld verdienen en de GTV6 op het 2e plan zetten?

Groet Jeroen.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Carbo
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2106
Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
Locatie: Barendrecht

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door Carbo »

De barchetta is echt een openbaring, ik heb zelden in een voorwielaangedreven auto gereden die zo lekker stuurt. De Fiat stuurt veel beter dan de Alfa spider 916 :oops: Roest valt mij erg mee, de enige roest die ik heb kunnen ontdekken is op de bodemplaat ter hoogte van het chassisnummer en dit schijnt een bekende plek te zijn. Weet zeker dat ik bij demontage nog wel wat tegen gaat komen maar ga eerst lekker de komende maandne sturen :driving:
Ik ben inmiddels ook actief op het barchetta forum en ben van mening dat het met roest reuze meevalt in vergelijking met een Alfa 116 :jumping: . En de onderdeelprijzen zijn zo vriendelijk :banana:

Het plan is dat de GTV6 als test auto gaat dienen voor mijn nieuwe bedrijf. De GTV6 gaat dus komend voorjaar in concours conditie komen en wordt mijn rijdende visite kaartje :mrgreen:

Direct daarna gaat de barchetta als tweede door de molen. Zie het maar dat deze twee auto's mijn proefkonijnen en rijdende visite kaartjes zullen zijn voor het restauratie proces wat ik heb uitgedacht. Het restauratie proces wat jullie van mij kennen wordt uitgebreid met een speciaal straal protocol o.a, met soda en .... dat is mijn geheimpje! Weet zeker dat iedereen die het resultaat ziet onder de indruk zal zijn. Ik ga o.a. de Amerikaanse Sodablast apparatuur gebruiken.
Mijn financiele planning zit dusdanig in elkaar dat ik het eerste jaar nog geen winst hoef te draaien. Zou mooi zijn als dit wel zo was maar ik heb dus de tijd.

De twee projecten zijn voor potentiële klanten live te aanschouwen. Ik weet zeker dat als jullie dadelijk mijn resultaat zullen zien en de prijzen vernemen dat jullie onder de indruk zijn en dit klanten trekt. Volg je mijn methodiek krijg je een top restauratie voor een zeer billijke prijs. (Daar ga je je auto niet voor naar Polen sturen zullen wij maar zeggen :jumpingred: )

Bij mij geen geheimzinnigheid geen "shortcuts" "what you see is what you get!"

Meehelpen is een must en ik leer je daarnaast ook allerlei restauratie vaardigheden! Wat wil je nog meer!

Op dit moment druk in de slag met leveranciers betreffende de machines en uitrusting!

Morgen wordt thuis al de schroefcompressor, met tank en luchtdroger afgeleverd die ik uit een faillissement heb overgenomen.

We gaan als een raket :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: Ik heb nog nooit zoveel energie gehad! :)))

Gr,
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 15 jul 2012, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 2919
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Carbo's GTV6 Grand Prix

Bericht door giuliettaevo »

Goed bezig! :thumbs:

Motivatie is heel belangrijk, zoniet het belangrijkste bij dergelijke projecten. eusa_clap.gif

Al een datum voor de feestelijke opening gepland? Kan ik die vast in de agenda zetten. :wink:

Aangezien ik nog een koets heb die helemaal in de vliegroest staat ben ik zeer geinterresseerd in het straalverhaal. :mrgreen:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Plaats reactie