Carbo's GTV6 Grand Prix
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Het plenum is geen zelfbaksel maar komt uit de USA. De bedoeling is aan de inlaatzijde de grotere inlaatkelken met plenum in combinatie met de grotere Bosch (braadwurst) luchtmassameter speciaal luchtfilter en een regelbare benzinedrukmeter.
Aan de uitlaatzijde de speciale uitlaatspruitstukken (zie eerdere fotootjes).
Daartussen het 3,0 liter blok met snelle nokkenassen in combinatie met de 75 turbo bak.
Je begrijpt ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen (sorry draaien).
Ik heb nog een stel bussen en cilinders van een GTA 3,2 liter maar ik weet nog niet of ik dit ga monteren (moet zelfs nog checken of e.e.a. wel past)
Bovenstaande geeft wel een enorme ick m het project zo snel mogelijk af te ronden en een paar rondjes op het circuit te rijden. De bedoeling is een set up voor straat en circuit.
In de tussentijd zweten op het kaalmaken van de koets....
Aan de uitlaatzijde de speciale uitlaatspruitstukken (zie eerdere fotootjes).
Daartussen het 3,0 liter blok met snelle nokkenassen in combinatie met de 75 turbo bak.
Je begrijpt ik ben erg benieuwd hoe dit gaat lopen (sorry draaien).
Ik heb nog een stel bussen en cilinders van een GTA 3,2 liter maar ik weet nog niet of ik dit ga monteren (moet zelfs nog checken of e.e.a. wel past)
Bovenstaande geeft wel een enorme ick m het project zo snel mogelijk af te ronden en een paar rondjes op het circuit te rijden. De bedoeling is een set up voor straat en circuit.
In de tussentijd zweten op het kaalmaken van de koets....
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Ik hoop beide. Ik wil een auto waar ik nog redelijk normaal mee kan rijden en niet alleen op het circuit. Voor mij blijft het een inschatting. Ik hanteer het principe dat je het geheel aan moet pakken inclusief de chassis setting.Maar goed wat levert dit meer op
Zijn het brute PK´s of toch meer in het koppel..
Het gaat mij erom voor mijzelf de ultieme GTV te bouwen zoals ik hem graag in 1985 had gekocht. Ik heb hier ruim tien jaar over nagedacht hoe ik de restauratie zou gaan aanpakken. Ik begrijp dat dit mijn idee is maar ik hoor graag wat ik zou kunnen verbeteren om het project te laten slagen. Dus graag jullie input en ervaringen. Daarom laat ik jullie dit zien. Ondanks meer dan twintig jaar Alfa ervaring ben ik nooit een evenementen bezoeker geweest. Ik beloof dat ik jullie het uiteindelijke eindresultaat zal laten zien. Kom op mannen wat gaat dit volgens jullie opleveren en wat zouden jullie anders doen. Jullie input is voor mij belangrijk aangezien ik een heleboel zaken niet weet.
Een "idee" liever goed gejat dan slecht verzonnen!!!!!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
Je bent in mijn ogen goed bezig, idd alles aanpakken
Wat zijn jouw plannen met de remmen ?
Vind die van mijn auto eigenlijk flink te kort schieten, is nog gewoon standaard, blijft ook gewoon een straat auto maar remmen heb ik nooit teveel
Ik ga eerst eens andere blokken ( SBS) en schijven plaatsen, kijken wat dit scheelt, zit ook te denken aan de klauwen van een Volvo 240 Turbo, in combinatie met SZ voor en achterschijven, alleen zijn die klauwen loeizwaar
Wat zijn jouw plannen met de remmen ?
Vind die van mijn auto eigenlijk flink te kort schieten, is nog gewoon standaard, blijft ook gewoon een straat auto maar remmen heb ik nooit teveel
Ik ga eerst eens andere blokken ( SBS) en schijven plaatsen, kijken wat dit scheelt, zit ook te denken aan de klauwen van een Volvo 240 Turbo, in combinatie met SZ voor en achterschijven, alleen zijn die klauwen loeizwaar
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Ik ken iemand die dit op z'n 75 3.0 racer heeft gebouwd, echter zonder lmm, maar met volledig en dus uniek voor die auto geprogrameerde computer. (vergeef me, dat ik de naam van de comp. niet weet) Dat tesamen met andere nokkenassen levert veeeeeeel op.
Als ik het wel heb, 300 (!) Nm tussen 2000 en 5500rpm! Oh en ook iets van 220 pk. Ik heb met dat ding meegereden en kan je vertellen, die is echt heeeeeeeel snel!
Als ik het wel heb, 300 (!) Nm tussen 2000 en 5500rpm! Oh en ook iets van 220 pk. Ik heb met dat ding meegereden en kan je vertellen, die is echt heeeeeeeel snel!
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Ik zal de vragen proberen te beantwoorden:
Voor de voorremmen ga ik om te beginnen voor de standaard Brembo remklauwen met Ferodo Racing blokken en geventileerde gegroefde schijven van Brembo. Daarnaast monteer ik Goodridge staalomvlochten slangen.
Voor de achterremmen ga ik voor de SZ oplossing. Standaard (nieuwe) remklauwen met de Brembo geventileerde SZ schijven. Voor de remklauwen heb je dan spacers nodig.
Naar mijn mening zijn de standaard Brembo klauwen voor van een zeer goede kwaliteit. Mocht ik niet tevreden zijn heb ik nog een setje Brembo GTA klauwen liggen. Als je deze wilt monteren moet er wel een hoop gemodificeerd worden met name de bevestigingen op de fusees (lees, je moet andere fusees monteren). De schijven zijn dermate groter dat het de vraag is of deze dan nog binnen de Rial velgen passen. Dit heb ik nog niet nagekeken.
AlesSandero: Ik ben erg benieuwd naar de computer van de 3,0 l racer. De standaard L Jettronic heeft geen mogelijkheden. Ik heb wel een verhaal (van GTV6.com) over het toepassen van een Megasquirt. eze is compleet vrij prorammeerbaar maar je hebt natuurlijk wel het juiste programma nodig. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik ga uiteindelijk niet voor minder dan 220pk!
En natuurlijk een paar fotootjes:
Standaard met daarnaast GTA
Vier zuigers i.p.v. twee!
Het verschil in remvoering
Voor de voorremmen ga ik om te beginnen voor de standaard Brembo remklauwen met Ferodo Racing blokken en geventileerde gegroefde schijven van Brembo. Daarnaast monteer ik Goodridge staalomvlochten slangen.
Voor de achterremmen ga ik voor de SZ oplossing. Standaard (nieuwe) remklauwen met de Brembo geventileerde SZ schijven. Voor de remklauwen heb je dan spacers nodig.
Naar mijn mening zijn de standaard Brembo klauwen voor van een zeer goede kwaliteit. Mocht ik niet tevreden zijn heb ik nog een setje Brembo GTA klauwen liggen. Als je deze wilt monteren moet er wel een hoop gemodificeerd worden met name de bevestigingen op de fusees (lees, je moet andere fusees monteren). De schijven zijn dermate groter dat het de vraag is of deze dan nog binnen de Rial velgen passen. Dit heb ik nog niet nagekeken.
AlesSandero: Ik ben erg benieuwd naar de computer van de 3,0 l racer. De standaard L Jettronic heeft geen mogelijkheden. Ik heb wel een verhaal (van GTV6.com) over het toepassen van een Megasquirt. eze is compleet vrij prorammeerbaar maar je hebt natuurlijk wel het juiste programma nodig. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Ik ga uiteindelijk niet voor minder dan 220pk!
En natuurlijk een paar fotootjes:
Standaard met daarnaast GTA
Vier zuigers i.p.v. twee!
Het verschil in remvoering
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
Andere fusees toch niet? GTA klauwen met 330 mm schijven kunnen eronder. Je hebt dan enkel nog een 'adapter' nodig, langere wielbouten e.d. De Rials zullen daarentegen denk ik niet meer passen, tenzij 17"?
Praktijkexamen op een 75:
Wat is of wordt de diameter van de remcilinder? Wellicht dat een remdrukverdeler/balance bar dan ook noodzakelijk wordt als de remmen zo rigoureus worden aangepakt? Wel supermooi .
Tarox heeft overigens wel grote klauwen die met 15" velgen te combineren zijn.
[ongevraagde mening aan]ik denk dat de SZ remmen (achter) niet zo veel brengen. Je wint denk ik meer door de hitte bij de remklauwen zo veel mogelijk weg te houden, bijvoorbeeld door de uitlaat achter in te pakken met van dat hittebestendige spul of een uitlaat op maat te laten maken. De einddemper staart je dan aan de zijkant tegenmoet . Meest 'coole' (en arbeidsintensieve) oplossing zou zijn om de remmen naar de buitenkant te verplaatsen![ongevraagde mening uit].
Marco
Praktijkexamen op een 75:
Wat is of wordt de diameter van de remcilinder? Wellicht dat een remdrukverdeler/balance bar dan ook noodzakelijk wordt als de remmen zo rigoureus worden aangepakt? Wel supermooi .
Tarox heeft overigens wel grote klauwen die met 15" velgen te combineren zijn.
[ongevraagde mening aan]ik denk dat de SZ remmen (achter) niet zo veel brengen. Je wint denk ik meer door de hitte bij de remklauwen zo veel mogelijk weg te houden, bijvoorbeeld door de uitlaat achter in te pakken met van dat hittebestendige spul of een uitlaat op maat te laten maken. De einddemper staart je dan aan de zijkant tegenmoet . Meest 'coole' (en arbeidsintensieve) oplossing zou zijn om de remmen naar de buitenkant te verplaatsen![ongevraagde mening uit].
Marco
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Juust!ongevraagde mening aan]ik denk dat de SZ remmen (achter) niet zo veel brengen. Je wint denk ik meer door de hitte bij de remklauwen zo veel mogelijk weg te houden, bijvoorbeeld door de uitlaat achter in te pakken met van dat hittebestendige spul of een uitlaat op maat te laten maken. De einddemper staart je dan aan de zijkant tegenmoet . Meest 'coole' (en arbeidsintensieve) oplossing zou zijn om de remmen naar de buitenkant te verplaatsen![ongevraagde mening uit].
Die Tarox remklauwen icm de 15", hoeveel groter zijn die dan de standaard??
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
Die remklauwen hebben zes zuigers. Hier - ook weer - op een 75:Fetta schreef:Die Tarox remklauwen icm de 15", hoeveel groter zijn die dan de standaard??
Exacte afmetingen weet ik niet, maar als je de grootte zou willen uitdrukken in de 'omvang' van de schijven: 284 mm Tarox t.o.v. 268 mm Brembo. Dikte is 24 mm t.o.v 22 mm voor de Brembo's.
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Hallo Marco thanks for de heldere tips!Andere fusees toch niet? GTA klauwen met 330 mm schijven kunnen eronder. Je hebt dan enkel nog een 'adapter' nodig, langere wielbouten e.d. De Rials zullen daarentegen denk ik niet meer passen, tenzij 17"?
Waar kan ik zo'n adapter vinden. Is dit selfmade of zijn ze ergens leverbaar. Hetzelfde voor de wielbouten de Brembo's worden hier standaard meegeleverd. Zij deze ergens los te krijgen?
De Rials zij TRX en dus een mm maat van 415mm. Ik heb dus hoop dat het toch past.
Op de foto zie ik gegroefde schijven zijn deze van Brembo?
De Tarox zijn natuurlijk geweldig mooi maar de GTA klauwen heb ik al liggen dus daarmee is de keuze al gemaakt.
Ik heb inmiddels een RVS Racing uitlaat (foto's volgen) waarvan de achterste demper iets kleiner is en anders van vorm dan standaard. Ik hoop dus iets meer ruimte te krijgen tussen de achterste klauwen en de demper. Ga de isolatie en luchthappers zeker meenemen. Ga er verder vanuit dat de geventileerde schijven toch een iets betere warmte afvoer hebben dan standaard. Ben het er ook mee eens dat het verschil waarschijnlijk nauwelijks merkbaar zal zijn.
Weer een hoop nieuwe kennis opgedaan. Thanks!
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
Ik ben benieuwd of de GTA klauwen passen. Ik weet niet of het ergens op slaat, maar ik zie die klauwen in combinatie met een velg van minimaal 17". 17" = 432mm. Als je ook 415mm 'binnenruimte' hebt, dan zou het niet passen?
Selfmade zou ik niet durven (ik zou het ook niet kunnen!). Ik heb geen verstand van materiaalsoorten, hardheid e.d. Je zult ze in Nederland vast ook wel kunnen krijgen, maar MBT Engineering in Duitsland maakt ze ook (afmetingen staan in de computer). Zie http://www.mbt-engineering.de/
De schijven op de foto zijn van Tarox.
Waar heb je de uitlaat laten maken?
Selfmade zou ik niet durven (ik zou het ook niet kunnen!). Ik heb geen verstand van materiaalsoorten, hardheid e.d. Je zult ze in Nederland vast ook wel kunnen krijgen, maar MBT Engineering in Duitsland maakt ze ook (afmetingen staan in de computer). Zie http://www.mbt-engineering.de/
De schijven op de foto zijn van Tarox.
Waar heb je de uitlaat laten maken?
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
De RVS uitlaat komt uit Canada van Stebro (super snelle service,goede prijs en mooie kwaliteit)(niet laten afschrikken door de vraagprijs, gewoon een bod doen ). Ik gebruik hiervan de middelste en achterste demper. De voorste pijpen en spruitstukken komen uit de VS. De spruitstukken zijn een ANSA kopie (zie 1 van mijn vorige berichten).Waar heb je de uitlaat laten maken?
Ik heb de GTA klauwen gepast op de Rial's en qua diameter gaat dit echter de standaard schijven hebben een veel dikkere rand (en liggen dus dieper in de velg. Het gevolg is dat de klauw met de GTA schijven tegen het wiel aanloopt. Spacers is geen oplossing want hiermee komt de gehele velg naar buiten en buiten de carrosserie. Daarnaast zij spacers volgens mij op de openbare weg verboden. Iemand "any ideas"?
En natuurlijk een paar fotootjes: zoals je kunt zien is de achterste demper iets hoekiger dan origineel