Wie heeft ervaring met zwaardere torsies=
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Wie heeft ervaring met zwaardere torsies=
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
- Steven
- Alfetta Membro
- Berichten: 725
- Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
- Locatie: Utrecht
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
standaard Alfetta torsies zijn 21mm, die van een GTV6 23mm.
Dat lijkt een klein verschil, maar betekend wel, dat de GTV6 torsies ruim anderhalf keer zo stijf zijn en dat merk je!
Is voor een sportieve (verlaagde) 4 cilinder erg lekker kan ik je vertellen.
Jaja, ik heb GTV6 torsies onder mijn Alfetta sedan.
De auto helt veel minder over en duikt minder, en veert ook gewoon veel minder ver in. => je kunt dan de auto goed verlagen, zonder steeds over de grond te schrapen.
Er zijn ook nog 25mm torsies van autodelta indertijd. Wat moet dat dan stug zijn voor een 4 cyl. Om over 27mm nog maar te zwijgen.
Persoonlijk, denk ik dat dat net iets te stug is.
Vergeet ook niet, wat dat voor extra krachten op je koets geeft!!!
(ik heb wel 27mm torsies van performatek besteld voor mijn 75 V6, maar ja, die auto is een stuk zwaarder)
Dat lijkt een klein verschil, maar betekend wel, dat de GTV6 torsies ruim anderhalf keer zo stijf zijn en dat merk je!
Is voor een sportieve (verlaagde) 4 cilinder erg lekker kan ik je vertellen.
Jaja, ik heb GTV6 torsies onder mijn Alfetta sedan.
De auto helt veel minder over en duikt minder, en veert ook gewoon veel minder ver in. => je kunt dan de auto goed verlagen, zonder steeds over de grond te schrapen.
Er zijn ook nog 25mm torsies van autodelta indertijd. Wat moet dat dan stug zijn voor een 4 cyl. Om over 27mm nog maar te zwijgen.
Persoonlijk, denk ik dat dat net iets te stug is.
Vergeet ook niet, wat dat voor extra krachten op je koets geeft!!!
(ik heb wel 27mm torsies van performatek besteld voor mijn 75 V6, maar ja, die auto is een stuk zwaarder)
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
Nee, V6 en 4 cil mag echt wel wat meer hebben Is allemaal een kwestie van de mate van comfort wat je wil.AlfettaOwner schreef:Is dat niet wat te stijf ........ voor straatgebruikAlessandro schreef:(ik heb wel 27mm torsies van performatek besteld voor mijn 75 V6, maar ja, die auto is een stuk zwaarder)
Deze echt grote torsies zijn een pain in the ass met monteren.
Persoonlijk zou ik altijd gaan voor coil-overs.... als het te stug/slap is kan relatief goedkoop wijzigen.
Er borrelt al een tijdje een maurizio coil-over kit in mijn hoofd
Zal nog wel minstens een half jaar duren, voordat ik er tijd voor heb.
Laag op mijn prio lijstje omdat er geen transaxle op dit moment is die het nodig heeft en op kan testen
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Dat zullen we t.z.t. wel merken.............AlfettaOwner schreef:Is dat niet wat te stijf ........ voor straatgebruikAlessandro schreef:(ik heb wel 27mm torsies van performatek besteld voor mijn 75 V6, maar ja, die auto is een stuk zwaarder)
Als je het niet probeert, weet je het nooit.
Maar ter vergelijk: de Alfetta is met 23mm nog steeds heel confortabel.........
De 75 is veel zwaarder, m.n. in de neus en is met standaard 23mm erg aan de slappe kant.........
Aangezien ik geen kleinere maat weet dan 27mm, ga ik die gewoon eens proberen, de dollarkoers is nu gunstig.
Ik zal t.z.t. wel uiteenzetten hoe het bevalt. Een proefrit behoort tot de mogelijkheden.............
@maurizio: de 27mm torsies zijn een stuk goedkoper dan een intraxset.
Maar het blijft wel een gok natuurlijk. Bij intrax kan je idd wel makkelijker verschillende stijfheden proberen.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Dat weet ik nog niet precies. (Ik heb geregel uitbesteed aan mijn zwager. Mag hij doen als wederdienst voor het werk wat ik aan 75TS heb gedaan, kan ik me bezig houden met andere zaken. )AlfettaOwner schreef:Mag ik vragen wat die torsies momenteel kosten met verschepen?
Je zit wat ver uit de buurt voor een proefrit
Maar dat hoor je tzt wel. (heb er ook een verzwaarde V6 koppelingsplaat besteld)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
En vergeet vooral de belasting niet, je moet nog invoeren vanuit de VS!AlfettaOwner schreef:Mag ik vragen wat die torsies momenteel kosten met verschepen?
@Alessandro, wie heeft het over intrax
Maar dat is appels met peren vergelijken, jij bent ook nog niet klaar met alleen torsiestaven, hoe zit het met de bij de verhoogde stijfheid horende dempers?
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
mooie gerenderde 3D plaatjes, maar ik zie geen echte produkten, zeker bij de torsie staven zou ik scepties zijn. Is een lastig produkt om echt goed te krijgen op vermoeiing, ik zou me er niet zomaar aan begeven om ze zelf te ontwerpen.Fetta schreef:en deze: faster
Coil-over is weinig over te zeggen. Qua veerwerking is een schroefveer effectiever qua gewicht/stijfheid verhouding (of je moet naar holle torsiestaven, zijn zeer zeldzaam/duur autodelta spul )
Coil-over is goedkoper zeker als je nog even een ander veerstijfheid wil.
En sneller / simpeler te monteren, instellen etc.
Verder op iedere straathoek te koop van goede kwalitiet.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
Let even op! bij het verzenden kunnen ze het vakje 'gift' aankruisen en dan hoeft er als het goed is geen invoerrechten en btw betaald te worden!Alessandro schreef:Dat weet ik nog niet precies. (Ik heb geregel uitbesteed aan mijn zwager. Mag hij doen als wederdienst voor het werk wat ik aan 75TS heb gedaan, kan ik me bezig houden met andere zaken. )AlfettaOwner schreef:Mag ik vragen wat die torsies momenteel kosten met verschepen?
Je zit wat ver uit de buurt voor een proefrit
Maar dat hoor je tzt wel. (heb er ook een verzwaarde V6 koppelingsplaat besteld)
(heb ik van horen zeggen)
Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe 27mm rijdt! Bij mij komen er eerst 23mm torsies onder en van daaruit ga ik verder kijken...
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
- Locatie: Kaatsheuvel
Idd, dat heb ik doorgegeven. Anders wordt het een onnodig dure grap.jeroen75 schreef:Let even op! bij het verzenden kunnen ze het vakje 'gift' aankruisen en dan hoeft er als het goed is geen invoerrechten en btw betaald te worden!
(heb ik van horen zeggen)
Ik ben in ieder geval heel benieuwd hoe 27mm rijdt! Bij mij komen er eerst 23mm torsies onder en van daaruit ga ik verder kijken...
Voor een 4cyl Alfetta is 23mm echt prima. (je kan natuurlijk ook nog een dikkere stabi monteren en stuggere dempers. Alles naar persoonlijke smaak. Het is wel een goed idee om dat in stappen te doen, dan merk je per onderdel het verschil en kan je langzaam aan de steeds anders reagerende auto wennen.
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 31 jan 2006, 16:51
- Locatie: 153.1 km van de N'ring
- Contacteer:
give me time, give me timeFetta schreef:Hmmm...lijkt dus dat GTV6 torsies knap zat zijn voor een verlaagde 4-cil.
Okay, duidelijke meningen. Thanx
@Maurizio: explain coil-overs bedoelde ik : hoe-en-wat???
Zal nog wel even duren, maar er borrelt wat
Eerst enkele projecten afronden, dus zal wel eind van de zomer worden.
Banned.. ? ;-) Daily donky.. ==> braadwurst 118d
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
braadwurst E36 M3 Ringtool :twisted: ==> definitely BANNED!
AR 75 TS Ringtool '90, AR Spider 2000 veloce '79 SCARB 00114
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer: