Wie heeft ervaring met zwaardere torsies=

Verlagen, modificeren, repareren etc...
Plaats reactie
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Nou, komt ie:

Ik heb vorige week dan eindelijk de tijd genomen om de torsies te monteren....dit in combinatie met koni geel voor en eibach + koni loadadjusters (rood +hulpveer) achter. Dit alles onder de 75 3.0 V6 America. (1285 kg)

Eerst de koni's gemonteerd als gekocht.... die stionden dus helemaal dicht en dat werkt niet echt, d.w.z. de auto stuiterde op de voorbanden.
Toen de koni's gedemonteerd (moest i.v.m. bumpstops), uit elkaar gehaald en 1,5 slag open. (gokje, je moet wat) Nu stuurt de auto heerlijk en is nog steeds confortabel! Het is nu echt een heerlijke reiswagen voor de snelweg en de binnendoorwegen. Snoeihard over drempels en inhalen in bochten, kan allemaal weer. :grin: :cool:

Maar...... op het circuit ging ie toch nat. :cry: Het hoge gewicht van de auto, de lange bak en de 10 jaar aude straatbanden maakten het een lastige auto. Ga je iets te hard de bocht in, dan glijdt ie over de voorwielen weg.... Ook de kont wilde wel eens opkomen.... Ik wijd dit aan het hoge gewicht op de verkeerde plaats en natuurlijk de harde straatbanden, niet aan de torsies. :wink:

Mijn conclusie: Absolute aanrader voor een straatauto!

Nu ga ik nog verder experimenteren met afstelling van de dempers en uiteraard komen hier ook de Federal RS595 Semi-slicks op. Die bevallen mij op de Alfetta ZEER goed. Daarnaast ga ik misschien nog een dikkere stabi proberen. Enfin, we blijven bezig. :wink:
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Hee leuk om je ervaringen hier te lezen.
Maar begrijp ik nu goed dat je zelfs koni geel op zn amerikaans kunt laten "aanvoelen" :blue_cool:

Was jij dan diegene die telkens met piepende banden over het circuit assen reed op zaterdag ? :wink:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Sander
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 717
Lid geworden op: 23 dec 2005, 22:34
Locatie: Kaatsheuvel

Bericht door Sander »

Ik hoop eigenlijk, dat je me niet hebt zien rijden met de 75, want dat zag er niet zo fraai uit. :oops: (de auto wel natuurlijk :wink: ) De chicane voor de hoofdtribune ging gelukkig wel goed. :lol: :cool:

Met de Alfetta (2.0 nord, 23mm torsies + koni rood voor, verl. veren + loadadjusters achter, standaard stabi's en Federals 205/50/15) ging SUPER!!!!!! :cool: :razz: :grin: Fantastisch neutraal en goed beheersbaar/ corrigeerbaar.
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Nee heb daar verder niets van meekregen :blue_lol:

Wel zag ik je rode bolide staan klaar voor de rondrit



Afbeelding
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Bedankt voor "sharing the experience" :cool:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
Plaats reactie