BBS Ronals GB's Campagnolo's ..........onder de GT *UPDATE*
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 22:56
- Locatie: Alfacity
Mooie velgen allemaal, maar mijn voorkeur gaat uit naar de Zender 5 Stern in 16 inch. Foto heb ik zo niet bij de hand.....komt later.
*Edit*
Voor de Gtv/6, echt een hele vette velg.
(Wel de holle versie).
*Edit*
Voor de Gtv/6, echt een hele vette velg.
(Wel de holle versie).
Alfa 164 Qv 24v 3.0v6 '93 - Alfa 164 3.0 12v aut. '89
Alfa 164 Qv 12v 3.5v6 '91 - Lancia Zeta 2.0 (family)
Alfa 164 Qv 12v 3.5v6 '91 - Lancia Zeta 2.0 (family)
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Gtv4 schreef:Ook ET12?AlfettaOwner schreef:Yeps 15 inch 7J maar nog niet in de pocket
Ben benieuwd, dan staan we voor dezelfde uitdaging.
Maare RVS in Alu velgen, gaat dat niet reageren op elkaar?
Hmm daar zeg je wat nog niet bij stil gestaan, is dat echt een probleem?
Ik meende dat de rials voor ET20 achter ET 15 waren!
Die zendervelgen zijn zeker cool
Maar deze oowk
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Mijn set 4x98 is ET12, alle 4 de velgen.AlfettaOwner schreef:Gtv4 schreef:Ook ET12?AlfettaOwner schreef:Yeps 15 inch 7J maar nog niet in de pocket
Ben benieuwd, dan staan we voor dezelfde uitdaging.
Maare RVS in Alu velgen, gaat dat niet reageren op elkaar?
Hmm daar zeg je wat nog niet bij stil gestaan, is dat echt een probleem?
Ik meende dat de rials voor ET20 achter ET 15 waren!
Volkswagen e.d. hadden ook deze rial velgen maar dan 4x100, misschien is de ET dan ook anders. In dat geval moet je wel schuif moeren gebruiken.
Die zender velgen zijn ook gaaf maar voor een 1e serie Gtv zie ik liever 15 inch.
Transaxle loos!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
- Wielen kunnen gaan aanlopen tegen de spatbordranden bij te kleine ET
- Wielen kunnen gaan aanlopen tegen de remklauwen bij te grote ET
- Wiellagers worden zwaarder belast
- Stuurdelen worden zwaarder belast
- Bij extreme verlaging van de ET waarde wordt de stuurstraal anders en is de verhouding L/R wiel zoek, de auto "hopt" dan ook bij een kleine draaicircel.
En ergens gepikt van het net:
Inleiding
Door het spoor te verbreden kan men zonder het zwaartepunt te verlagen, de kritische bochtsnelheid vergroten.
Dit wordt mogelijk daar de wielen aan de buitenbochtzijde grotere zijdelingse krachten op het wegdek kunnen opvangen.
Deze ingreep beïnvloedt ook het stuurkarakter en het is mogelijk een ongewenst gedrag alzo neutraler te maken:
-grotere spoorbreedte vooraan vermindert het onderstuurkarakter
-grotere spoorbreedte achteraan vermindert het overstuurkarakter
Principe
De eenvoudigste methode om de spoorbreedte te vergroten is het monteren van spoorverbreders tussen het wiel en de montageflens, respectievelijk remtrommel.
Er moet op gelet worden dat het geheel goed draagt; hiervoor moeten de pasvlakken vlak bewerkt zijn, en moet men speciale hoogwaardige wielbouten gebruiken.
Om de toename van de onafgeveerde massa te beperken, is het ook belangrijk dat de spoorverbreders uit lichte materialen, zoals Aluminium vervaardigd zijn.
Inpersdiepte
Het is uiteraard mogelijk de spoorbreedte te vergroten door bredere velgen te monteren.
De spoorverbreding is echter ook nog van een andere maat afhankelijk; namelijk de inpersdiepte.
Dit is de afstand tussen de wielschijf en het velgbed. Hoe kleiner deze is, hoe groter de spoorbreedte.
Bij het monteren van bredere velgen met een geringere inpersdiepte, slaat men dus 2 vliegen in 1 klap, t.t.z. men bereikt spoorverbreding in de eerste plaats door bredere velgen te monteren en in de tweede plaats door de kleinere inpersdiepte.
Opmerking
Bij het vergroten van de spoorbreedte mag men niet te ver gaan
Bij het vergroten vooraan wordt het sturen zwaarder en ontstaat er een grotere belasting op de stuurinrichting.
Bij wagens met een onafhankelijke wielophanging moet men er ook rekening mee houden dat de veeruitslag bij het inveren vergroot daar de afstand waarover de kracht op het wiel aangrijpt groter wordt.
Zie ook http://www.timloto.org/download/pdf_les ... chting.pdf
- Wielen kunnen gaan aanlopen tegen de remklauwen bij te grote ET
- Wiellagers worden zwaarder belast
- Stuurdelen worden zwaarder belast
- Bij extreme verlaging van de ET waarde wordt de stuurstraal anders en is de verhouding L/R wiel zoek, de auto "hopt" dan ook bij een kleine draaicircel.
En ergens gepikt van het net:
Inleiding
Door het spoor te verbreden kan men zonder het zwaartepunt te verlagen, de kritische bochtsnelheid vergroten.
Dit wordt mogelijk daar de wielen aan de buitenbochtzijde grotere zijdelingse krachten op het wegdek kunnen opvangen.
Deze ingreep beïnvloedt ook het stuurkarakter en het is mogelijk een ongewenst gedrag alzo neutraler te maken:
-grotere spoorbreedte vooraan vermindert het onderstuurkarakter
-grotere spoorbreedte achteraan vermindert het overstuurkarakter
Principe
De eenvoudigste methode om de spoorbreedte te vergroten is het monteren van spoorverbreders tussen het wiel en de montageflens, respectievelijk remtrommel.
Er moet op gelet worden dat het geheel goed draagt; hiervoor moeten de pasvlakken vlak bewerkt zijn, en moet men speciale hoogwaardige wielbouten gebruiken.
Om de toename van de onafgeveerde massa te beperken, is het ook belangrijk dat de spoorverbreders uit lichte materialen, zoals Aluminium vervaardigd zijn.
Inpersdiepte
Het is uiteraard mogelijk de spoorbreedte te vergroten door bredere velgen te monteren.
De spoorverbreding is echter ook nog van een andere maat afhankelijk; namelijk de inpersdiepte.
Dit is de afstand tussen de wielschijf en het velgbed. Hoe kleiner deze is, hoe groter de spoorbreedte.
Bij het monteren van bredere velgen met een geringere inpersdiepte, slaat men dus 2 vliegen in 1 klap, t.t.z. men bereikt spoorverbreding in de eerste plaats door bredere velgen te monteren en in de tweede plaats door de kleinere inpersdiepte.
Opmerking
Bij het vergroten van de spoorbreedte mag men niet te ver gaan
Bij het vergroten vooraan wordt het sturen zwaarder en ontstaat er een grotere belasting op de stuurinrichting.
Bij wagens met een onafhankelijke wielophanging moet men er ook rekening mee houden dat de veeruitslag bij het inveren vergroot daar de afstand waarover de kracht op het wiel aangrijpt groter wordt.
Zie ook http://www.timloto.org/download/pdf_les ... chting.pdf
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- GTVboy
- Alfetta Membro
- Berichten: 525
- Lid geworden op: 21 dec 2005, 20:57
- Locatie: Elsloo,Limburg
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1844
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 16:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: BBS Ronals GB's ................onder de coupe ? *UPDAT
Tijd voor een kleine update: uiteraard jullie mening weer gevraagd
Onderste campagnolo's in 14" maar dan wel met iets dikkere banden (denkbeeldige voorstelling)
Of de ronals 15"............
Moeilijk moeilijk keuzes maken
Onderste campagnolo's in 14" maar dan wel met iets dikkere banden (denkbeeldige voorstelling)
Of de ronals 15"............
Moeilijk moeilijk keuzes maken
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7897
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: BBS Ronals GB's ................onder de coupe ? *UPDAT
Zijn ook mooi hoor. Ik denk wel dat 15" met ballonbanden nog mooier zou staan. Kan ook zijn dat je de auto in zijn geheel ziet er weer anders tegen aan kijkt.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: BBS Ronals GB's Campagnolo's ..........onder de GT *UPD
Bij gebrek aan betere (heb ik ) doe deze dan maar, Ronals heeft ook iedereen.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- GTV
- Alfetta Guru
- Berichten: 2368
- Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
- Locatie: Elsloo/Stein limburg
Re: BBS Ronals GB's Campagnolo's ..........onder de GT *UPD
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
Re: BBS Ronals GB's Campagnolo's ..........onder de GT *UPD
Toppers, niets meer aan doen.
Beste velg ooit, ik heb het al vaker gezegd.
Mijne helaas verkocht.....
Beste velg ooit, ik heb het al vaker gezegd.
Mijne helaas verkocht.....
get in, sit down
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
shut up and hold on!
Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 01 mar 2012, 18:55
- Locatie: Dedemsvaart
Re: BBS Ronals GB's Campagnolo's ..........onder de GT *UPD
niks meer aan doen. ario