Ik zit met een remproblem op m'n GTV.
En aangezien ik van die dingen niet echt veel weet, post ik hier maar het probleem.
Bij een testrit bleek dat de remmen voor erg aanliepen. 1 kant warm andere kant heet.
Nu heb ik de remblokken aan 1 kant er eens uitgehaald en getracht van de zuigers goed gangbaar te maken.
Aan de motorkant lukt het redelijk goed. Blokje aan deze zijde gaat er vlotjes terug in en als ik aan de remschijf draai is het op 1 plaatsje dat hij even sleept.
Aan de andere kant krijg ik de remblok er gewoon niet tussen.
Dit staat er op de remblokjes :
R009 AF 2
27 05 02 01
Het kan zijn dat er achteraan nog iets moet staan maar dat is ondertussen weg.
Heeft er iemand tips waar ik verder naar moet kijken of kan doen?
Philip
Remmen GTV (1977)
-
- Novizio
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 11 mar 2008, 16:13
- Locatie: Brasschaat
- jef75
- Alfetta Membro
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 10:44
- Locatie: 75-City
heet is vastlopende zuiger,of verglaasde blokken.(constante druk van blok op schijf) meer druk als gewoonlijk
als je al wat beginnende troubels hebt met de remmerij,zou ik het in 1 keer goed aanpakken.
klauwen eraf vooraan(stang op pedaal,ingeduwd) en de klauwen eraf halen. klauwen uiteen halen en,
pistons eruitblazen,en de wanden lichtjes honen of slissen met slispapier +- korrel 750 1000,pistons ook eventjes schuren.
ook kan je een revisiesetje krijgen voor de klauwen,dit betreft-;inwendige keeringrubbers, rubbere pistonhoesjes,en ijzeren borgringen voor rubber pistonhoesen.
de dichtingsringen die in de helften(kanaal) van de klauwen zitten zitten nooit bij een revisieset,het is ook niet echt nodig deze te vervangen,sommige doen het,die kan je dan weer verkrijgen als o-ringen in alle maten.
(bij het uitblazen van de pistons is enige voorzichtigheid gepast)
revisieset
als je al wat beginnende troubels hebt met de remmerij,zou ik het in 1 keer goed aanpakken.
klauwen eraf vooraan(stang op pedaal,ingeduwd) en de klauwen eraf halen. klauwen uiteen halen en,
pistons eruitblazen,en de wanden lichtjes honen of slissen met slispapier +- korrel 750 1000,pistons ook eventjes schuren.
ook kan je een revisiesetje krijgen voor de klauwen,dit betreft-;inwendige keeringrubbers, rubbere pistonhoesjes,en ijzeren borgringen voor rubber pistonhoesen.
de dichtingsringen die in de helften(kanaal) van de klauwen zitten zitten nooit bij een revisieset,het is ook niet echt nodig deze te vervangen,sommige doen het,die kan je dan weer verkrijgen als o-ringen in alle maten.
(bij het uitblazen van de pistons is enige voorzichtigheid gepast)
revisieset
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Die kant waar het blokje er niet tussen kan!
Vermoedelijk gaat DIE zuiger niet helemaal terug
Ik neem aan dat je het over de voorremmen hebt (gezien motorkant )
Als de boel gereviseerd is zou dat zeker niet mogen maar goed..
De remzuiger zou ik dan toch ff eruit halen en nakijken (veel werk is dat niet).
Vermoedelijk gaat DIE zuiger niet helemaal terug
Ik neem aan dat je het over de voorremmen hebt (gezien motorkant )
Als de boel gereviseerd is zou dat zeker niet mogen maar goed..
De remzuiger zou ik dan toch ff eruit halen en nakijken (veel werk is dat niet).
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Novizio
- Berichten: 44
- Lid geworden op: 11 mar 2008, 16:13
- Locatie: Brasschaat
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer: