Ik ben 42 (oef) maar voel mij een jonge god van 22. Alfa Romeo speelt al lange tijd een grote rol in mijn leven. Sinds mijn 18e heb ik diverse Alfa's in mijn bezit gehad. Al die jaren ben ik nooit zonder Alfa geweest. Voor mij is het de pure passie voor design gecombineerd met geweldige techniek. Ik heb in deze tijd niet veel Alfa's in mijn bezit gehad (slechts 3)echter met deze drie heb ik dan ook wel een zeer speciale band.
Het begon allemaal met een Guiletta 1.8 uit 1979 (kenteken DZ-80-PP). Een fantastische auto. De kenners herkennen het geweldige gevoel van de tegen elkaar indraaiende toerenteller en snelheidsmeter. Het 1.8 liter Nord blok is naar mijn mening in standaard uitvoering geweldig en past perfect bij de Guiletta. Ooit als mijn GTV6 project is afgerond wil ik een Guiletta reataureren van de eerste serie zonder alle plastic toevoegingen. (Had ik maar een grotere garage) Aan mijn grote liefde kwam een abrupt einde door een zwaar auto ongeluk op de snelweg bij Zwolle in 1987. In en zware kettingbotsing bleef er van mijn geliefde niet veel over.....
Mijn volgende Alfa was een GTV 2.0 uit 1982 (kenteken HP-85-HZ). De licht beige bekleding was even wennen maar mijn liefde voor de Alfetta GTV is hiermee geboren. Wegens gebrek aan garage ruimte heb ik dit voertuig in 1998 gesloopt, Alle onderdelen heb ik nog in mijn bezit maar het was en is een eewige doodzonde omdat dit een zeer goed restaurabel exemplaar was met relatief zeer weinig roest. Zelfs de binnen schermen waren helemaal gaaf

In de tussentijd ben ik in 1990 eigenaar geworden van mijn auto de GTV6 Grand Prix. Ik woonde op dat moment in Duitsland vandaar de Duitse Grand Prix uitvoering. Met deze auto heb ik menig gevecht op de "Deutsche Autobahn uitgevochten". Eenmaal warm hield de 6 moeiteloos tempo 200 aan. Menig "snelle auto"heeft het tegen de 6 afgelegt. Met name het langdurig een hoog tempo aanhouden is een sterk punt van de Alfa. Vaak ging ik zondagnacht vanuit Rotterdam retour naar mijn woonplaats Selsingen in noord Duitsland. Dit was altijd een race tegen de klok. Met dit soort gemiddelde snelheden is een olietemperatuurmeter een must.
Ik heb altijd aangegeven dat ik deze auto nooit meer verkoop. Sinds 1996 stond de 6 echter stil. Tijdgebrek was hier debet aan.
In 2007 was het eindelijk zover dat de restauratie van mijn 6 is aangebroken zie hierover mijn topic in projecten.
Doel is uiteindelijk om voor mijzelf de ultieme GTV6 te bouwen voor "road and track".
Prive rij ik een braadwurst 3 serie. Simpel omdat braadwurst wel begrepen heeft wat Freude am Fahre betekent. braadwurst heeft de achterwiel aandrijving altijd in ere gehouden en geperfectioneerd. Ik wil nooit iets ander meer.
Alfa heeft naar mijn mening een enorme fout gemaakt door af te stappen van de achterwielaandrijving. Een moderne voorwielaangedreven Alfa is aan mij dus niet besteed. De laatse nieuwe 8C heeft wel mijn hart gestolen. Eindelijk weer een echte Alfa.
Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik 25 jaar Alfa ervaringen. Ik wil dit graag delen en mijn kennis uitbreiden door jullie ervaringen. Door de jaren heen heb ik behoorlijk wat literatuur over mijn geliefde transaxles verzameld als hier interesse voor ie hoor ik het wel (Iik heb ook informatie over speciale uitvoeringen van de 6).
Ik ben al lang SCARB lid maar nog nooit naar evenementem geweest. Als de 6 klaar is beloof ik ook op wat evenementen te verschijnen.
