De voorruit zit er weer in.
Met dank aan Maurice voor zijn hulp, ondersteuning, toewijding en geduld bij deze klus
Top kerel, 1000x bedankt
Om de gelijmde voorruit te kunnen plaatsen gebruik gemaakt van kantenschutzprofiel, dit zodat minder kit nodig is.
Af fabriek wordt hier blijkbaar ook al gebruik van gemaakt.
Scheelt makkelijk 4-5 mm kit laag en dus makkelijker plaatsen.
Makkelijk was het dus niet.
De afwerklijsten dienen rondom netjes aan te sluiten op de carroserie, uitgangspunt was dat deze gelijk zouden moeten zijn qua hoogte met de carroserie.
Belangrijk was een "methode" te hebben welke na plaatsen ruit kon blijven zitten en in hoogte kon worden aangepast.
Dus hier gebruik gemaakt van kitdotjes (om de 20 cm) op de sponning/kantenschutz) waar de ruit op komt te liggen, deze kun je makkelijk afknippen om de lighoogte aan te passen.
Afstand zijdelings tot de sponning wordt gecreerd door de klemmen maar ook dat ging niet vanzelf.
Aangezien het dashboard al was ingebouwd was het lastig om de kit aan de onderzijde netjes te krijgen, je komt hier meer niet bij.
Dus ook daar iets op bedacht middels een mosrubberring met plakstrip welke iets hoger is dat de aan te brengen kit.
Alles moet dan op elkaar worden afgestemd.
We hebben hier veel tijd en voorwerk ingestoken door telkens de ruit in te leggen en aan te passen.
Strips verbogen en met name de hoeken, spanningsvrij maken.
Nadat dat alles was aangepast zoals we wilden hebben we voor het lijmen van de ruit zelf tot zeker 7 maal geoefend om samen dezelfde coordinatie te hebben.
Als de ruit eenmaal op de kit ligt kun je niet meer terug.
Het resultaat mag er zijn.
De ruit moet nog rondom worden afgekit, dan kunnen de afwerklijsten erop.
AlfettaOwner voorruit gelijmd.JPG
AlfettaOwner voorruit gelijmd klem.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.