Veloce: Alfetta 2.0 Berlina
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Nog eens even nagekeken.
Probleem was dus dat de torsie zeer onduidelijke merktekens had, dat was me 2 maanden geleden ook al opgevallen toen ik de plaatjes er eens af had gehaald.
Hij zat dus voor driekwart verkeerd, 24 tandjes moeten verstellen!
Probleem was dus dat de torsie zeer onduidelijke merktekens had, dat was me 2 maanden geleden ook al opgevallen toen ik de plaatjes er eens af had gehaald.
Hij zat dus voor driekwart verkeerd, 24 tandjes moeten verstellen!
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Ja dat weet ik wel. Belangrijk detail is echter dat ik de auto zelf niet verlaagd had, maar onze vriend Italian Job dat gedaan had.
En die heeft toch wel regelmatig 75 of andere transaxles te koop staan, dus mag je wel verwachten dat hij weet wat hij doet.
En die heeft toch wel regelmatig 75 of andere transaxles te koop staan, dus mag je wel verwachten dat hij weet wat hij doet.
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- chu
- Alfetta Membro
- Berichten: 466
- Lid geworden op: 26 apr 2007, 20:43
Italian job had hm verhoogd..Veloce schreef:Ja dat weet ik wel. Belangrijk detail is echter dat ik de auto zelf niet verlaagd had, maar onze vriend Italian Job dat gedaan had.
En die heeft toch wel regelmatig 75 of andere transaxles te koop staan, dus mag je wel verwachten dat hij weet wat hij doet.
Maar inderdaad wel een beetje raar ja...
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Hij had 'm eerst weer op de originele hoogte gezet.chu schreef:Italian job had hm verhoogd..Veloce schreef:Ja dat weet ik wel. Belangrijk detail is echter dat ik de auto zelf niet verlaagd had, maar onze vriend Italian Job dat gedaan had.
En die heeft toch wel regelmatig 75 of andere transaxles te koop staan, dus mag je wel verwachten dat hij weet wat hij doet.
Maar inderdaad wel een beetje raar ja...
En daarna weer iets omlaag gehaald.
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- alfa 75&90 driver
- Novizio
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 18 feb 2009, 19:20
- Locatie: munstergeleen
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Hmm....vorige week dus APk gehad en afgekeurd.
Wat was er mis?
- remklauw linksachter zat vast
- koperen remleiding achter was niet meer helemaal OK
- fuseekogelhoes linksvoor
Kreeg ook nog een opmerking over mijn achterste hardyschijf, die was aan het scheuren, maar ik vraag me af of dit APK-afkeur is?
Ook begon dit weekend de motor opeens slcht te lopen. Bij laag in de toeren en vooral bij koude motor houdt de motor ontzettend in. Alsof er 1 cylinder of 1 carb uitvalt. Toch eens eventje naar kijken dan.
Pluspunt is wel dat de RVS-remslangen er eindelijk op zitten! 't Werd eens tijd!
Hopelijk krijg ik 't voor komende zondag (Limburgrit) nog in orde én door de keuring!
Wat was er mis?
- remklauw linksachter zat vast
- koperen remleiding achter was niet meer helemaal OK
- fuseekogelhoes linksvoor
Kreeg ook nog een opmerking over mijn achterste hardyschijf, die was aan het scheuren, maar ik vraag me af of dit APK-afkeur is?
Ook begon dit weekend de motor opeens slcht te lopen. Bij laag in de toeren en vooral bij koude motor houdt de motor ontzettend in. Alsof er 1 cylinder of 1 carb uitvalt. Toch eens eventje naar kijken dan.
Pluspunt is wel dat de RVS-remslangen er eindelijk op zitten! 't Werd eens tijd!
Hopelijk krijg ik 't voor komende zondag (Limburgrit) nog in orde én door de keuring!
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 01 mei 2007, 15:28
- Locatie: Elburg
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
De APK omschijvingen zijn altijd wazig
Maar ik denk dat er ongetwijfeld een regel is die verteld dat een rubber in de aandrijving geen scheuren of barsten mag vertonen. En daarom komen alle transaxles met droogte-scheurtjes wel door de APK. Dat mag, net als scheurtjes in de fuseekogelhoesjes, nog net.
Maar het geeft een veilig gevoel als je weet dat je donuts goed zijn, niewaar?
Maar ik denk dat er ongetwijfeld een regel is die verteld dat een rubber in de aandrijving geen scheuren of barsten mag vertonen. En daarom komen alle transaxles met droogte-scheurtjes wel door de APK. Dat mag, net als scheurtjes in de fuseekogelhoesjes, nog net.
Maar het geeft een veilig gevoel als je weet dat je donuts goed zijn, niewaar?
Alfa 90 Quafrifoglio Oro '85
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
Giulia Nuova Super '76
Giulietta 2.0 '79
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
- Locatie: Bocholt (B)
Ik meen dat er staat dat ie niet geheel los mag zijn, beetje dezelfde regel als voor motorsteunen.Jens Hoorn schreef:De APK omschijvingen zijn altijd wazig
Maar ik denk dat er ongetwijfeld een regel is die verteld dat een rubber in de aandrijving geen scheuren of barsten mag vertonen. En daarom komen alle transaxles met droogte-scheurtjes wel door de APK. Dat mag, net als scheurtjes in de fuseekogelhoesjes, nog net.
Maar het geeft een veilig gevoel als je weet dat je donuts goed zijn, niewaar?
Fusee hoesjes mogen niet door gescheurd zijn, komt er vet uit (dan kan er ook vocht in) dan zijn ze afkeur. Je mag ze natuurlijk wel dichtkitten als lap middel.
Maar goed, ik zou ook een goede hardy schijf willen en niet wachten op een apk afkeur.
Transaxle loos!
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 27 jun 2008, 18:05
- Locatie: Wanneperveen
- Contacteer:
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Nou, vandaag dus het verslossende woord. De remklauw moet dus vervangen worden, zit muur en muurvast. Nu dus op zoek naar een vervangend exemplaar (iemand van hier wellicht?)
Ook is het probleem van de lekkende carb én het probleem van de lichte "piep" onder de motorkap gevonden. Een carb-rubber pakking die er tussenuit geschoten is omdat die oud is. Vreemde is wel dat de rubbers in juni 2008 bij aanschaf door Italian Job zijn vervangen. Maar die knakker heeft dus gewoon de oude pakkingen terug gemonteerd!
Ook is het probleem van de lekkende carb én het probleem van de lichte "piep" onder de motorkap gevonden. Een carb-rubber pakking die er tussenuit geschoten is omdat die oud is. Vreemde is wel dat de rubbers in juni 2008 bij aanschaf door Italian Job zijn vervangen. Maar die knakker heeft dus gewoon de oude pakkingen terug gemonteerd!
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
Dat hoeft niet hoor. De nieuwe pakkingen zijn flinterdun en eigenlijk niet geschikt voor dit werk. Ik heb ze ook weer moeten loshalen bij mijn Berlina en opnieuw gemonteerd met een beetje siliconenkit. Nu zijn de rubbers wel dicht.Veloce schreef:Maar die knakker heeft dus gewoon de oude pakkingen terug gemonteerd!
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Nou...gisteren de carburateurs voorzien van 2 nieuwe acceleratiepompjes en nieuwe pakkingen. Lopen weer perfect! Ook de fuseekogel linksvoor is voorzien van een nieuwe hoes. Rest nu nog de linker achterste remklauw, die krijg ik woensdag binnen. Remleiding moet ik dan nog even goed schoonmaken etc, dan komt dat ook wel goed.
't Komt wel goed dus!
't Komt wel goed dus!
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce