Veloce: Alfetta 2.0 Berlina

Aan de knutsel? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Goed bezig Rik!!
Gebruikersavatar
Veloce
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Veloce »

Vandaag weer zo'n dubieus dagje gehad. Allerlei klusjes gedaan die ik al veel te lang aan het uitstellen was.

Onderaan de linkers achterspatbord van de Alfetta zat wat vliegroest a.g.v. een kleine parkeerschade van de vorige eigenaar. Dus bumper eraf (komt ook een nieuwe op) roest opgeschuurd en in de primer gezet. Morgen dan spuiten. Ook nog 2 andere kleine stukje bijgeschuurd, onder 't achterlicht en onder aan de spatrand onder de bumper.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als laatste me ook nog een supernuttig gemaakt voor de medemens. Een vriend van me had voor de zoveelste keer schade gereden aan zijn 75 1.8 Imola. Dit keer was de koplamp en bumper gesneuveld, dus heb ik die maar voor heb geregeld en de lamp er op straat al even in gezet.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
jeroen75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 382
Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
Locatie: Ede

Bericht door jeroen75 »

zozo goed bezig! wanneer kom je dat stinkende blok aluminium nou eens halen? :lol:
Gebruikersavatar
Veloce
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Veloce »

Nou, laatste dagen even alles goed kaalgemaakt (beter als op bovenstaande foto's ;) ) nIn de primer gezeten en vandaag gespoten. Ziet er al weer een stuk beter uit!
Zijn gelkkig allemaal kleine stukje oppervlakteroest a.g.v. wat lakschade van vroeger, dus moet er zo vroeg mogelijk bij zijn.
Rechtsvoor zit langs de spatbordrand ook zo'n stukje gescchaafd, dat is iets voor morgen.

Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
Gebruikersavatar
Veloce
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Veloce »

Nou, en we gaan maar door....
Zoals gezegd zat er vooran de onderlip ook een stukje dat eens bijgewerkt meost worden. Ook een stuk waar de lak vanaf was gekrast en was gaan vliegroesten.

Zo zag 't er dus uit:
Afbeelding


Even schuren en er kwam perfect blank metaal onderuit, zonder roest dus... 8)
Afbeelding

Primeren en spuiten is ook al gebeurd, maar die foto's zal ik jullie maar onthouden.;)
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

leuk om dit alles te lezen Rik, je zorgt goed voor je bella! En als wederdienst mag je haar goed uitlaten :grin:
Gebruikersavatar
Veloce
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Veloce »

Ik had alle losse stukjes gespoten, maar ik vond het er niet zo mooit uit zien. Dus er maar voor gekozen om alles opnieuw te doen. Maar nu maar meteen alles weggeschuurd en opnieuw gespoten. Makkelijker met spuiten, minder gepriegel enzo. En ik kon meteen zien of de rest ook zo goed was, en inderdaad nergens roest gevonden.

Afbeelding

Afbeelding


Verder had ik de ontsteking eruit gehaald, maar bij het terug monteren kreeg ik hem niet meer aan de praat.... :oops: Uiteindelijk met wat assistentie gelukig weer aan de praat gekregen, én weer wat bijgeleerd. :lol:


Heb ook nog een setje Wofrace-wielen liggen die ik pas van Steven heb overgenomen.
Heb me eens een paar uurtjes er op losgelaten... Moet zeggen dat het resultaat er tot nu toe best wezen mag! Maar ben nog niet helemaal klaar met het links wiel. :wink:
Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Heb je het uitgeneveld met spuiten?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Oei die velg is al heel mooi geworden zo :thumbs:
Waar zijn ze voor bedoelt?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Gtv4
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1549
Lid geworden op: 06 sep 2008, 20:08
Locatie: Bocholt (B)

Bericht door Gtv4 »

Wolfrace velgen blijven mooi, ook voor een alfetta. :grin:
Transaxle loos!
twinnyspark
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1842
Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
Locatie: 2 km naast wielen dld
Contacteer:

Bericht door twinnyspark »

Veloce schreef:
Toch wel praktisch hè, zo'n Spider...één wiel in de reservewielbak en de rest achterin. :lol:

Afbeelding
Leuke anekdote :grin:

Heb voor mijn Juul een half jaar geleden een setje nieuwe kentekenplaten geregeld, in het kader van dat hebben we alvast.
Hebben we het er laatst over hoelang ik al met de Juul aan het restaureren ben, en ik denk ff kijken op de RDW voertuiggegevens.
Wat was het kenteken ook al weer? naar de schuur en kentekenplaat mee naar huis, kijk op de RDW site ennn tis plots een spider. :shock: :shock:
Heb toen een setje platen gekregen en er verder geen aandacht aan gegeven, nu bleek ik 1 plaat te hebben met 55AR24 en 1 met 55AR44
Dus van deze spider :razz:
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
Gebruikersavatar
Veloce
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Veloce »

De Spider op bovenstaande foto is trouwens niet van mij maar van Charlotte (CC op 't SCARB). Mischien haar daar ook eens over inlichten? Wel leuk verhaal trouwens, echt supertoevallig!

Nou, enkele weken geleden had ik mijn achterbumper dus scheef gereden. De eerste keer in 6 jaar dat ik ergens tegenop zit, en het gebeurde ook nog zo lekker lullig tijdens het achteruit keren op de weg terwijl een lantaarnpaal zich achter de C-stijl verstopte, grrrr!
Nu had ik al een setje andere bumpers liggen, maar die waren van een Alfetta QO (zo'n laatste type met wat meer plastic). Echter bleek dat alleen de steun van mijn oorspronkelijke bumper verbogen was, dus eerst een geprobeerd de steun weer recht te buigen met een bankschroef. En dat bleek ook nog te werken! Sterker nog, de bumper hangt nu zelfs rechter dan dat hij bij aankoop deed!
Nu alleen donderdag nog even de kentekenverlichting werkend krijgen, want het originele kroontje is een beetje gaar.

Afbeelding

En ik heb eens een beeld-met-geluidsopname gemaakt hoe de Alfetta nu eigenlijk klinkt met dat home-made uitlaatsysteem. (let op: dB-alarm, maar de boxen mogen best wel opengedraaid worden)
http://www.youtube.com/watch?v=B8ZG55gIjZc


en stationair klinkt hij overigens ook aardig "mean"
http://www.youtube.com/watch?v=nNODmPxZ3FM
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Mooie sound :blue_cool:, als het daarnaast maar stinkt en knalt :razz:
Valt mij wel op dat de kwalm blauwig is of ligt dat aan mijn beeldscherm :?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Veloce
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Veloce »

Die viel mij ook op :lol: , maar dat is vooral condens lijkt me. In mijn loods is het sowieso ontzettend vochtig. De motor rookt namelijk niet zo veel onder het rijden bij gas los enzo, en ook het olieverbruik is gewoon erg laag.
Toen het filmpje was op genomen had de auto overigens ook net 1,5week stil gestaan.
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
Gebruikersavatar
Veloce
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Veloce »

Allright! Ben ondertussen dus voorzien van 2 nieuwe setjes wielen. Volgende week een set 16" AZEV´s ophalen. 2 stuks zijn al gepolijst en het hart zwart zwart gespoten. De bedoelingi is om dat ook met de andere 2 te doen.
Afbeelding

Echter heb ik dus ook nog dat setje 15" Fondmetals bij Sandro opgehaald. Nu wil ik deze denk ik goudkleurig gaan spuiten. Zwart lijkt me ook gaaf, maar dat zijn de AZEV´s al, dus wat afwisseling is niet erg. Of zouden deze wielen niet zo mooi zijn met dat goud?
Iemand een idee welke kleur goud ik het beste kan pakken? De kleur van die Braid-hoepels van Ralph vond ik wel érg cool!
Wat is verder overigens slimmer om te doen: eerst velgrand polijsten en dan pas hart spuiten? Of andersom?

Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8884
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Eerst blanke lak eraf as i told you :wink:
Middenstuk met pannenspons opschuren.
Rand polijsten.
Rand afplakken
Hartspuiten.
Blanke lak erop (hart)
Rand eventueel bijhouden.

klaar
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Veloce
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Veloce »

Juist, dat blanke lak-verhaal was duidelijk. Maar 't ging me vooral erom wat handiger was om eerste te doen...spuiten of polijsten. Tnx anyway! :cool:

Mischien wel dat ik een iets donkerdere kleur goud wil pakken. Iemand die zoiets kan shoppen onder een zwarte Alfetta?
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
Gebruikersavatar
Veloce
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Veloce »

Allright, de nieuwe remklauw zit er eindelijk op! Kostte wat leed en moeite, maar 't is geregeld. De oude klauw wilde eerst al niet los omdat de bout was kapotgedraaid. Toch eraf gekregen gelukkig.
De "nieuwe" was echter helaas ook niet zo goed als gehoopt, die zat ook redelijk vast. Uiteindelijk met wat hangen en wurgen er toch beweging in gekregen. De oude klauw zat namelijk helemaal geen beweging meer in, dus slechter dan dat ging niet. ;) Eens even een paar keeer goed doortrappen en dan hoop ik dat t wel goed zal komen.
Vrijdag is D-day (APK), dus dan maar eventjes gaan duimen. Ze kunnen nog lastig gaan doen over de achterste hardyschijf. Daar is bij mij een stuk uit. Echter zit hij wel stevig vast en rammelt niet, dus is wel "deuglijk" wat volgens het APK-boekje moet.
Verder heb ik de afgelopen tijd het lijstje afgewerkt met alle kleine dingetjes die er aan mankeerden, dus dat zal geen problemen meer opleveren.

Toch stiekem nog wat kilometertjes gemaakt zonder apk, ook wel weer eens fijn.
Afbeelding


Afbeelding

Ja, die kont gaat nog omlaag....;-)
Afbeelding

Afbeelding
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
GTV42.0
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 7897
Lid geworden op: 03 mei 2006, 19:49
Locatie: Noordscheschut

Bericht door GTV42.0 »

Hele mooie Alfetta :cool:
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
Plaats reactie