Veloce: Alfetta 2.0 Berlina
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Vandaag weer zo'n dubieus dagje gehad. Allerlei klusjes gedaan die ik al veel te lang aan het uitstellen was.
Onderaan de linkers achterspatbord van de Alfetta zat wat vliegroest a.g.v. een kleine parkeerschade van de vorige eigenaar. Dus bumper eraf (komt ook een nieuwe op) roest opgeschuurd en in de primer gezet. Morgen dan spuiten. Ook nog 2 andere kleine stukje bijgeschuurd, onder 't achterlicht en onder aan de spatrand onder de bumper.
En als laatste me ook nog een supernuttig gemaakt voor de medemens. Een vriend van me had voor de zoveelste keer schade gereden aan zijn 75 1.8 Imola. Dit keer was de koplamp en bumper gesneuveld, dus heb ik die maar voor heb geregeld en de lamp er op straat al even in gezet.
Onderaan de linkers achterspatbord van de Alfetta zat wat vliegroest a.g.v. een kleine parkeerschade van de vorige eigenaar. Dus bumper eraf (komt ook een nieuwe op) roest opgeschuurd en in de primer gezet. Morgen dan spuiten. Ook nog 2 andere kleine stukje bijgeschuurd, onder 't achterlicht en onder aan de spatrand onder de bumper.
En als laatste me ook nog een supernuttig gemaakt voor de medemens. Een vriend van me had voor de zoveelste keer schade gereden aan zijn 75 1.8 Imola. Dit keer was de koplamp en bumper gesneuveld, dus heb ik die maar voor heb geregeld en de lamp er op straat al even in gezet.
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Nou, laatste dagen even alles goed kaalgemaakt (beter als op bovenstaande foto's ;) ) nIn de primer gezeten en vandaag gespoten. Ziet er al weer een stuk beter uit!
Zijn gelkkig allemaal kleine stukje oppervlakteroest a.g.v. wat lakschade van vroeger, dus moet er zo vroeg mogelijk bij zijn.
Rechtsvoor zit langs de spatbordrand ook zo'n stukje gescchaafd, dat is iets voor morgen.
Zijn gelkkig allemaal kleine stukje oppervlakteroest a.g.v. wat lakschade van vroeger, dus moet er zo vroeg mogelijk bij zijn.
Rechtsvoor zit langs de spatbordrand ook zo'n stukje gescchaafd, dat is iets voor morgen.
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Nou, en we gaan maar door....
Zoals gezegd zat er vooran de onderlip ook een stukje dat eens bijgewerkt meost worden. Ook een stuk waar de lak vanaf was gekrast en was gaan vliegroesten.
Zo zag 't er dus uit:
Even schuren en er kwam perfect blank metaal onderuit, zonder roest dus... 8)
Primeren en spuiten is ook al gebeurd, maar die foto's zal ik jullie maar onthouden.;)
Zoals gezegd zat er vooran de onderlip ook een stukje dat eens bijgewerkt meost worden. Ook een stuk waar de lak vanaf was gekrast en was gaan vliegroesten.
Zo zag 't er dus uit:
Even schuren en er kwam perfect blank metaal onderuit, zonder roest dus... 8)
Primeren en spuiten is ook al gebeurd, maar die foto's zal ik jullie maar onthouden.;)
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Ik had alle losse stukjes gespoten, maar ik vond het er niet zo mooit uit zien. Dus er maar voor gekozen om alles opnieuw te doen. Maar nu maar meteen alles weggeschuurd en opnieuw gespoten. Makkelijker met spuiten, minder gepriegel enzo. En ik kon meteen zien of de rest ook zo goed was, en inderdaad nergens roest gevonden.
Verder had ik de ontsteking eruit gehaald, maar bij het terug monteren kreeg ik hem niet meer aan de praat.... Uiteindelijk met wat assistentie gelukig weer aan de praat gekregen, én weer wat bijgeleerd.
Heb ook nog een setje Wofrace-wielen liggen die ik pas van Steven heb overgenomen.
Heb me eens een paar uurtjes er op losgelaten... Moet zeggen dat het resultaat er tot nu toe best wezen mag! Maar ben nog niet helemaal klaar met het links wiel.
Verder had ik de ontsteking eruit gehaald, maar bij het terug monteren kreeg ik hem niet meer aan de praat.... Uiteindelijk met wat assistentie gelukig weer aan de praat gekregen, én weer wat bijgeleerd.
Heb ook nog een setje Wofrace-wielen liggen die ik pas van Steven heb overgenomen.
Heb me eens een paar uurtjes er op losgelaten... Moet zeggen dat het resultaat er tot nu toe best wezen mag! Maar ben nog niet helemaal klaar met het links wiel.
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 20:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Leuke anekdoteVeloce schreef:
Toch wel praktisch hè, zo'n Spider...één wiel in de reservewielbak en de rest achterin.
Heb voor mijn Juul een half jaar geleden een setje nieuwe kentekenplaten geregeld, in het kader van dat hebben we alvast.
Hebben we het er laatst over hoelang ik al met de Juul aan het restaureren ben, en ik denk ff kijken op de RDW voertuiggegevens.
Wat was het kenteken ook al weer? naar de schuur en kentekenplaat mee naar huis, kijk op de RDW site ennn tis plots een spider.
Heb toen een setje platen gekregen en er verder geen aandacht aan gegeven, nu bleek ik 1 plaat te hebben met 55AR24 en 1 met 55AR44
Dus van deze spider
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
De Spider op bovenstaande foto is trouwens niet van mij maar van Charlotte (CC op 't SCARB). Mischien haar daar ook eens over inlichten? Wel leuk verhaal trouwens, echt supertoevallig!
Nou, enkele weken geleden had ik mijn achterbumper dus scheef gereden. De eerste keer in 6 jaar dat ik ergens tegenop zit, en het gebeurde ook nog zo lekker lullig tijdens het achteruit keren op de weg terwijl een lantaarnpaal zich achter de C-stijl verstopte, grrrr!
Nu had ik al een setje andere bumpers liggen, maar die waren van een Alfetta QO (zo'n laatste type met wat meer plastic). Echter bleek dat alleen de steun van mijn oorspronkelijke bumper verbogen was, dus eerst een geprobeerd de steun weer recht te buigen met een bankschroef. En dat bleek ook nog te werken! Sterker nog, de bumper hangt nu zelfs rechter dan dat hij bij aankoop deed!
Nu alleen donderdag nog even de kentekenverlichting werkend krijgen, want het originele kroontje is een beetje gaar.
En ik heb eens een beeld-met-geluidsopname gemaakt hoe de Alfetta nu eigenlijk klinkt met dat home-made uitlaatsysteem. (let op: dB-alarm, maar de boxen mogen best wel opengedraaid worden)
http://www.youtube.com/watch?v=B8ZG55gIjZc
en stationair klinkt hij overigens ook aardig "mean"
http://www.youtube.com/watch?v=nNODmPxZ3FM
Nou, enkele weken geleden had ik mijn achterbumper dus scheef gereden. De eerste keer in 6 jaar dat ik ergens tegenop zit, en het gebeurde ook nog zo lekker lullig tijdens het achteruit keren op de weg terwijl een lantaarnpaal zich achter de C-stijl verstopte, grrrr!
Nu had ik al een setje andere bumpers liggen, maar die waren van een Alfetta QO (zo'n laatste type met wat meer plastic). Echter bleek dat alleen de steun van mijn oorspronkelijke bumper verbogen was, dus eerst een geprobeerd de steun weer recht te buigen met een bankschroef. En dat bleek ook nog te werken! Sterker nog, de bumper hangt nu zelfs rechter dan dat hij bij aankoop deed!
Nu alleen donderdag nog even de kentekenverlichting werkend krijgen, want het originele kroontje is een beetje gaar.
En ik heb eens een beeld-met-geluidsopname gemaakt hoe de Alfetta nu eigenlijk klinkt met dat home-made uitlaatsysteem. (let op: dB-alarm, maar de boxen mogen best wel opengedraaid worden)
http://www.youtube.com/watch?v=B8ZG55gIjZc
en stationair klinkt hij overigens ook aardig "mean"
http://www.youtube.com/watch?v=nNODmPxZ3FM
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Die viel mij ook op , maar dat is vooral condens lijkt me. In mijn loods is het sowieso ontzettend vochtig. De motor rookt namelijk niet zo veel onder het rijden bij gas los enzo, en ook het olieverbruik is gewoon erg laag.
Toen het filmpje was op genomen had de auto overigens ook net 1,5week stil gestaan.
Toen het filmpje was op genomen had de auto overigens ook net 1,5week stil gestaan.
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Allright! Ben ondertussen dus voorzien van 2 nieuwe setjes wielen. Volgende week een set 16" AZEV´s ophalen. 2 stuks zijn al gepolijst en het hart zwart zwart gespoten. De bedoelingi is om dat ook met de andere 2 te doen.
Echter heb ik dus ook nog dat setje 15" Fondmetals bij Sandro opgehaald. Nu wil ik deze denk ik goudkleurig gaan spuiten. Zwart lijkt me ook gaaf, maar dat zijn de AZEV´s al, dus wat afwisseling is niet erg. Of zouden deze wielen niet zo mooi zijn met dat goud?
Iemand een idee welke kleur goud ik het beste kan pakken? De kleur van die Braid-hoepels van Ralph vond ik wel érg cool!
Wat is verder overigens slimmer om te doen: eerst velgrand polijsten en dan pas hart spuiten? Of andersom?
Echter heb ik dus ook nog dat setje 15" Fondmetals bij Sandro opgehaald. Nu wil ik deze denk ik goudkleurig gaan spuiten. Zwart lijkt me ook gaaf, maar dat zijn de AZEV´s al, dus wat afwisseling is niet erg. Of zouden deze wielen niet zo mooi zijn met dat goud?
Iemand een idee welke kleur goud ik het beste kan pakken? De kleur van die Braid-hoepels van Ralph vond ik wel érg cool!
Wat is verder overigens slimmer om te doen: eerst velgrand polijsten en dan pas hart spuiten? Of andersom?
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Juist, dat blanke lak-verhaal was duidelijk. Maar 't ging me vooral erom wat handiger was om eerste te doen...spuiten of polijsten. Tnx anyway!
Mischien wel dat ik een iets donkerdere kleur goud wil pakken. Iemand die zoiets kan shoppen onder een zwarte Alfetta?
Mischien wel dat ik een iets donkerdere kleur goud wil pakken. Iemand die zoiets kan shoppen onder een zwarte Alfetta?
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Allright, de nieuwe remklauw zit er eindelijk op! Kostte wat leed en moeite, maar 't is geregeld. De oude klauw wilde eerst al niet los omdat de bout was kapotgedraaid. Toch eraf gekregen gelukkig.
De "nieuwe" was echter helaas ook niet zo goed als gehoopt, die zat ook redelijk vast. Uiteindelijk met wat hangen en wurgen er toch beweging in gekregen. De oude klauw zat namelijk helemaal geen beweging meer in, dus slechter dan dat ging niet. ;) Eens even een paar keeer goed doortrappen en dan hoop ik dat t wel goed zal komen.
Vrijdag is D-day (APK), dus dan maar eventjes gaan duimen. Ze kunnen nog lastig gaan doen over de achterste hardyschijf. Daar is bij mij een stuk uit. Echter zit hij wel stevig vast en rammelt niet, dus is wel "deuglijk" wat volgens het APK-boekje moet.
Verder heb ik de afgelopen tijd het lijstje afgewerkt met alle kleine dingetjes die er aan mankeerden, dus dat zal geen problemen meer opleveren.
Toch stiekem nog wat kilometertjes gemaakt zonder apk, ook wel weer eens fijn.
Ja, die kont gaat nog omlaag....;-)
De "nieuwe" was echter helaas ook niet zo goed als gehoopt, die zat ook redelijk vast. Uiteindelijk met wat hangen en wurgen er toch beweging in gekregen. De oude klauw zat namelijk helemaal geen beweging meer in, dus slechter dan dat ging niet. ;) Eens even een paar keeer goed doortrappen en dan hoop ik dat t wel goed zal komen.
Vrijdag is D-day (APK), dus dan maar eventjes gaan duimen. Ze kunnen nog lastig gaan doen over de achterste hardyschijf. Daar is bij mij een stuk uit. Echter zit hij wel stevig vast en rammelt niet, dus is wel "deuglijk" wat volgens het APK-boekje moet.
Verder heb ik de afgelopen tijd het lijstje afgewerkt met alle kleine dingetjes die er aan mankeerden, dus dat zal geen problemen meer opleveren.
Toch stiekem nog wat kilometertjes gemaakt zonder apk, ook wel weer eens fijn.
Ja, die kont gaat nog omlaag....;-)
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce