Veloce: Alfetta 2.0 Berlina
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Veloce: Alfetta 2.0 Berlina
Goed, toch maar even een projectpagina aangemaakt. Zal niet overdreven veel gebeuren, maar toch altijd wel handig om bij te houden en fijn om na te kijken wat ik allemaal uitgespookt heb.
Gisteren heb ik dus de Alfetta binnen gekregen.
Eerste wat ik gedaan heb ik een hoop stickers eraf gepulkt die er op zaten. (Onder aan voorschermen, onderaan de achterdeuren en op de kofferklep.) Alleen de slangetjes aan de zijkant laat ik zitten. Verder er 2 klavers op gezet.
Weg ermee! Zaten nog wat andere stickers op met reclame, dus heb die er ook maar afgehaald.
Verder wat kleine dingetjes die er nog aan moeten gebeuren
-Voordemper is niet meer fris, maar een nieuwe ligt al weer klaar.
-Gas-mechaniek loopt niet meer soepel, daarom blijft het gaspedaal soms en beetje hangen. heb 't al een paar keer soepel gemaakt, maar 't lijkt alsof de rubbers steeds weer uitdrogen. Mischien eens kijken voor nieuwe rubbers en sterkere veren.
-Dikke stabi komt er nog onder, evenals wat andere veren en dempers. Verlagen weet ik niet of ik doe.
-Oliedruksensor is verkeer aangesloten
- wellicht ander uitlaatje aan de achterzijde
- bumpertje zit scheef en hoekstukken zitten niet goed vast
Gisteren heb ik dus de Alfetta binnen gekregen.
Eerste wat ik gedaan heb ik een hoop stickers eraf gepulkt die er op zaten. (Onder aan voorschermen, onderaan de achterdeuren en op de kofferklep.) Alleen de slangetjes aan de zijkant laat ik zitten. Verder er 2 klavers op gezet.
Weg ermee! Zaten nog wat andere stickers op met reclame, dus heb die er ook maar afgehaald.
Verder wat kleine dingetjes die er nog aan moeten gebeuren
-Voordemper is niet meer fris, maar een nieuwe ligt al weer klaar.
-Gas-mechaniek loopt niet meer soepel, daarom blijft het gaspedaal soms en beetje hangen. heb 't al een paar keer soepel gemaakt, maar 't lijkt alsof de rubbers steeds weer uitdrogen. Mischien eens kijken voor nieuwe rubbers en sterkere veren.
-Dikke stabi komt er nog onder, evenals wat andere veren en dempers. Verlagen weet ik niet of ik doe.
-Oliedruksensor is verkeer aangesloten
- wellicht ander uitlaatje aan de achterzijde
- bumpertje zit scheef en hoekstukken zitten niet goed vast
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 09 okt 2007, 19:30
- Locatie: Ede
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Gezien het tijdsgebrek heb ik me voorgenomen eerst de spullen te verzamelen en dat zoveel mogelijk werk op 1 dag te doen.
Tot nu toe al wat klein grut verzameld:
- luchtfilter
- oliefilter
- voordemper van een 75 TS zonder kat (moet passen toch?)
- stabi ligt ook al klaar, moet die wel nog even in de hammerite zetten
Setje extra Ronals! 8) Ga deze zwart spuiten en de velgrand laten polijsten denk ik.
Toch wel praktisch hè, zo'n Spider...één wiel in de reservewielbak en de rest achterin.
En een setje nieuwe Eibach-veren.
Alleen nu nog tijd om het in te bouwen....
Tot nu toe al wat klein grut verzameld:
- luchtfilter
- oliefilter
- voordemper van een 75 TS zonder kat (moet passen toch?)
- stabi ligt ook al klaar, moet die wel nog even in de hammerite zetten
Setje extra Ronals! 8) Ga deze zwart spuiten en de velgrand laten polijsten denk ik.
Toch wel praktisch hè, zo'n Spider...één wiel in de reservewielbak en de rest achterin.
En een setje nieuwe Eibach-veren.
Alleen nu nog tijd om het in te bouwen....
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Weer even een update, alleen niet zo positief als ik had gewild, haha.
Vandaag is mijn achterdemper gesneuveld. Gisteravond begon die opeens te trillen, dus vandaag de auto eens op de bokken gezet en de achterdemper bekeken....bleek dat hij gewoon was afgebroken bij de knalpot!
Zodoende dus de pot er maar afgehaald en zonder achterdemper gereden, maar wát een geluid maakt zo'n apparaat dan! Geweldig gewoon!
Het toeval wil echter dat ik gisteren bij Fetta ben geweest voor een nieuwe uitlaat (waarvoor dank, mijnheer Fetta! ).
Echter zit er maar één bevestigingsbeugel aal de uitlaat, en de aansluiting opde middendemper is al een beetje vervormd. Ook dan dus de kans dat de einddemper tegen de carosserie gaat slaan. Daarom dus morgenavond even naar iemand toe die me een beugeltje op de nieuwe uitlaat last zodat ik 'm daar ook kan ophangen.
Verder had ik de auto nog langsgebracht bij de garage met de vraag of zijn mij carbs konden afstellen. Daar werkt namelijk iemand die ook een hoop oude auto's heeft. Maar ik kreeg de auto terug met het advies toch maar even bij de specialst langs te gaan.
Als laatste lijkt het erop dat de auto linksvoor 1 tandje méér verlaaggd is dan rechts. Ook even laten nakijken dus.
Binnenkort breng ik de auto naar LTC toe om hem voor gelijk te laten zetten. Ook dan meteen de carbs laten afstellen, maar ik wacht even dat ik mijn luchtfilter binnen heb. ARparts had ze niet meer op voorraad, dus nog eventjes geduld hebben.
Maar toch nog een positief bericht.
Oil-flush is wel al gedaan. Dus nieuw oliefilter en verse olie zit er nu gelukkig al in.
Vandaag is mijn achterdemper gesneuveld. Gisteravond begon die opeens te trillen, dus vandaag de auto eens op de bokken gezet en de achterdemper bekeken....bleek dat hij gewoon was afgebroken bij de knalpot!
Zodoende dus de pot er maar afgehaald en zonder achterdemper gereden, maar wát een geluid maakt zo'n apparaat dan! Geweldig gewoon!
Het toeval wil echter dat ik gisteren bij Fetta ben geweest voor een nieuwe uitlaat (waarvoor dank, mijnheer Fetta! ).
Echter zit er maar één bevestigingsbeugel aal de uitlaat, en de aansluiting opde middendemper is al een beetje vervormd. Ook dan dus de kans dat de einddemper tegen de carosserie gaat slaan. Daarom dus morgenavond even naar iemand toe die me een beugeltje op de nieuwe uitlaat last zodat ik 'm daar ook kan ophangen.
Verder had ik de auto nog langsgebracht bij de garage met de vraag of zijn mij carbs konden afstellen. Daar werkt namelijk iemand die ook een hoop oude auto's heeft. Maar ik kreeg de auto terug met het advies toch maar even bij de specialst langs te gaan.
Als laatste lijkt het erop dat de auto linksvoor 1 tandje méér verlaaggd is dan rechts. Ook even laten nakijken dus.
Binnenkort breng ik de auto naar LTC toe om hem voor gelijk te laten zetten. Ook dan meteen de carbs laten afstellen, maar ik wacht even dat ik mijn luchtfilter binnen heb. ARparts had ze niet meer op voorraad, dus nog eventjes geduld hebben.
Maar toch nog een positief bericht.
Oil-flush is wel al gedaan. Dus nieuw oliefilter en verse olie zit er nu gelukkig al in.
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Goed...na een dag rond te hebben gereden zonder demper vond ik het wel welletjes. Echt een megastoer geluid, maar een rit langer dan 20min was niet echt lekker voor m'n oren. Daarnaast staat de Alfetta altijd bij m;n ouders voor de deur, en die wonen naast het politiebureau. DUs de kans dat ik werd aangehouden was toch wel redelijk groot.
En gewoon lekker ouderwets op straat, vind ik toch wel het lekkerste knutselen.
Vandaag dus even werk gemaakt van de uitlaat. Probleem was dat de einddemper niet paste op de middendemper. Dit was al te zien omdat de aansluiting van de einddemper al een stuk opgerekt was. Na wat proberen om hem eroverheen te krijgen uiteindelijk besloten om er een pijp overheen te lassen die Ãetsie-pietsie groter was.
Dan de aansluiting van het nieuw stukje pijp weer aan de middendemper vast te zetten met een klem.
Op de koffer van een Mustang Cobra II (wel een donor-exemplaar )
Verder nog aan de achterkan van de pijp een geïmproviseerd (verstelbare) beugel gemaakt om de uitlaat daar ook aan op te hangen. Anders zou de uitlaat me constant tussen de tank, reservewielbak en carosserie liggen klapperen.
Resultaat is niet slecht. Uitlaatje hangt nog niet geheel recht en moet hem bij de aansluiting niet een keertje goed afsluiten met uitlaatpasta. 't Werd echter al donker, dus dan komt nog wel een keertje.
(betere foto's komen ook nog wel)
En gewoon lekker ouderwets op straat, vind ik toch wel het lekkerste knutselen.
Vandaag dus even werk gemaakt van de uitlaat. Probleem was dat de einddemper niet paste op de middendemper. Dit was al te zien omdat de aansluiting van de einddemper al een stuk opgerekt was. Na wat proberen om hem eroverheen te krijgen uiteindelijk besloten om er een pijp overheen te lassen die Ãetsie-pietsie groter was.
Dan de aansluiting van het nieuw stukje pijp weer aan de middendemper vast te zetten met een klem.
Op de koffer van een Mustang Cobra II (wel een donor-exemplaar )
Verder nog aan de achterkan van de pijp een geïmproviseerd (verstelbare) beugel gemaakt om de uitlaat daar ook aan op te hangen. Anders zou de uitlaat me constant tussen de tank, reservewielbak en carosserie liggen klapperen.
Resultaat is niet slecht. Uitlaatje hangt nog niet geheel recht en moet hem bij de aansluiting niet een keertje goed afsluiten met uitlaatpasta. 't Werd echter al donker, dus dan komt nog wel een keertje.
(betere foto's komen ook nog wel)
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8884
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Ja; beetje jammer inderdaad. Maar dat is helaas het nadeel van zo`n home-made ding.
Geluid is OK, aleen sluit de aansluiting van middendemper-achterdemper niet goed af omdat ik er een extra stuk buis tussen heb moeten zetten, is nog een aandachtspunt.
Velgen ben ik zaterdag gaan ophalen in Tilburg. Eentje fungeert nu als reservewiel, de rest in de loods gelegd. Heb al contact gehad met de spuiter, maarhad pas tijd na de bouwvak. 11 augustus dus!
Geluid is OK, aleen sluit de aansluiting van middendemper-achterdemper niet goed af omdat ik er een extra stuk buis tussen heb moeten zetten, is nog een aandachtspunt.
Velgen ben ik zaterdag gaan ophalen in Tilburg. Eentje fungeert nu als reservewiel, de rest in de loods gelegd. Heb al contact gehad met de spuiter, maarhad pas tijd na de bouwvak. 11 augustus dus!
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
- KAS
- Alfetta Membro
- Berichten: 631
- Lid geworden op: 02 jan 2006, 20:25
- Locatie: Drenthe.
- Contacteer:
Eerlijk gezegd vind ik het wel een beetje jammer zo. Ik heb een CSC achterdemper onder mijn Alfetta en dat klinkt na een paar 1000 km echt wel goed. Zonder achterdemper klinkt het behoorlijk hard en dat die pijp zo scheef zit is nu ook niet echt fraai. Maak er desnoods een extra bocht aan zodat ie tenminste scheef onder de auto vandaan komt.
http://www.everyoneweb.com/AlfaRomeowner/
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
Is inderdaad ook een beetje jammer dat ie niet helemaal recht uitkomt.
Maar mijn voor en middendemper moeten ook nog eens vervangen worden., wellicht dat dan maar meteen de hele uitlaatsysteem onder handen neem. Dus goed passende aansluiting op middendemper maken en het eindstuk rechtbuigen. Dat dan i.c.m. een originele voordemper en een CSC middendemper o.i.d.
Maar mijn voor en middendemper moeten ook nog eens vervangen worden., wellicht dat dan maar meteen de hele uitlaatsysteem onder handen neem. Dus goed passende aansluiting op middendemper maken en het eindstuk rechtbuigen. Dat dan i.c.m. een originele voordemper en een CSC middendemper o.i.d.
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 22:15
- Locatie: Lommel Belgie
- Veloce
- Alfetta Membro
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 30 jan 2008, 19:20
- Locatie: Maastricht
- Contacteer:
@Chris
De auto is door de handelaar waar ik hem gekocht heb ooit weer op normale hoogte gezet, en daarna weer verlaagd.
Vandaag trouwens mijn Eibachs eronder gezet. Ligt in ieder geval alweer een stukje strakker op de weg i.c.m. de gele Koni's.
Veren moeten zich nog een beetje zetten maar auto staat wel mooi zo. Niet te laag, omdat ik vaak mijn drumstel moet vervoeren.
Verder ook nog maar even (met het oog op het naderende SS) even mijn nieuwe Ronals erop gelegd. Helaas nog niet zwart, want die spuiters werken alleen als ik ook werk! En als ik klaar ben zijn zij al lang weer naar huis!
Dan nog even over het "scheef-hang" probleem. Als de auto op de bokkenstaat en ik wielen er af haal lijkt de ophanging recht te staan. Ook nog gezocht naar merktekentjes (zowel voor als achterkant v.d. staaf), maar ik (en Jeroen) konden niks vinden.
Ook lijkt de auto soms wat meer door te handen dan een andere keer.
Verdere kenmerken:
- Vanaf 110km/u trilt het stuur
- als ik nóg harder rijd, trilt hij niet erger (tot 190km/u getest)
- auto trekt bij rechtdoor gaan beetje naar links
- bij remmen trekt de auto meer naar links
- remmen zijn wel goed (alles na laten lopen)
- auto staat rechtsachter wat hoger, en linksvoor wat lager
- schokbrekers lijken ook goed
wellicht dus toch het probleem in de torsieveren zit.
Hier is het bijv behoorlijk. Ook als ik in de auto zit hangt bij erg over zeggen mensen tegen me.
Hier lijkt het wat minder (1 dag later)
Ik heb me echter een set GTV6-torsies geregeld. Krijg deze wel pas op het SS.
Verder mischien binnenkort een andere update hiero i.v.m. "change of plans".
(maar de auto blijft! )
De auto is door de handelaar waar ik hem gekocht heb ooit weer op normale hoogte gezet, en daarna weer verlaagd.
Vandaag trouwens mijn Eibachs eronder gezet. Ligt in ieder geval alweer een stukje strakker op de weg i.c.m. de gele Koni's.
Veren moeten zich nog een beetje zetten maar auto staat wel mooi zo. Niet te laag, omdat ik vaak mijn drumstel moet vervoeren.
Verder ook nog maar even (met het oog op het naderende SS) even mijn nieuwe Ronals erop gelegd. Helaas nog niet zwart, want die spuiters werken alleen als ik ook werk! En als ik klaar ben zijn zij al lang weer naar huis!
Dan nog even over het "scheef-hang" probleem. Als de auto op de bokkenstaat en ik wielen er af haal lijkt de ophanging recht te staan. Ook nog gezocht naar merktekentjes (zowel voor als achterkant v.d. staaf), maar ik (en Jeroen) konden niks vinden.
Ook lijkt de auto soms wat meer door te handen dan een andere keer.
Verdere kenmerken:
- Vanaf 110km/u trilt het stuur
- als ik nóg harder rijd, trilt hij niet erger (tot 190km/u getest)
- auto trekt bij rechtdoor gaan beetje naar links
- bij remmen trekt de auto meer naar links
- remmen zijn wel goed (alles na laten lopen)
- auto staat rechtsachter wat hoger, en linksvoor wat lager
- schokbrekers lijken ook goed
wellicht dus toch het probleem in de torsieveren zit.
Hier is het bijv behoorlijk. Ook als ik in de auto zit hangt bij erg over zeggen mensen tegen me.
Hier lijkt het wat minder (1 dag later)
Ik heb me echter een set GTV6-torsies geregeld. Krijg deze wel pas op het SS.
Verder mischien binnenkort een andere update hiero i.v.m. "change of plans".
(maar de auto blijft! )
'65 Giulia 1600 Super - '85 GTV6 2.5 - '86 Spider Veloce