hemel vervangen gtv

Bijzonderheden en verschillen tussen de verschillende modellen.
Plaats reactie
gleich2.8
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 apr 2008, 11:16
Locatie: Nijkerk

hemel vervangen gtv

Bericht door gleich2.8 »

Wie oh wie heeft hier ervaring mee of weet en goed adres... Ik ben bij iemand geweest en die wil me zijramen eruit halen en daar ben ik niet zo gek op


alles is welkom
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8923
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Geen enkel raam hoeft eruit om de hemel te vervangen :!:

Je kunt ook de oude hemel zelf eruit halen en de nieuwe weer terug plaatsen, niet zo heel lastig.
Ik heb er helaas geen foto's van.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
gleich2.8
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 apr 2008, 11:16
Locatie: Nijkerk

Bericht door gleich2.8 »

Oke maar er komt geen orginele in(zijn deze nog wel tekrijgen)
Hij heeft het erover dat die de ruimte nodig heeft voor opspannen????

Ik weet er in iedergeval niks van

Maar bedankt alvast
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 8923
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Bericht door AlfettaOwner »

Origineel nog verkrijgbaar? Durf ik niet te zeggen, maar zou me enigsinds verbazen als dat wel zo zou zijn :?

Elke bekleder heeft zijn eigen werkwijze uiteraard maar mijn hemel zit inmiddels alweer zo een 13 jaar erin en is nog steeds als niet, hangt niet door etc....zonder op dat hij die ruimte nodig had om op te spannen!
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Fetta
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 5861
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:02

Bericht door Fetta »

Hier zijn wat pics van hoe het e.e.a. bevestigd zit aan de hemel, wellicht helpt je dit ietwat:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

zoals je ziet op pic 1 en 2: de balijnen zitten door een genaaide lus, deze eerst doorrijgen, en daarna inhaken achter van die scherpe haakjes die standaard in je dak horen te zitten.

Op pic3 zie je de voorste plastic balijn: deze zorgt ervoor dat de hemel op spanning komt te staan. Eerst inrijgen, dan "verkeerd om" inhaken, en door een draaiende beweging te maken met de balijn (180gr.) trek je de stof strak.

De buitenste randen NIET te kort afknippen, eerst verlijmen met de dagkanten (gebruik hiervoor stevige klemmetjes, ijzeren wasknijpers of foto-knijpers).
Pas als alles mooi past, dan met een mesje de resten afsnijden.

Laat je ook niet foppen bij de achterkant: de 2 stukken plaatwerk die vanaf de C-stijl lopen, lanhs de offerklep naar beneden, dat zijn losse stukjes stof. Dit is dus niet één geheel met de rest van de hemel.

Maak eerst veel foto's van de oude situatie, ook tijdens demontage.

Tussen hemelstof en dak zit normaal een plaat kunstschuim (van dat gele matrassenspul); veelal is dit vergaan in de loop der jaren, zou ik nieuw zetten. Vastzetten met spuitlijm rechtstreeks op het dak.
Vraag wel effe na welek spuitlijm je precies moet hebben bij een speciaalzaak, anders kan het misschien je lakwerk aantasten.


Suc6 :wink:
get in, sit down
shut up and hold on!

Everybody, please buy a Hybrid!!
...I f*ckin' need the gas!
gleich2.8
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 apr 2008, 11:16
Locatie: Nijkerk

Bericht door gleich2.8 »

Dank je wel Fetta... ga het zeker is nader bekijken met jou foto's en tips :lol:
Plaats reactie