2K Epoxy

Voor al je vragen over de carrosserie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

2K Epoxy

Bericht door Steven »

Ciao,

Omdat ik binnenkort een testje wil gaan doen met epoxy, vraag ik mij af wie er goede ervaringen heeft met welke merken en vooral typen componenten?

Ook tips en truucs mbt het goed verwerken/ opbrengen van dit spul zijn natuurlijk welkom! En ja, ik ga proberen het op te brengen met een kwast! Maar laat dit je niet ervan weerhouden om je ervaring te delen.

Adios
Steven
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Met de kwast, doe dat op plekken wat niet in het zicht komt.
De bekende merken zijn gewoon goed.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Ik ga het met die kwast gewoon proberen en kijken wat het wordt. Als het niet lukt, dan wordt het alsnog spuiten met een pistool.

Ik ken wel gewone verf merken, zoals Histor etc. maar ik heb het idee dat hiervoor andere merken misschien beter zijn?
Gebruikersavatar
GTV
Alfetta Guru
Alfetta Guru
Berichten: 2368
Lid geworden op: 23 dec 2005, 11:39
Locatie: Elsloo/Stein limburg

Bericht door GTV »

Sikkens , glasurit, ici nou exa geloof ik, du pont, spies hecker en vele anderen.
Alfetta GT 1.6 '78 import
Alfetta GTV 2000 TS '79
Alfa 75 91' TB Imola
GTV 916 TS
156 SW
Duc 1199S Panigale
CR500
RON
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 sep 2007, 09:58
Locatie: Heinkenszand

Bericht door RON »

ik heb glasurit 2-comp primer genomen ,waar nodig waar roest zat na goed borstelen voor- behandeld met roest jager dat ik heb gekocht bij een schade- herstel bedrijf die hier zeer goede resultaten mee heeft werkt veel beter dan fertan!
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

he kijk, dat is bruikbare info.

Koop je de 2 komponenten altijd tesamen, of kan je per component ook weer varieren? Sorry voor de misschien wat onwetende vragen...

groet
steven
RON
Alfetta Novizio
Alfetta Novizio
Berichten: 66
Lid geworden op: 23 sep 2007, 09:58
Locatie: Heinkenszand

Bericht door RON »

jep,2-comp. bestaat uit 1 deel harder en een deel verf[primer of lak] en eventueel een deel verdunning ,je moet altijd deze samen mengen en verwerken binnen 10 min.,het beste kun je denk ik gewoon naar een schade herstelbedrijf gaan en vragen of ze jou dit willen verkopen waar je ook uitleg krijgt.
Gebruikersavatar
Steven
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 725
Lid geworden op: 13 mar 2007, 10:37
Locatie: Utrecht

Bericht door Steven »

Hoi Ron,
dank je voor deze uitleg, is idd de info die ik zoek :grin:

steven
pe1ryx
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1578
Lid geworden op: 24 nov 2007, 21:08
Locatie: Cuijk

epoxy

Bericht door pe1ryx »

2k systemen mengen:eerst harder bij het stammateriaal en dan mixen ,pas daarna verdunner indien nodig!anders meng je de harder door de thinner en niet volledig door het stammateriaal!!
dan is het geen EXA maar NEXA!
epoxy met kwast wordt een grote puinhoop!met de spuit dus.(liefst met een wat grotere opening.)
binnen 10 minuten gebruiken geldt nooit voor een epoxy,meestal heeft dat een redelijk lange potlife...minimaal 1 uur hoor...
epoxy kan alleen op volledig schoon materiaal,dus nooit op plaatsen waar nog roest zat of andere vervuiling,hier pas je Washprimer toe...

denk aan laagdikte echt minstens 2maal spuiten !geen goede laagdikte en doel is gemist!
Plaats reactie