Met mijn beperkte kennis van deze motoren heb ik de volgende vastellingen gedaan.
1 ik heb de ontsteking gecontroleerd door cil 1 in BDP te zetten door middel merkteken op krukaspoulie Pl lF de naald staat exact tussen de 2 streepjes,dan,via plastic beschermkap nokkenaspoulies,zie je ook een merkteken,dat zit ook goed.
als deze 2 punten goed staan zou de rotor naar de referentie-inkeping op het rotorhuis moeten wijzen,wat het geval was.
kortom de timing,afstelling zit goed.
(later wil ik nog weleens het kleppendeksel lichten om merktekens op de nokkenas en de betreffende lagerkap(3de) te controleren.
2 Wat ik niet weet,is waarvoor dit dient,het heeft bovenaan een knop die je traploos kan induwen en uittrekken.(foto 4)
3 Laatste foto zijn 2 identieke rotors,maar met een homemade verbeteringsgeleiding....
Advies
Timing en wat vragen GTV6 motor.
- jef75
- Alfetta Membro
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 04 nov 2007, 10:44
- Locatie: 75-City
Timing en wat vragen GTV6 motor.
Laatst gewijzigd door jef75 op 16 jul 2008, 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
- Marco
- Alfetta Membro
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47
Ha, dat is een goede.
Ik heb eens in de archieven gezocht. Foto 1 is de botsknop zoals die er normaliter zou moeten uitzien. Let ook op de magnetische bal. Foto 2 zoals die er (theoretisch) na een ongeluk zou moeten uitzien.
Foto 1.
Foto 2.
De bal wordt op zijn plaats gehouden door een andere magneet. Als er een x-hoeveelheid krachten vrijkomen, zoals bij een ongeluk, wordt het contact verbroken en wordt de benzinepomp stilgelegd. De knop dient eigenlijk als een resetknop. Zo beredeneerd zou het antwoord dan nee moeten zijn; dus door gewoon op de knop te drukken wordt de benzine niet afgesloten.
Ik heb eens in de archieven gezocht. Foto 1 is de botsknop zoals die er normaliter zou moeten uitzien. Let ook op de magnetische bal. Foto 2 zoals die er (theoretisch) na een ongeluk zou moeten uitzien.
Foto 1.
Foto 2.
De bal wordt op zijn plaats gehouden door een andere magneet. Als er een x-hoeveelheid krachten vrijkomen, zoals bij een ongeluk, wordt het contact verbroken en wordt de benzinepomp stilgelegd. De knop dient eigenlijk als een resetknop. Zo beredeneerd zou het antwoord dan nee moeten zijn; dus door gewoon op de knop te drukken wordt de benzine niet afgesloten.