Timing en wat vragen GTV6 motor.

Deel hier je kennis. Vragen en antwoorden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jef75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 252
Lid geworden op: 04 nov 2007, 10:44
Locatie: 75-City

Timing en wat vragen GTV6 motor.

Bericht door jef75 »

Met mijn beperkte kennis van deze motoren heb ik de volgende vastellingen gedaan.

1 ik heb de ontsteking gecontroleerd door cil 1 in BDP te zetten door middel merkteken op krukaspoulie Pl lF de naald staat exact tussen de 2 streepjes,dan,via plastic beschermkap nokkenaspoulies,zie je ook een merkteken,dat zit ook goed.
als deze 2 punten goed staan zou de rotor naar de referentie-inkeping op het rotorhuis moeten wijzen,wat het geval was.
kortom de timing,afstelling zit goed.
(later wil ik nog weleens het kleppendeksel lichten om merktekens op de nokkenas en de betreffende lagerkap(3de) te controleren.

2 Wat ik niet weet,is waarvoor dit dient,het heeft bovenaan een knop die je traploos kan induwen en uittrekken.(foto 4)

3 Laatste foto zijn 2 identieke rotors,maar met een homemade verbeteringsgeleiding.... :twisted:

Advies
Laatst gewijzigd door jef75 op 16 jul 2008, 23:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

Hallo Jef,

foto 4 is m.i. de 'inertia switch'. Ik weet zo direct niet de Nederlandse/Belgische term. In ieder geval moet zo'n schakelaar er voor zorgen dat de toevoer naar de benzinepomp wordt gestopt mocht je een ongeluk krijgen. Nog een keer drukken en de pomp wordt weer geactiveerd.
Gebruikersavatar
jef75
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 252
Lid geworden op: 04 nov 2007, 10:44
Locatie: 75-City

Bericht door jef75 »

ok,bedankt voor de uitleg zover,dat is dan ook weer duidelijk,is het ook mogelijk om de benzine af te sluiten door middel op de knop te duwen?(zonder ongeluk ed)
dus ingeschakeld is onderbroken maw?
Gebruikersavatar
Marco
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 421
Lid geworden op: 28 apr 2006, 21:47

Bericht door Marco »

Ha, dat is een goede.

Ik heb eens in de archieven gezocht. Foto 1 is de botsknop zoals die er normaliter zou moeten uitzien. Let ook op de magnetische bal. Foto 2 zoals die er (theoretisch) na een ongeluk zou moeten uitzien.

Foto 1.
Afbeelding

Foto 2.
Afbeelding

De bal wordt op zijn plaats gehouden door een andere magneet. Als er een x-hoeveelheid krachten vrijkomen, zoals bij een ongeluk, wordt het contact verbroken en wordt de benzinepomp stilgelegd. De knop dient eigenlijk als een resetknop. Zo beredeneerd zou het antwoord dan nee moeten zijn; dus door gewoon op de knop te drukken wordt de benzine niet afgesloten.
Plaats reactie