Binnenspiegel Coupe

Heb je iets Alfetta gerelateerd nodig of Alfa aanverwant vraag het hier!!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hans GT1800
Novizio
Novizio
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2015, 22:58

Binnenspiegel Coupe

Bericht door Hans GT1800 »

Voor mijn Coupe van '75 zoek ik een binnenspiegel. Die van mij is lam, en het pootje heb ik na een breuk al eens moeten repareren met vloeibaar metaal. Ondertussen dus hoog tijd voor een nieuwe/goede...
Ik ben al een tijd op internet aan het zoeken, maar zonder resultaat. Dus hoop ik dat iemand hier er nog 1 te koop heeft?
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1690
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Binnenspiegel Coupe

Bericht door stephen »

moet nog ergens een plakspiegel voor de vooruit hebben.. van een GTV 1977 :wink: , weet niet of er verschillende zijn
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. 1987 (Turbo Speeltje)
33 SW 1.7ie 1994
155 3.1 Savali 1994

VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Gebruikersavatar
Hans GT1800
Novizio
Novizio
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2015, 22:58

Re: Binnenspiegel Coupe

Bericht door Hans GT1800 »

Ik probeer de auto orgineel te houden/krijgen, en nu zit er 1 in met een brede bovenkant en smallere onderkant. Hopenlijk weet iemand hier of dat origineel is?
In de handleiding op het forum staat wel dezelfde afgebeeld :thumbs:
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9158
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Binnenspiegel Coupe

Bericht door AlfettaOwner »

Zojuist ff voor je nagekeken.
Ik heb heel wat onderdelen liggen voor een coupe maar helaas geen binnenspiegel :--:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Hans GT1800
Novizio
Novizio
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2015, 22:58

Re: Binnenspiegel Coupe

Bericht door Hans GT1800 »

Dat is jammer... maar heeft iemand anders er dan nog 1?
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9158
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Binnenspiegel Coupe

Bericht door AlfettaOwner »

Heb je Lemarc al geprobeerd ?
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Hans GT1800
Novizio
Novizio
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2015, 22:58

Re: Binnenspiegel Coupe

Bericht door Hans GT1800 »

Ondertussen heb ik contact met Lemarc, en die spiegel komt goed! 👍 En mogelijk nog wel andere dingen 😃
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9158
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Binnenspiegel Coupe

Bericht door AlfettaOwner »

Ah mooi Hans dat het gelukt is :thumbs:

Wat heb je nog meer nodig ?
Heb je nog veel werk aan de Alfetta? Wellicht leuk om het met ons te delen in projecten ? :grin:

Komt er weer wat leven op het forum.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Hans GT1800
Novizio
Novizio
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2015, 22:58

Re: Binnenspiegel Coupe

Bericht door Hans GT1800 »

Lemarc heeft tenminste een spiegel, dus dat is fijn. Het is best irritant als je binnenspiegel altijd langzaam zakt...
Maar ook gelijk gevraagd of ze een ontluchtingsbout, chrome randjes voor de dash, geleider motorkap, goede voorruit, voorbumpersteunen en de raamgeleiders in de deuren hebben.
Op zich kan ik gewoon rijden met de Alfetta, maar het kan altijd wat beter.
De versnellingsbak zal ook nog eens een nieuwe synchromesh voor de 2e nodig hebben, en wat de aandrijving s- en ophangingsrubbers...
Maar beschikbare klustijd is nu de grootste uitdaging. :?
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9158
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Binnenspiegel Coupe

Bericht door AlfettaOwner »

De geleider motorkap, bedoel je onderstaande?
Heb deze destijds zelf gemaakt uit een blokje aluminium.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Volgens mij heb ik nog bumpersteunen liggen en geel gepassiveerd.
Zou Andries niks hebben laat je maar iets weten :thumbs:

Die raamleiders voor de deuren is meestal vanaf daar waar ze de carrosserie in geen verroest of rot.
Als je een goed setje tegenkomt beste deze te poedercoaten. En tape gebruiken juist daar waar ze de carrosserie raken.
Ik weet mij vaag te herinneren dat ik die ook nog moet hebben...
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Hans GT1800
Novizio
Novizio
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2015, 22:58

Re: Binnenspiegel Coupe

Bericht door Hans GT1800 »

Vorige week ben ik bij de mannen van Lemarc op visite geweest. Wat hebben die een mooie hobby!👍
Maar ik ben dus voorzien van een binnenspiegel, ontluchtingsbout en raamgeleiders. Bij de montage neem ik je advies voor een anticorrosiebehandeling zeker mee! 😉

Het monteren van de spullen heeft nu niet zoveel haast, maar voor het voorjaar gaat dat wel.lukken!
Als iemand trouwens een tip heeft hoe ik de huidige binnenspiegel van de voorruit af krijg zonder het raam te beschadigen? Die is er ooit op Sicilië met transparante lijm (is keihard) op geplakt, en mijn voorruit moet niet beschadigen.
Gebruikersavatar
Hans GT1800
Novizio
Novizio
Berichten: 28
Lid geworden op: 21 mar 2015, 22:58

Re: Binnenspiegel Coupe

Bericht door Hans GT1800 »

Voor de geleider aan de motorklep bedoel ik inderdaad dat haakje. Is die origineel in kunststof uitgevoerd? Want nu heb ik een hard houten versie waar het haakje afgebroken is. 😆 en dat zal vast niet zo bij de fabriek bedacht zijn! Is dat origineel een nylon uitvoering?
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9158
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Binnenspiegel Coupe

Bericht door AlfettaOwner »

Van origine in kunststof uitvoering idd, ben ze zelf nieuw niet tegen gekomen vandaar dat ik zelf aan de slag ben gegaan.
Eerst een 3d print maar die bleek niet sterk genoeg, daarna uit aluminium.

Wbt de lijm voor de binnenspiegel durf ik niet te zeggen wat je daarvoor het beste kunt gebruiken.
Zelf meegemaakt dat het glas net naast de uitgeharde lijm een barst kreeg.
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Plaats reactie