Eveneens startprobleem GTV6
-
- Novizio
Eveneens startprobleem GTV6
Hallo
Pas een GTV6 aangekocht en zit met een probleempje.
Het gebeurd geregeld dat tijdens het starten de motor niet wil aanslaan. Zelfs na een tiental keer proberen nog niet gestart krijgen, om dan plots toch te starten.
Soms loopt hij een tiental seconden maar valt dan opnieuw stil.
Wat mij opvalt is wanneer ik de contactsleutel omdraai het lichtje van de batterij niet oplicht en ik hem ook niet gestart krijg, na enkele keren contact op en af gaat het lichtje wel branden en dan start hij ook zonder problemen.
Onlangs tijdens het rijden ook zonder aanleiding stil gevallen. Benzineprobleem is het volgens mij niet want de motor valt onmiddellijk stil dus zonder sputteren
Iemand enig idee?
Pas een GTV6 aangekocht en zit met een probleempje.
Het gebeurd geregeld dat tijdens het starten de motor niet wil aanslaan. Zelfs na een tiental keer proberen nog niet gestart krijgen, om dan plots toch te starten.
Soms loopt hij een tiental seconden maar valt dan opnieuw stil.
Wat mij opvalt is wanneer ik de contactsleutel omdraai het lichtje van de batterij niet oplicht en ik hem ook niet gestart krijg, na enkele keren contact op en af gaat het lichtje wel branden en dan start hij ook zonder problemen.
Onlangs tijdens het rijden ook zonder aanleiding stil gevallen. Benzineprobleem is het volgens mij niet want de motor valt onmiddellijk stil dus zonder sputteren
Iemand enig idee?
-
- Novizio
-
- Novizio
- Gtv4
- Advanced Membro
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Contacteer:
Je moet meer promoten JeroenGTV42.0 schreef:Doe mij via een pb maar even je mailadres en ik mail jou het inschrijfformulier.
http://www.alfetta-gt.nl/forum/viewtopic.php?t=533
En wat een mooooooie fetta
Laatst gewijzigd door AlfettaOwner op 15 mei 2010, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
-
- Novizio
- Gtv4
- Advanced Membro
De aanvoer stroom naar contactslot is dus goed. (anders kan het start relais dus niet inslaan)skoepietje schreef:De startmotor draait maar de motor heeft er geen zin in.Gtv4 schreef:Mooi ding
Voor je start probleem zou ik niet te moeilijk zoeken.
Ik vermoed dat de stroom naar het contactslot valt weg.
Als je zegt "soms start ie niet" gaat dan wel de startmotor rond, of blijft alles "dood"?
Door dit zinnetje lijkt het alsof je geen contact stroom hebt.Wat mij opvalt is wanneer ik de contactsleutel omdraai het lichtje van de batterij niet oplicht en ik hem ook niet gestart krijg, na enkele keren contact op en af gaat het lichtje wel branden en dan start hij ook zonder problemen.
Nu weet ik niet of de "crash" schakelaar er voor zorgt dat je geen stroom krijgt op contact, dus geen dynamo lampje op contact stand! (dat zal iemand hier wel weten)
Als de crash schakelaar daar niet de oorzaak van is dan moet je het toch in de relais achter in de zekeringskast zoeken of in het contactslot zelf!
Simpel testje, contact aanzetten en als er geen lampje gaat branden tegen de zekeringskast duwen of eens met diverse kabels bewegen
suc6
Transaxle loos!
-
- Novizio
-
- Alfetta Novizio
de crasch schakelaar mag je zeker al uitsluiten want dan start hij helemaal niet.
Ik zou het eerder bij de benzinepomp gaan zoeken.
ik heb dit weekend bij men alfetta ook deze pomp vervangen,omdat als de auto een dag heeft stilgestaan de pomp telkens vast stond maar als ik even op de pomp klopte werkte ze teug en bleef ze gaan
als de pomp vast zit mag je zoveel starten als je wil zal tog niet lukken
simpel te proberen met 12v rechtstreeks op de pomp te zetten
ik heb dit weekend bij men alfetta ook deze pomp vervangen,omdat als de auto een dag heeft stilgestaan de pomp telkens vast stond maar als ik even op de pomp klopte werkte ze teug en bleef ze gaan
Gehad:
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
33 1.7 8v '92
Citroen c15 '90
Hyundai H100 '98
156 1.9 JTD '99
205 cabrio '90
audi 80 '91
NU:
Golf 1.9 sdi '00
GTV6 '82 Import Zuid-Frankrijk
Alfetta QO '84 import NL
156 '04 SW TI
- Gtv4
- Advanced Membro
Hoe verwarrend wil je het maken?Romeo Han schreef:de crasch schakelaar mag je zeker al uitsluiten want dan start hij helemaal niet.
Deze Gtv6 heeft geen stroom als de sleutel op "contact" staat zoals eerder al gezegd en mogelijke oorzaken daarvan genoemd.
Dus benzine pomp is uitgesloten tenzij er 2 problemen zijn.
Transaxle loos!
-
- Novizio
-
- Novizio
- Fetta
- Alfetta Transaxle Guru