mijn volgende GTV6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn volgende GTV6
nog wat aan het surfen geweest en voor de bak heb ik dit gevonden
http://www.artracing.co.uk/parts-and-services/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
wat is het voordeel (of nadeel ) van de recht vertande tandwielen in de bak
http://www.artracing.co.uk/parts-and-services/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
wat is het voordeel (of nadeel ) van de recht vertande tandwielen in de bak
gr sven
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: mijn volgende GTV6
Mooi spul allemaal maar ook prijzig.
Die torsiebar zou ik er best onder willen hebben, makkelijk stellen naar believe
Ik denk dat de rechte vertanding meer kracht over kan brengen dan de schuine..
Die torsiebar zou ik er best onder willen hebben, makkelijk stellen naar believe
Ik denk dat de rechte vertanding meer kracht over kan brengen dan de schuine..
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3022
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: mijn volgende GTV6
Rechte vertanding is idd sterker.oa omdat je geen verschuiving hebt. Bij twee tandwielen met schuine vertanding heb je dat ze elkaar een beetje van elkaar wegduwen. Bij rechte vertanding kun je grotere tanden gebruiken. Of je ze kunt gebruiken met synchro's weet ik eigenlijk niet.
Nadeel is dat ze gruwelijk janken met rijden... Kijk maar filmpjes met rallyauto's bv, die gebruiken dit ook vaak. Sequentiële bakken hebben ook vaak rechte vertanding.
In mijn ogen niks voor een straatauto.
Nadeel is dat ze gruwelijk janken met rijden... Kijk maar filmpjes met rallyauto's bv, die gebruiken dit ook vaak. Sequentiële bakken hebben ook vaak rechte vertanding.
In mijn ogen niks voor een straatauto.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn volgende GTV6
ik heb de lagers uit het middendeel van de bak gehaald
al 3 van de 4 lagers heb ik nieuw gevonden maar deze vind ik niet
al 3 van de 4 lagers heb ik nieuw gevonden maar deze vind ik niet
gr sven
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3022
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: mijn volgende GTV6
Staat daar 540590?
Dat is een aparte code.. Net met Google even gekeken maar dan kom ik weinig tegen.
Zal het lager wel eens opvragen, kijken of ik het ergens kan krijgen.
Dat is een aparte code.. Net met Google even gekeken maar dan kom ik weinig tegen.
Zal het lager wel eens opvragen, kijken of ik het ergens kan krijgen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: mijn volgende GTV6
Wat ben je kwijt voor de lagers als ik mag vragen?
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: mijn volgende GTV6
Navraag leert dat dit een speciaal lager is en dat de codering merkspecifiek is (gekoppeld aan Alfa Romeo dus).
Daar ga je dus niet maar even een vervangend lager voor vinden, je zult een origineel uit moeten halen.
Daar ga je dus niet maar even een vervangend lager voor vinden, je zult een origineel uit moeten halen.
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- Beretta
- Advanced Membro
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
- Locatie: Beek Lb
Re: mijn volgende GTV6
http://www.ebay.it/itm/171744374237
Is dit hem (eventueel is het nummer anders i.v.m. de zijdelingse afdichting)
Op Eper kwam ik op Alfa nr. 60518190 uit, zie pos. 3 op
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=3
Is dat het betreffende lager of zit het ergens anders?
Maurice
Is dit hem (eventueel is het nummer anders i.v.m. de zijdelingse afdichting)
Op Eper kwam ik op Alfa nr. 60518190 uit, zie pos. 3 op
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?MOD ... &DRW_NUM=3
Is dat het betreffende lager of zit het ergens anders?
Maurice
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3022
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
Re: mijn volgende GTV6
Melucci in Napoli zou ze hebben liggen volgens mijn collega. Die had ik gevraagd even op bearingnet te kijken.
http://Www.meluccicuscinetti.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij doen er helaas geen zaken mee.
http://Www.meluccicuscinetti.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij doen er helaas geen zaken mee.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: mijn volgende GTV6
Zijn ze stuk dan???
Ik heb nog nooit gezien of gehoord dat deze lagers stuk zijn.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze eeuwige leven hebben, maar toch.
Ik zou me richten op versleten schakelmoffen, schakelvorken en dogrings.
En goede synchro's en de bakshim (zit bij het lager op de uitgaande as) niet te vergeten.
Om dat weer echt in orde te krijgen kan je al een aardige duit kosten.
En goed werkende 50% sper is ook leuk als je van lekker sturen houd.
Lagers van de uitgaande assen zijn ook niet echt overbemeten, en daar hangen je remschijven aan.
Als remschijven gaan zwabberen kost dat rempedaal slag, en crime met afstellen handrem.
Gr
DJ
Ik heb nog nooit gezien of gehoord dat deze lagers stuk zijn.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat ze eeuwige leven hebben, maar toch.
Ik zou me richten op versleten schakelmoffen, schakelvorken en dogrings.
En goede synchro's en de bakshim (zit bij het lager op de uitgaande as) niet te vergeten.
Om dat weer echt in orde te krijgen kan je al een aardige duit kosten.
En goed werkende 50% sper is ook leuk als je van lekker sturen houd.
Lagers van de uitgaande assen zijn ook niet echt overbemeten, en daar hangen je remschijven aan.
Als remschijven gaan zwabberen kost dat rempedaal slag, en crime met afstellen handrem.
Gr
DJ
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn volgende GTV6
De lagers zijn nog niet echt versleten
Maar ze voelen wel gebruikt
En als ik ze zou vervangen komen er toch in van SKF of FAG
Maar het prijskaartje is ook niet onbelangrijk
Maar ze voelen wel gebruikt
En als ik ze zou vervangen komen er toch in van SKF of FAG
Maar het prijskaartje is ook niet onbelangrijk
gr sven
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: mijn volgende GTV6
Schakelvork is duur heb ik gezien, heeft iemand een leuk adresje hiervoor ?
Keeringen vernieuwen en bronze bus.
Had bij de turbo ook een lager op de uitgaande as versleten met de bijkomende speling op de schijf.
Toen ook vervangen idd.
Keeringen vernieuwen en bronze bus.
Had bij de turbo ook een lager op de uitgaande as versleten met de bijkomende speling op de schijf.
Toen ook vervangen idd.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: mijn volgende GTV6
Nieuwe schakelvorken en bronzen bussen (die in het tandwiel bedoel je neem ik aan?) ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Nog niet spontaan tegengekomen. Ook niet fanatiek naar gezocht.
Gr
DJ
Nog niet spontaan tegengekomen. Ook niet fanatiek naar gezocht.
Gr
DJ
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: mijn volgende GTV6
Schakelvorken zijn wel nog verkrijgbaar maar liggen rond de 250€.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: mijn volgende GTV6
Voor dat prijsnivo word materiaal opbouwen en slijpen van oude vork wellicht interessant.
Excuus voor het kapen het topic trouwens, zal ermee ophouden.
Gr
DJ
Excuus voor het kapen het topic trouwens, zal ermee ophouden.
Gr
DJ
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn volgende GTV6
Geeft nietdiedjee schreef:Voor dat prijsnivo word materiaal opbouwen en slijpen van oude vork wellicht interessant.
Excuus voor het kapen het topic trouwens, zal ermee ophouden.
Gr
DJ
Ik vind dit ook interessant
gr sven
- gtv1981
- Advanced Membro
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 14 jan 2011, 20:50
- Locatie: Sint Niklaas Belgie
Re: mijn volgende GTV6
En waar kan je terecht voor metaalopbouw?
Een gehard stuk kan je toch niet lassen of wel?
Een gehard stuk kan je toch niet lassen of wel?
gr sven
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: mijn volgende GTV6
Dat durf ik niet te zeggen.
Nog niet in verdiept.
Weet alleen dat het kan. Weet ook niet in hoeverre de schakelvork slijt en in hoeverre de schakelmof.
Als speling schakelvork/schakelmof groot word kost natuurlijk slag op je versnellingpook.
En die slag is al lang naar moderne maatstaven.
Maar doorgaans ben je met 2 nieuwe synchromesh ringen op 2 en 3, nieuwe lagers op uitgaande bakassen en een nieuwe bakshim al een heel eind op de goede weg naar een goed functionerende bak.
Verse sperplaatjes, als je een sper hebt en wilt dat die werkt.
Nieuwe olie keerringen, verse bakolie en klaar.
Zelf goede ervaring met Elf (nu Total) tranself synthese fe 75W90
Maar goed, hoe ouder de bakken worden, des te meer items sleets zullen worden.
En dan komen dingen als lagers, schakelvorken en bronzenbussen wellicht ook om de hoek kijken.
Ben wel nieuwsgierig naar de dikte van een nieuwe schakelvork.
Ik meen me te herinneren dat ik wel eens iets over toleranties van schakelvork/schakelmof heb gelezen. Maar nooit iets over dikte van nieuwe schakelvork en breedte van de groef in schakelmof.
Gr DJ
Nog niet in verdiept.
Weet alleen dat het kan. Weet ook niet in hoeverre de schakelvork slijt en in hoeverre de schakelmof.
Als speling schakelvork/schakelmof groot word kost natuurlijk slag op je versnellingpook.
En die slag is al lang naar moderne maatstaven.
Maar doorgaans ben je met 2 nieuwe synchromesh ringen op 2 en 3, nieuwe lagers op uitgaande bakassen en een nieuwe bakshim al een heel eind op de goede weg naar een goed functionerende bak.
Verse sperplaatjes, als je een sper hebt en wilt dat die werkt.
Nieuwe olie keerringen, verse bakolie en klaar.
Zelf goede ervaring met Elf (nu Total) tranself synthese fe 75W90
Maar goed, hoe ouder de bakken worden, des te meer items sleets zullen worden.
En dan komen dingen als lagers, schakelvorken en bronzenbussen wellicht ook om de hoek kijken.
Ben wel nieuwsgierig naar de dikte van een nieuwe schakelvork.
Ik meen me te herinneren dat ik wel eens iets over toleranties van schakelvork/schakelmof heb gelezen. Maar nooit iets over dikte van nieuwe schakelvork en breedte van de groef in schakelmof.
Gr DJ
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: mijn volgende GTV6
De schakelmof zelf zou bijna niet slijten daar waar de schakelvork contact maakt.
De schakelvork zelf wel, eenzijdige slijtage naar de naar de 2de versnelling als ik mij niet vergis.
Wanddikte van de glijvlakken nemen af, voor mij bijv. de reden om een nieuwe op de kop te tikken.
De schakelvork zelf wel, eenzijdige slijtage naar de naar de 2de versnelling als ik mij niet vergis.
Wanddikte van de glijvlakken nemen af, voor mij bijv. de reden om een nieuwe op de kop te tikken.
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: mijn volgende GTV6
Dikte nieuwe schakelvork opgemeten toevallig?
Gr
DJ
Gr
DJ