Eerste Project Alfa gtv6 1984
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- Patrick DW
- Novizio

Re: Eerste Project Alfa gtv6 1984
Nee vind semi gloss beter staan en lijkt minder snel vies.
de stabi's worden wel glans maar dan rood steekt mooi af vind ik.
Patrick
de stabi's worden wel glans maar dan rood steekt mooi af vind ik.
Patrick
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi

- Contacteer:
Kwestie van smaak, ik vind het semi gloss zeker niet verkeerd 
Saluti Alessandro

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super

-
Patrick de W
- Novizio

Hier ook maar eens nieuw leven inblazen,
We zijn minder ver met de restauratie dan we gehoopt hadden maar zulke dingen heb je soms.
weinig tijd door eigen bedrijf, verhuizing enz enz. maar de laatste tijd hebben we de smaak weer te pakken.
Het onderstel is nu helemaal voor elkaar, alle rubbers en bussen nieuw, gestraald en gespoten. ook de nodige upgrades toegevoegd.
Voor de veren en dempers zijn we uiteindelijk beland bij MODevelopments, wat op het oog kwalitatief echt perfect lijkt. en prijstechnisch zeer interessant. verder de standaard dingen zoals casterkogels, dikkere stabi's, sz unibal in de Dion en de uniball watt stangen.
Ook hebben we een 3.0 gevonden en compleet gereviseerd, na het vinden van een paar gescheurde cilinderbussen in het blok, de stap gemaakt om er 916 spider bussen en zuigers in te steken voor een iets hogere compressie en de sz nokkenassen.
Nouja nu eerst wel weer genoeg getypt hierbij nog wat foto's van hoe de gtv6 er momenteel bij staat, hopelijk kunnen we het tempo erin houden!
groeten Patrick
We zijn minder ver met de restauratie dan we gehoopt hadden maar zulke dingen heb je soms.
weinig tijd door eigen bedrijf, verhuizing enz enz. maar de laatste tijd hebben we de smaak weer te pakken.
Het onderstel is nu helemaal voor elkaar, alle rubbers en bussen nieuw, gestraald en gespoten. ook de nodige upgrades toegevoegd.
Voor de veren en dempers zijn we uiteindelijk beland bij MODevelopments, wat op het oog kwalitatief echt perfect lijkt. en prijstechnisch zeer interessant. verder de standaard dingen zoals casterkogels, dikkere stabi's, sz unibal in de Dion en de uniball watt stangen.
Ook hebben we een 3.0 gevonden en compleet gereviseerd, na het vinden van een paar gescheurde cilinderbussen in het blok, de stap gemaakt om er 916 spider bussen en zuigers in te steken voor een iets hogere compressie en de sz nokkenassen.
Nouja nu eerst wel weer genoeg getypt hierbij nog wat foto's van hoe de gtv6 er momenteel bij staat, hopelijk kunnen we het tempo erin houden!
groeten Patrick
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru

Ziet er prachtig uit allemaal.
Dat MOD spul spreekt mij ook wel aan. Goed bedachte en uitgevoerde producten tegen een nette prijs.
Dat MOD spul spreekt mij ook wel aan. Goed bedachte en uitgevoerde producten tegen een nette prijs.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi

- Contacteer:
Wauww, netjes hoor helemaal mijn ding
Azev velgen eronder
Fijn dat je het project weer opnieuw hebt opgepakt en terug hier op het forum bent beland.
Bijvoegen van foto's via het forum gaat lekker zo te zien.
Dat spul van MODevelopments ziet idd goed uit, kende het eerlijk gezegd niet.
Leuk om te volgen
NB. Waarom moest je opnieuw registreren, je was al eerder lid ?
Azev velgen eronder
Fijn dat je het project weer opnieuw hebt opgepakt en terug hier op het forum bent beland.
Bijvoegen van foto's via het forum gaat lekker zo te zien.
Dat spul van MODevelopments ziet idd goed uit, kende het eerlijk gezegd niet.
Leuk om te volgen
NB. Waarom moest je opnieuw registreren, je was al eerder lid ?
Saluti Alessandro

-
Patrick de W
- Novizio

Bedankt voor de reacties mannen!
MODevelopments is redelijk nieuw, maken echt elk denkbaar deel voor het onderstel van een 116. is leuk om eens op te zoeken op Facebook.
Heb me opnieuw geregistreerd omdat ik het wachtwoord kwijt was van de oude en dat dat email adres niet meer in gebruik is. dus niks spannends.
ook maar gebruik gemaakt van de mooie kortingscode die kop heeft uitgedeeld op Spettacolo.
Dus vandaag een leuk pakketje binnen gekregen. wat kleinigheidjes en een enkelplaats koppeling.
hopelijk binnenkort de bak terug van de revisie dan kunnen we de boel monteren!
tot de volgende,
Patrick
MODevelopments is redelijk nieuw, maken echt elk denkbaar deel voor het onderstel van een 116. is leuk om eens op te zoeken op Facebook.
Heb me opnieuw geregistreerd omdat ik het wachtwoord kwijt was van de oude en dat dat email adres niet meer in gebruik is. dus niks spannends.
ook maar gebruik gemaakt van de mooie kortingscode die kop heeft uitgedeeld op Spettacolo.
Dus vandaag een leuk pakketje binnen gekregen. wat kleinigheidjes en een enkelplaats koppeling.
hopelijk binnenkort de bak terug van de revisie dan kunnen we de boel monteren!
tot de volgende,
Patrick
- stephen
- Advanced Membro

Lekker bezig weer
Gtv ziet er nu al veel belovend uit..mooi hoor
Zal eens bij MODevelopments op de site kijken uit nieuwsgierigheid..heb niet wat nodig vlg mij.
Gtv ziet er nu al veel belovend uit..mooi hoor
Zal eens bij MODevelopments op de site kijken uit nieuwsgierigheid..heb niet wat nodig vlg mij.
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. 1987 (Turbo Speeltje)
33 SW 1.7ie 1994
155 3.1 Savali 1994
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. 1987 (Turbo Speeltje)
33 SW 1.7ie 1994
155 3.1 Savali 1994
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
-
Patrick de W
- Novizio

Het is alweer bijna een jaar geleden en er weer te weinig gebeurd eigenlijk
maar we zijn wel een paar stapjes verder, de versnellingsbak gereviseerd incl lsd van een 75
alle rem en koppeling leidingen gemaakt de antidreun matten geplakt voor een groot gedeelte en nog wat kleine dingetjes.
binnenkort de achteras compleet monteren en dan kan hij naar de spuiter voor de buitenkant. hopelijk glimt hij tegen de kerst van buiten net zo mooi als van onder op het moment.
maar we zijn wel een paar stapjes verder, de versnellingsbak gereviseerd incl lsd van een 75
alle rem en koppeling leidingen gemaakt de antidreun matten geplakt voor een groot gedeelte en nog wat kleine dingetjes.
binnenkort de achteras compleet monteren en dan kan hij naar de spuiter voor de buitenkant. hopelijk glimt hij tegen de kerst van buiten net zo mooi als van onder op het moment.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi

- Contacteer:
Ziet er netjes uit allemaal
Machtig mooi een V6 blok, heb er ooit eens eentje weggedaan, jammer want was een mooi tafeltje geweest.
Machtig mooi een V6 blok, heb er ooit eens eentje weggedaan, jammer want was een mooi tafeltje geweest.
Saluti Alessandro