Alfetta Gt 1600 '77

Aan de knutsel met jou Alfetta? Houd ons op de hoogte van jouw vorderingen.
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beretta
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1272
Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
Locatie: Beek Lb

Re: Alfetta Gt 1600 '77

Bericht door Beretta »

Het gemak waarmee onze bella's ontvreemd kunnen worden houdt me al langere tijd bezig.
Nadat ik in de laatste paar jaar al twee keer slachtoffer van autodieven ben geweest (auto's vanaf de oprit gestolen), heb ik mijn auto's met recente bouwjaren met een rfid beveiliging uitgerust. Door die unit worden meerdere systemen in de auto, volledig gescheiden van elkaar, lamgelegd.
Behalve door ontvreemding door middel van opladen op een aanhanger of oplegger, is het risico op diefstal eerder hypothetisch.

Uiteraard wil ik deze techniek ook op oldtimers toepassen. In mijn hoofd had ik de boel al een tijd geleden uitgewerkt, nu was het tijd voor de praktische kant.
Vandaag heb ik de eerste unit geassembleerd. Deze stuurt 4 verschillende circuits aan:
1. stroomvoorziening contactslot
2. brandstoftoevoer
3. ontsteking
4 startmotorcircuit

Ofschoon het natuurlijk theoretisch mogelijk is de systemen te omzeilen, is het in de praktijk vrijwel onmogelijk binnen een beperkte tijdspanne uit te zoeken hoe e.e.a. in elkaar zit en aangesloten is.

Nu nog even tijd vinden om de boel in de Gt te proppen, maar dat komt ook wel goed....
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9158
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Alfetta Gt 1600 '77

Bericht door AlfettaOwner »

Goed bezig :thumbs:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
Klaas
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 292
Lid geworden op: 26 mei 2015, 21:58
Locatie: Piershil

Re: Alfetta Gt 1600 '77

Bericht door Klaas »

interessant Maurice. ben ook al een tijdje aan het denken om een simpele diefstal te voorkomen. maar alleen met het afsluiten van een elektrische brandstofpomp kan je best nog een stukje rijden voor dat de carburateurs leeg zijn :--:. Ik zat te denken aan een stang tussen je handrem en versnellingspook.

Gr. Klaas
Alfetta GTV 2.0 1980 (project)
Alfetta GTV 2.0 1977 (project)
Alfetta 1.8 1973
Spider 2.0 1978
Giulietta 1.6 1979
Mito 2018
diedjee
Alfetta Membro
Alfetta Membro
Berichten: 318
Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36

Re: Alfetta Gt 1600 '77

Bericht door diedjee »

Als je gewoon ontsteking en startcircuit onderbreekt kom je nergens.
Alles valt te omzeilen, zoals al aangegeven, maar dat kost dan wel weer extra tijd en gedoe voor het dievengilde.
Zonder juiste vlotternivo in de carb's kom je trouwens ook niet erg ver.

Gr
DJ
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1690
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Alfetta Gt 1600 '77

Bericht door stephen »

diefstal lijkt wel al meer een ding te worden, van oudere auto's en motoren :--:

begreep dat het vaak ook brutaal met een gele oprijwagen ala hulpdienst gebeurt, en dan reageert niemand daarop :roll:

heb eens met een geimporteerde italiaan een startprobleem gehad...zat er een lullig klein schakelaartje onder het dash, die ik met uitzuigen vd auto bediend had haha

zelf wel aan wielklemmen gedacht voor mijn auto's.. nu schakelaars stroomonderbreking :wink:
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. 1987 (Turbo Speeltje)
33 SW 1.7ie 1994
155 3.1 Savali 1994

VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Gebruikersavatar
Beretta
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1272
Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
Locatie: Beek Lb

Re: Alfetta Gt 1600 '77

Bericht door Beretta »

Na een eeuw niet meer op het forum te zijn geweest omdat mijn leven op zijn kop stond, probeer ik de draad nu na een paar jaar weer op te pakken.
De Gt verdiend meer dan alleen in de garage staan. De laatste 6 jaar zijn er maar 4.000km op de teller bijgekomen.

Wat ik het eerste ga aanpakken zijn de voorremmen. Door het lange staan zitten de zuigers van de remklauwen steeds vast en weet ik van tevoren nooit of ik met de auto kan rijden.
Ofschoon ik een complete revisieset voor de remklauwen heb liggen, heb ik vorige week een splinternieuwe set remklauwen laten leveren. De snelle en gemakkelijke weg....
Volgende maand wil ik aan de Branato meedoen en dan moet het allemaal goed functioneren. Met het wisselen van de remklauwen stap ik ook over van Carbon Lorraine CL5 naar Ferodo DS2500 remblokken. De CL5 zijn absoluut geweldig, maar de nadelen zijn vooral het pikzwarte remstof en daarnaast (niet heel belangrijk) de prijs. CL5 a ca. €160 tegen DS2500 voor ? (weet ik niet meer, maar volgens mij minder dan de helft).
Even de klauwen omwisselen, ontluchten met de eezibleed. Eigenlijk is het zo gepiept....
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Gebruikersavatar
giuliettaevo
Alfetta Transaxle Guru
Alfetta Transaxle Guru
Berichten: 3166
Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
Locatie: Cuijk

Re: Alfetta Gt 1600 '77

Bericht door giuliettaevo »

Remklauwen reviseren is ook echt pestwerk. :kotssmiley: Soms is de makkelijkere oplossing wel zo fijn. :smile:

Lekker kunnen rijden is meestal wel een goede motivatie. :thumbs:
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Forumbeheerder/Admi
Forumbeheerder/Admi
Berichten: 9158
Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
Locatie: Alfetta Forum
Contacteer:

Re: Alfetta Gt 1600 '77

Bericht door AlfettaOwner »

Hi Maurice, leuk je weer terug te zien hier :thumbs:
Meer zielen meer vreugde :jumping:
Saluti Alessandro

Afbeelding

Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Gebruikersavatar
stephen
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1690
Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
Locatie: WARMENHUIZEN

Re: Alfetta Gt 1600 '77

Bericht door stephen »

de DS2500 remblokken, vond ik zelf erg tegen vallen, en eruit gegooid..

de DS3000 schijnt al stuk beter te zijn..

aantal Alfa's nu gewoon met Ate schijven en blokken uitgerust, ook naar volle tevredenheid..

maar de CL5 zijn niet of nauwelijks te overtreffen.. maar geven wel nare remstof
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1970
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. 1987 (Turbo Speeltje)
33 SW 1.7ie 1994
155 3.1 Savali 1994

VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
Gebruikersavatar
Beretta
Advanced Membro
Advanced Membro
Berichten: 1272
Lid geworden op: 28 dec 2012, 16:08
Locatie: Beek Lb

Re: Alfetta Gt 1600 '77

Bericht door Beretta »

We gaan het zien. Als het tegen valt gaan ze er meteen weer af, dan zoeken we een andere oplossing. Of toch terug naar CL.
De CL5 remt gewoon belachelijk goed. Maar met remblokken die 80% van de CL5 doen zit je voor normaal weggebruik ook al meer dan goed. Dat is wat ik eigenlijk zoek, iets met 80 tot 100% remvertraging a la CL5 maar zonder het overvloedige remstof.
Alfa Romeo Alfetta GT 1.6 - 1977
Lancia Beta Coupé 1300 -1977
MG MGF - 1996
Fiat 500C - 2013
braadwurst 118i Cabrio 2013
braadwurst 435i cabrio - 2015
Plaats reactie