Het verhaal...
Het aangrijpingspunt van de koppeling zat heel erg laag, maar koppelde heel licht en zonder slippen.
Mijn eerste reactie was die is niet versleten maar ergens niet goed gemonteerd.
Als eerste helemaal ontlucht, zonder resultaat, daar nieuwe hulpkoppeling en nieuwe slang.
Weer ontlucht maar geen verandering, vervolgens nieuwe nieuwe hoofdkoppeling gemonteerd.
Ook nu geen resultaat, dan kan het alleen nog aan de koppeling liggen maar wat dan

. Ik kom het niet goed plaatsen.
Dus uiteindelijk besloten dat er een nieuwe in moest, gelukkig had ik die nog liggen, compleet.
Het zou geen makkelijk klus worden ging ik vanuit, uiteindelijk ook via internet meer informatie gevonden over de uitvoering.
- olie aflaten
- aandrijfassen los binnenste homokineet
- ingaande rechter verlengde as naar v-bak los en wegschuiven
- inlaatspruitstuk eraf en startmotor eruit (wat een geklooi vooral die startmotor

)
- motorsteun linksvoor los
- subframe iets laten zakken ca, 1,5 cm, max mogelijk zonder meer los te gooien
- motor blok iets hoger gezet ca 2 cm
- boven de bak alles gedemonteerd
- linker schokdemper gedemonteerd
- V-bak demonteren en de ruimte die je dan overhoud is net voldoende om alles te vervangen
De drukgroep die erin zat had productiedatum 2019, de koppelingsplaat zelf was niet versleten, 0,6 mm in totaal eraf
De slijtage op veren past naar mijn idee niet bij de slijtage koppelingsplaat.
De glijbus blijkt een flinke optater te hebben gehad.
We kwamen twee kogeltjes tegen van een eerder gemonteerde druklager, die dus ooit een keer kapot gelopen.
Zie onder de indruksels en deze zitten rondom, de bus was ook licht ovaal en daarmee veel weerstand tov van elkaar.
Zo erg zelfs dat het nieuwe druklager met heel veel moeite over de glijbus ging.
De oude was ingesleten en ging daardoor iets makkelijk.
Men heeft dus tijdens het vernieuwen van de drukgroep de glijbus laten zitten
Onderstaande foto laat zien de vork die koppelingslager bediend, met lichte slijtage....
Althans dat dacht ik, dus niet echt gecontroleerd.
Onder de nieuwe koppeling erin.
Alles gemonteerd en tevens voorzien van nieuwe bakolie en koppelingshuis van binnen netjes schoongemaakt.
Veerpoten en remklauwen onderhanden genomen.
Na testen blijkt dat de koppeling nog steeds heel laag zit en eigenlijk nog het zelfde als voorheen.
Na enig zoekwerk op internet afbeeldingen van een nieuwe tegen gekomen.
Naar blijk heeft de oude veel meer slijtage dan gedacht.
Dus een nieuwe besteld en de bak moet er weer vanaf.