Akieromeo's gtv6
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 18:46
- Locatie: waalwijk
Dank u dank u,
ik loop alweer tegen wat nieuwe probleempjes aan.
De gaskabel en gasstang van origineel gtv6 komt helemaal niet overeen met de plaats van de gasklep in de motorruimte.
Ik ga de gasstang +/-90mm verlengen en de beugel groter maken. Dan heb ik wel een heel kort kabeltje nodig, maar dat moet wel lukken.
binnenkort foto's
gr Jeroen
ik loop alweer tegen wat nieuwe probleempjes aan.
De gaskabel en gasstang van origineel gtv6 komt helemaal niet overeen met de plaats van de gasklep in de motorruimte.
Ik ga de gasstang +/-90mm verlengen en de beugel groter maken. Dan heb ik wel een heel kort kabeltje nodig, maar dat moet wel lukken.
binnenkort foto's
gr Jeroen
- Alfa Romeo Kevin
- Alfetta Novizio
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 01 jan 2010, 21:43
- Locatie: Onder Rotterdam
- Contacteer:
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 18:46
- Locatie: waalwijk
Mijn oplossing met verlengde beugels ging niet werken.
Doordat de gasstang langer werd had ik een veel kortere slag op het pendaal.
Dat zou een slecht doseerbaar gaspendaal geven, dus heb ik er alles weer afgehaald.
En toen kwam sander met het grandioze idee om een 75 gaspendaal in te bouwen.
En dat is na wat customization gelukt
gr Jeroen
Doordat de gasstang langer werd had ik een veel kortere slag op het pendaal.
Dat zou een slecht doseerbaar gaspendaal geven, dus heb ik er alles weer afgehaald.
En toen kwam sander met het grandioze idee om een 75 gaspendaal in te bouwen.
En dat is na wat customization gelukt
gr Jeroen
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 18:46
- Locatie: waalwijk
Gaspendaal van een 75 ingebouwd,
klein beetje verbuigen, 2 extra gaatjes, een boutje en een moertje en het 75 gaspendaal past in een gtv6
Binnenkant
gasklep
Gat in carroserie voor het isostatisch deel van de v-bak
Uitlijn tools voor het uitlijnen van de aandrijfas
Bakzijde:
Motorzijde
De twee buizen
Nu met een waterpasje of een rechte lineaal kan gemeten worden hoe de bak tov de motor uitgelijnd is.
@ Sander, ik zie bij mij weinig gekke dingen in de uitlijning. Maar misschien moet de bevestiging aan de motorzijde beter gemaakt worden
klein beetje verbuigen, 2 extra gaatjes, een boutje en een moertje en het 75 gaspendaal past in een gtv6
Binnenkant
gasklep
Gat in carroserie voor het isostatisch deel van de v-bak
Uitlijn tools voor het uitlijnen van de aandrijfas
Bakzijde:
Motorzijde
De twee buizen
Nu met een waterpasje of een rechte lineaal kan gemeten worden hoe de bak tov de motor uitgelijnd is.
@ Sander, ik zie bij mij weinig gekke dingen in de uitlijning. Maar misschien moet de bevestiging aan de motorzijde beter gemaakt worden
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 18:46
- Locatie: waalwijk
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 18:46
- Locatie: waalwijk
To do list:
- Lasjes in de spatbordruimte netjes afwerken(CHECK)
- Schakelstang + rubber monteren (CHECK)
- Kapje lassen en monteren voor gat in carroserie
- Aandrijfas monteren, uitlijnen enz (CHECK)
- Uitlaat passen, en custom verloop maken naar middendemper(CHECK)
- LMM adapter maken voor conisch luchtfilter (Check)
- Kabelboom
- radiateur erin, water erin
- Olie erin
- Onluchten koppeling, remmen achter
- Oil catch tank monteren
-
- Spacertjes draaien achteras
- Lasjes in de spatbordruimte netjes afwerken(CHECK)
- Schakelstang + rubber monteren (CHECK)
- Kapje lassen en monteren voor gat in carroserie
- Aandrijfas monteren, uitlijnen enz (CHECK)
- Uitlaat passen, en custom verloop maken naar middendemper(CHECK)
- LMM adapter maken voor conisch luchtfilter (Check)
- Kabelboom
- radiateur erin, water erin
- Olie erin
- Onluchten koppeling, remmen achter
- Oil catch tank monteren
-
- Spacertjes draaien achteras
Laatst gewijzigd door Akieromeo op 30 jul 2010, 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 18:46
- Locatie: waalwijk
Het is kutten met de kabelboom.
Heeft er iemand de kennis, zin en tijd om mij te helpen met de kabelboom??
Uitlaatdelen passend gemaakt van spaghetti naar middendemper
Na het weekend gecoat
Verder heb ik een flens gemaakt voor het Pipercross filter en de LMM
Gister nog even de radiateur opnieuw gespoten en de strips van de TS-fan lichter/ functioneler gemaakt. Binnenkort foto's
We moeten SS wel halen !!
gr Jeroen
Heeft er iemand de kennis, zin en tijd om mij te helpen met de kabelboom??
Uitlaatdelen passend gemaakt van spaghetti naar middendemper
Na het weekend gecoat
Verder heb ik een flens gemaakt voor het Pipercross filter en de LMM
Gister nog even de radiateur opnieuw gespoten en de strips van de TS-fan lichter/ functioneler gemaakt. Binnenkort foto's
We moeten SS wel halen !!
gr Jeroen
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 278
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 22:56
- Locatie: Alfacity
Jeroen, echt waar schitterend stukje werk. Wat is zo'n 164 V6 toch een masterpiece.Akieromeo schreef:
Helaas kan ik je niet helpen met de kabelboom, succes man. Errug benieuwd of je het gaat halen richting SS.
Succes!
Groet,
Erwin
Alfa 164 Qv 24v 3.0v6 '93 - Alfa 164 3.0 12v aut. '89
Alfa 164 Qv 12v 3.5v6 '91 - Lancia Zeta 2.0 (family)
Alfa 164 Qv 12v 3.5v6 '91 - Lancia Zeta 2.0 (family)
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3021
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 09:22
- Locatie: Amsterdam
-
- Alfetta Novizio
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 18:46
- Locatie: waalwijk
Hey Roy,Alfa-corazon schreef:Mijn complimenten.
Ik kan je niet helpen met een kabelboom, wel aan een Motronic computer voor een 3.0 V6 12V 164. Waarvan ik even snel aanneem dat dat de donor is geweest.
ik heb indd ook een 3.0 12v 164 computer liggen (rode sticker)
Gelukkig heb ik ook een 3.0 12v 164 QV computer liggen (gele sticker met nr 0 261 200 130 geloof ik) En die gaat er natuurlijk in
@ Jeroen, de gtv loopt nog niet.
Donderdag gaan we verder met de kabelboom
- giuliettaevo
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 3021
- Lid geworden op: 22 feb 2010, 19:23
- Locatie: Cuijk
De QV heeft ook een andere LMM en andere nokkenassen en compressieverhouding... Dus tenzij je dat ook allemaal hebt zou ik de QV computer niet gebruiken.Akieromeo schreef:
Gelukkig heb ik ook een 3.0 12v 164 QV computer liggen (gele sticker met nr 0 261 200 130 geloof ik) En die gaat er natuurlijk in
@ Jeroen, de gtv loopt nog niet.
Donderdag gaan we verder met de kabelboom
Zie je morgen.
Met de slijptol en het lasapparaat past alles...
Gaat niet bestaat niet 😎
Gaat niet bestaat niet 😎