Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8942
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Hehe, zo een gurutentje krijg je bij 3000 ..trouwens niks mis met een mooi tentje
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Krijg ik nog wat nieuws?
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 275
- Lid geworden op: 31 aug 2011, 22:43
- Locatie: Andijk
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Jij wil een stacaravan zeker
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8942
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Nope wel af en toe het tentje luchten
Hmmmz, een sta caravan is nog niet zo een heel slecht idee
Hmmmz, een sta caravan is nog niet zo een heel slecht idee
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Nu je het toch over tentjes en berichten hebt ?
Kan het zijn dat een tijdje geleden er een aantal berichten spontaan verdwenen zijn?
Ik had de indruk dat ik veel meer berichten had..
Anders krijg ik natuurlijk nooit een bungalow tent.. en blijf ik voor eeuwig een Brembo..eh Membro...
Ooh sorrie... hoort natuurlijk niet in de topic van Carbo thuis..
Kan het zijn dat een tijdje geleden er een aantal berichten spontaan verdwenen zijn?
Ik had de indruk dat ik veel meer berichten had..
Anders krijg ik natuurlijk nooit een bungalow tent.. en blijf ik voor eeuwig een Brembo..eh Membro...
Ooh sorrie... hoort natuurlijk niet in de topic van Carbo thuis..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Deze keer weer een traditionele vrijdag update!
Zoals eerder aangeven deze week druk geweest met het plaatwerk aan de Giulia van Johan. Dit was de auto die wij ook bij ons hadden op de InterClassics beurs in het MECC.
Deze auto had wat oud laswerk aan de dorpels en voorfront. Aangezien dit echt een A1 concours restauratie wordt.... nou ja het uitgevoerde werk..... want aan de auto gaan wij wel e.e.a aanpassen; van 1300 naar 1600 (een geheel gewetblast blok), een compleet lederen interieur (wat echt van ongekende kwaliteit is, met Mercedes Benz Dakota leder ) en er gaat ook een kleurwisseling plaatsvinden van Verde Pino naar Grigio medio metalizato! Bij een Giulia vind ik dit soort aanpassingen prima. Ik heb met de eigenaar afgesproken dat deze auto de "wow" factor gaat krijgen, dus wel wijzigingen maar wel heel verfijnd! De auto moet een echte eyecatcher worden waar mensen voor gaan stilstaan. Bedoeling is dat deze auto volgend jaar weer op onze stand op InterClassics zal staan maar dan af
Het laswerk bestaat uit het vervangen van de midden en buitendorpels, niet omdat dit direct nodig was maar puur "to be sure" het vervangen van het voorfront omdat hier in het verleden aan was gelast (en wij zijn nu toch bezig) en last but not least het vervangen van de onderzijde van het rechterachterpaneel (ook hier was in het verleden al eens aan gelast en ook hier geldt 'just to be sure')
Voor mij is dit dus een ideale restauratie; alles moet echt naar absolute topkwaliteit en het mag geld kosten!
Klinkt misschien gek maar ik denk als Johan en ik klaar zijn met deze auto dat er kopers zijn die een prijs willen betalen die de restauratiekosten ruimschoots gaan overschrijden omdat deze auto "perfect" wordt.
Begonnen met het laswerk en dan loop je bij de Giulia gelijk tegen het feit aan dat het aftermarket plaatwerk (hoe mooi het er ook uitziet) niet goed past. Ik heb een verschil in zetting tussen de linker en rechterdorpel van 5 mm, tja ga dit maar eens oplossen. Nu ben ik inmiddels wel ervaren genoeg om rustig te blijven en de noodzakelijk aanpassingen te doen om de passingen goed te krijgen. Ik slijp dus vaak delen in om ze vervolgens met een paar mm speling weer dicht te lassen en te slijpen. Dat kost veel tijd en de klant moet dit ervoor over hebben. Uiteindelijk ben ik dan weer wel blij met het resultaat De linker dorpel zit er qua naden beter en strakker in dan ze ooit uit de fabriek is gekomen....... maar daar hangt dan wel een prijskaartje qua uren aan........
genoeg gelul jullie zitten op fotokes te wachten
Vrolijke paasdagen!
Gr,
Carl
Zoals eerder aangeven deze week druk geweest met het plaatwerk aan de Giulia van Johan. Dit was de auto die wij ook bij ons hadden op de InterClassics beurs in het MECC.
Deze auto had wat oud laswerk aan de dorpels en voorfront. Aangezien dit echt een A1 concours restauratie wordt.... nou ja het uitgevoerde werk..... want aan de auto gaan wij wel e.e.a aanpassen; van 1300 naar 1600 (een geheel gewetblast blok), een compleet lederen interieur (wat echt van ongekende kwaliteit is, met Mercedes Benz Dakota leder ) en er gaat ook een kleurwisseling plaatsvinden van Verde Pino naar Grigio medio metalizato! Bij een Giulia vind ik dit soort aanpassingen prima. Ik heb met de eigenaar afgesproken dat deze auto de "wow" factor gaat krijgen, dus wel wijzigingen maar wel heel verfijnd! De auto moet een echte eyecatcher worden waar mensen voor gaan stilstaan. Bedoeling is dat deze auto volgend jaar weer op onze stand op InterClassics zal staan maar dan af
Het laswerk bestaat uit het vervangen van de midden en buitendorpels, niet omdat dit direct nodig was maar puur "to be sure" het vervangen van het voorfront omdat hier in het verleden aan was gelast (en wij zijn nu toch bezig) en last but not least het vervangen van de onderzijde van het rechterachterpaneel (ook hier was in het verleden al eens aan gelast en ook hier geldt 'just to be sure')
Voor mij is dit dus een ideale restauratie; alles moet echt naar absolute topkwaliteit en het mag geld kosten!
Klinkt misschien gek maar ik denk als Johan en ik klaar zijn met deze auto dat er kopers zijn die een prijs willen betalen die de restauratiekosten ruimschoots gaan overschrijden omdat deze auto "perfect" wordt.
Begonnen met het laswerk en dan loop je bij de Giulia gelijk tegen het feit aan dat het aftermarket plaatwerk (hoe mooi het er ook uitziet) niet goed past. Ik heb een verschil in zetting tussen de linker en rechterdorpel van 5 mm, tja ga dit maar eens oplossen. Nu ben ik inmiddels wel ervaren genoeg om rustig te blijven en de noodzakelijk aanpassingen te doen om de passingen goed te krijgen. Ik slijp dus vaak delen in om ze vervolgens met een paar mm speling weer dicht te lassen en te slijpen. Dat kost veel tijd en de klant moet dit ervoor over hebben. Uiteindelijk ben ik dan weer wel blij met het resultaat De linker dorpel zit er qua naden beter en strakker in dan ze ooit uit de fabriek is gekomen....... maar daar hangt dan wel een prijskaartje qua uren aan........
genoeg gelul jullie zitten op fotokes te wachten
Vrolijke paasdagen!
Gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Op zaterdag is het altijd gezellig druk in het pand en is iedereen lekker aan de slag met zijn projectjes
Voor mij is het dan altijd wel leuk om aan de koffietafel een statement te maken. Mensen die mij kennen weten dat ik vaak een nogal uitgesproken eigen mening heb
Afgelopen week heb ik een setje "Golden Lodge" bougies (New Old Stock) gekocht en deze lagen natuurlijk op de koffietafel
Sinds mijn 18e nu ruim 30 jaar geleden rijdt en beleef ik Alfa ........ en in een Alfa blok horen simpelweg "Golden Lodge" bougies
Heb andere uitgeprobeerd maar kom altijd weer bij de enige echte uit Dus of het nu een Nord of Busso blok is bij mij gaat er alleen Spica Golden Lodge in. Ik ben er namelijk echt van overtuigd dat de 4 elektroden waar de vonk overspringt gewoon een veel efficiëntere en een betere ontbranding geeft. Let wel bij gewoon standaard motoren
Goedkoper en nieuwere technieken zijn in mijn ogen niet altijd een kwaliteitsverbetering......, dus moderne NGK's gaan bij mij de prullenbak in
Verder vandaag een klepdeksel eerst gesodablast en daarna gewetblast! Dit zijn de dingen, dus de combinatie van verschillende straalmiddelen waar ik veel mee aan het testen ben. Andere aanbieders kunnen alleen wetblasten, mijn kracht is dat ik een heel pallet aan straalmiddelen en methodieken uit de kast kan trekken. Voor mij is het nu belangrijk veel uit te testen en ervaring op te doen
Kleppendeksel op de motorkap van de barchetta
en dan mijn statement "Golden Lodge" en niets anders in een Alfa Nord of Busso!
Prettig paasweekend!
Carl
Voor mij is het dan altijd wel leuk om aan de koffietafel een statement te maken. Mensen die mij kennen weten dat ik vaak een nogal uitgesproken eigen mening heb
Afgelopen week heb ik een setje "Golden Lodge" bougies (New Old Stock) gekocht en deze lagen natuurlijk op de koffietafel
Sinds mijn 18e nu ruim 30 jaar geleden rijdt en beleef ik Alfa ........ en in een Alfa blok horen simpelweg "Golden Lodge" bougies
Heb andere uitgeprobeerd maar kom altijd weer bij de enige echte uit Dus of het nu een Nord of Busso blok is bij mij gaat er alleen Spica Golden Lodge in. Ik ben er namelijk echt van overtuigd dat de 4 elektroden waar de vonk overspringt gewoon een veel efficiëntere en een betere ontbranding geeft. Let wel bij gewoon standaard motoren
Goedkoper en nieuwere technieken zijn in mijn ogen niet altijd een kwaliteitsverbetering......, dus moderne NGK's gaan bij mij de prullenbak in
Verder vandaag een klepdeksel eerst gesodablast en daarna gewetblast! Dit zijn de dingen, dus de combinatie van verschillende straalmiddelen waar ik veel mee aan het testen ben. Andere aanbieders kunnen alleen wetblasten, mijn kracht is dat ik een heel pallet aan straalmiddelen en methodieken uit de kast kan trekken. Voor mij is het nu belangrijk veel uit te testen en ervaring op te doen
Kleppendeksel op de motorkap van de barchetta
en dan mijn statement "Golden Lodge" en niets anders in een Alfa Nord of Busso!
Prettig paasweekend!
Carl
Laatst gewijzigd door Carbo op 19 apr 2014, 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Alfetta Transaxle Guru
- Berichten: 7898
- Lid geworden op: 03 mei 2006, 20:49
- Locatie: Noordscheschut
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Erg mooi hoor.
Beheerder Database Alfetta, GT, GTV(6)
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8942
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Mooi die kleppendeksel
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Het is vandaag feest in Ridderkerk zoals het er nu naar uit ziet heb ik vandaag 1 van de twee Giulia Sprint GT Veloce's verkocht inclusief restauratie naar concours staat
Tja dat zijn de projecten waar ik het bedrijf voor ben gestart..........
De opzet van de aankoop was om 1 auto inclusief restauratie te verkopen en tegelijkertijd de tweede in eigen beheer te restaureren. Als dit plan dan lukt, simpel omdat het een goed plan is, geeft dit een heel goed gevoel.
Bij de huidige prijsontwikkeling van de vroege Sprint's en Sprint's Veloce's haalt de koper de restauratie en aanschafkosten er ruimschoots uit
Voor het bedrijf betekent dit continuïteit zeker met wat er in de pijplijn zit; o.a. een complete restauratie van een 911 heb ik vertrouwen in de toekomst.
Ter herinnering het gaat om 1 van deze 2 Scalino's
Als er iemand nadenkt over een goede belegging moet deze maar eens contact opnemen en komen praten. Wij hebben nog 1 Sprint Veloce, maar 3 jaar geproduceerd en nu al 1 van de meest gezochte Bertone's
Ook ik zie een trend dat alle interessante auto's naar het buitenland gaan..........ik heb de meeste interesse van onze zuiderburen!
De Sprint Veloce gaat ook naar België!
Gr,
Carl
Tja dat zijn de projecten waar ik het bedrijf voor ben gestart..........
De opzet van de aankoop was om 1 auto inclusief restauratie te verkopen en tegelijkertijd de tweede in eigen beheer te restaureren. Als dit plan dan lukt, simpel omdat het een goed plan is, geeft dit een heel goed gevoel.
Bij de huidige prijsontwikkeling van de vroege Sprint's en Sprint's Veloce's haalt de koper de restauratie en aanschafkosten er ruimschoots uit
Voor het bedrijf betekent dit continuïteit zeker met wat er in de pijplijn zit; o.a. een complete restauratie van een 911 heb ik vertrouwen in de toekomst.
Ter herinnering het gaat om 1 van deze 2 Scalino's
Als er iemand nadenkt over een goede belegging moet deze maar eens contact opnemen en komen praten. Wij hebben nog 1 Sprint Veloce, maar 3 jaar geproduceerd en nu al 1 van de meest gezochte Bertone's
Ook ik zie een trend dat alle interessante auto's naar het buitenland gaan..........ik heb de meeste interesse van onze zuiderburen!
De Sprint Veloce gaat ook naar België!
Gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Vanmorgen naar de kiosk om de nieuwe Klassiek & Techniek (het mei nummer) te kopen. In dit nummer een redactioneel artikel over Sodablasten en Carl's Classic Car Factory. Best apart om je eigen kindje in zo'n tijdschrift beschreven te zien. Bijzonder dat ik een redactioneel artikel krijg van drie pagina's terwijl ik geen enkele connectie had met het blad, kocht het blad wel trouw iedere maand in de kiosk maar ben geen abonnee.
Ruim 4 maanden geleden ben ik benaderd door Freddy Nieuwenhuize, de hoofdredacteur, dat hij aandacht wilde schenken aan "nieuwe" straaltechnieken, na een aantal ontmoetingen is dit artikel het resultaat. Is naar mijn mening een mooi artikel geworden waar ik erg blij mee ben
en zelfs een foto met de GTV6 Ze is vereeuwigd
De dagelijkse business deze week bestond uit plaatwerk aan een Giulia, een Jaguar straalklus en een hoopje roest ellende van een 101 serie Alfa
Het laswerk aan de Giulia is hiermee zo goed als gereed!
Prachtig de vertinning van de paneel overgangen bij de Jag!
Prachtig zo'n plaatje met patent nummers! Van dit soort details kan ik echt genieten!
Een hoopje 101 serie roest ellende
Na wat liefdevolle behandeling
Het lijkt allemaal natuurlijk en 1 groot succes echter bedenk wel dat het voor mij nog steeds iedere maand overleven is. Het leven als zelfstandig ondernemer is hard, keihard. Het gaat goed, veel werkaanbod, veel publiciteit, veel aanvragen, veel lovende woorden............ maar ook 7 dagen per week minimaal 12 uur per dag werken .............wakker liggen of alle facturen op tijd worden betaald etc
Let wel! Ik ben een zeer tevreden mens maar alles komt tegen een prijs
Zo nu eerst een
Gr,
Carl
Ruim 4 maanden geleden ben ik benaderd door Freddy Nieuwenhuize, de hoofdredacteur, dat hij aandacht wilde schenken aan "nieuwe" straaltechnieken, na een aantal ontmoetingen is dit artikel het resultaat. Is naar mijn mening een mooi artikel geworden waar ik erg blij mee ben
en zelfs een foto met de GTV6 Ze is vereeuwigd
De dagelijkse business deze week bestond uit plaatwerk aan een Giulia, een Jaguar straalklus en een hoopje roest ellende van een 101 serie Alfa
Het laswerk aan de Giulia is hiermee zo goed als gereed!
Prachtig de vertinning van de paneel overgangen bij de Jag!
Prachtig zo'n plaatje met patent nummers! Van dit soort details kan ik echt genieten!
Een hoopje 101 serie roest ellende
Na wat liefdevolle behandeling
Het lijkt allemaal natuurlijk en 1 groot succes echter bedenk wel dat het voor mij nog steeds iedere maand overleven is. Het leven als zelfstandig ondernemer is hard, keihard. Het gaat goed, veel werkaanbod, veel publiciteit, veel aanvragen, veel lovende woorden............ maar ook 7 dagen per week minimaal 12 uur per dag werken .............wakker liggen of alle facturen op tijd worden betaald etc
Let wel! Ik ben een zeer tevreden mens maar alles komt tegen een prijs
Zo nu eerst een
Gr,
Carl
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Via Facebook ook al veel gezien. Een genot om te zien. Mooi dat je vermeld staat in Klassiek en Techniek. Lees het blad ook wel eens. Leuk!
Nu snap ik ook wel meer dat je zo veel gedaan krijgt per week. Shiiit 12uur per dag is nogal. Toch eens gaan kijken of je hulp erbij kan krijgen?
Nu snap ik ook wel meer dat je zo veel gedaan krijgt per week. Shiiit 12uur per dag is nogal. Toch eens gaan kijken of je hulp erbij kan krijgen?
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8942
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Niets dan LOF Carl, petje af hoor (al draag ik er nooit een, heb teveel haren )
Toch, als je al het werk ziet wat je binnenkrijgt zou je als buitenstaander niet denken in termen van "overleven" .
Maar er gebeurd natuurlijk veel meer achter de schermen, ik blijf het knap vinden hoor
Toch, als je al het werk ziet wat je binnenkrijgt zou je als buitenstaander niet denken in termen van "overleven" .
Maar er gebeurd natuurlijk veel meer achter de schermen, ik blijf het knap vinden hoor
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Hoi Sandro,Toch, als je al het werk ziet wat je binnenkrijgt zou je als buitenstaander niet denken in termen van "overleven" .
Dat begrijp ik helemaal als je als buitenstaander kijkt, daarom wilde ik ook eens een kanttekening plaatsen.
Na twee jaar kei en keihard werken en een gigantische investering kan ik er net van leven. Maar dat is zeker geen klaagzang, ik ben gewoon helemaal gelukkig en rij iedere morgen (de afgelopen dagen lekker open met de barchetta) super happy naar mijn werk. Maar ik leef echt met de maand, kan ik volgende maand alle facturen voldoen? je leert wel om hier steeds makkelijker mee om te gaan maar het is wel een constante zorg. 1 klant die een factuur "vergeet" en te laat betaald bezorgt mij cashflow problemen.
Dus ik ben happy en gelukkig met de opwaartse flow maar wel financieel kritisch. Het is nog steeds iedere Euro twee keer omdraaien voordat je hem uitgeeft.
De toekomst is erg positief en optimstisch maar het is niet alleen maar.... succes..... ook tegenslagen verwerken en oplossen.
Spijt.... nee geen moment dat ik de ervaringen en belevenissen zou willen missen....... wat een twee jaar Is bijna net zo mooi als het rijden in een GTV6
en tegen mijn oude werkgever ...... een dikke lange neus...... de wereld is klein zonder creatieve geesten, zonder medewerkers die tegen gevestigde processen en procedures in durven gaan, diegene die nieuwe ideeën lanceren. Meelopers zijn er genoeg te vinden maar creatieve geesten die niet zoveel op hebben met gevestigde orde zijn schaars. toch heb je dit soort mensen nodig om veranderingen te creeeren en je bestaansrecht op langere termijn te waarborgen.
Het draait om Visie en wilskracht Ik waai niet mee met de "bomen".
Dat is wat ik meegnomen heb naar mijn bedrijf; creativiteit, passie, innovatie en doorzettingsvermogen (opgeven staat niet in mijn woordeboek, werk mij nog liever dood) en dat is dan weer het resultaat van een opleiding als beroeps officier voor de Koninklijke Landmacht welke ik in 1996 als Kapitein heb verlaten. Ben voor mijzelf keihard en weet waar ik het voor doe! Mijn visie op restaureren klopt en dat probeer ik iedere dag te realiseren
Dus alles valt uiteindelijk op zijn plaats
Gr,
carl
Met vr gr,
Carl
-
- Advanced Membro
- Berichten: 1841
- Lid geworden op: 01 okt 2008, 21:44
- Locatie: 2 km naast wielen dld
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Kan ook haast niet anders Carl, sta hier inmiddels een jaar of 10 op eigen benen, 't is niet veel anders.
Zolang je het werk het liefst zelf en alleen doet is het altijd op en af.
Het begint met hopen dat je werk blijft houden, heb je constant goed werk en heb je redelijk geplust dan gaat er weer eens een klant failliet..... enz.
Denk dat de meeste zelfstandigen geen nono meer zijn op bedrijfsvoering en financieel beleid enzovoort, een echte vakidioot zet de vreugde in het werk en de uitdaging in technieken nog altijd mijlen ver boven dat stomme geld, dat maakt een goede vakman vaak ook zwak.
Door de buitenwereld wordt er vaak erg mooi tegen aan gekeken, "kijk eens hij heeft weer een nieuwe Caddy en een huis van wel 6 ton"
Dat je dan dat huis waar ook je werkplaats aan vast zit en Caddy nodig bent om je werk te kunnen doen en dat het allemaal wel weer 3K in de maand is wordt weer niet gezien.
Heb wel diep respect voor mensen die er nu nog aan beginnen.
Trouwens wel weer leuk, toen ik ooit voor mezelf begon, (had best wel een bovengemiddeld goede baan en inkomen) verklaarde bijna iedereen mij voor "die is compleet van de pot gerukt" en knetter niet goed bij zijn verstand, 23 jaar bij dezelfde baas wat gooi je een zekerheid weg.
Na 3 jaar voor mijzelf bezig te zijn geweest ging mijn oude werkgever failliet, 300 man bij huis en ik had het lekker druk.
Zolang je het werk het liefst zelf en alleen doet is het altijd op en af.
Het begint met hopen dat je werk blijft houden, heb je constant goed werk en heb je redelijk geplust dan gaat er weer eens een klant failliet..... enz.
Denk dat de meeste zelfstandigen geen nono meer zijn op bedrijfsvoering en financieel beleid enzovoort, een echte vakidioot zet de vreugde in het werk en de uitdaging in technieken nog altijd mijlen ver boven dat stomme geld, dat maakt een goede vakman vaak ook zwak.
Door de buitenwereld wordt er vaak erg mooi tegen aan gekeken, "kijk eens hij heeft weer een nieuwe Caddy en een huis van wel 6 ton"
Dat je dan dat huis waar ook je werkplaats aan vast zit en Caddy nodig bent om je werk te kunnen doen en dat het allemaal wel weer 3K in de maand is wordt weer niet gezien.
Heb wel diep respect voor mensen die er nu nog aan beginnen.
Trouwens wel weer leuk, toen ik ooit voor mezelf begon, (had best wel een bovengemiddeld goede baan en inkomen) verklaarde bijna iedereen mij voor "die is compleet van de pot gerukt" en knetter niet goed bij zijn verstand, 23 jaar bij dezelfde baas wat gooi je een zekerheid weg.
Na 3 jaar voor mijzelf bezig te zijn geweest ging mijn oude werkgever failliet, 300 man bij huis en ik had het lekker druk.
Alfetta GTV '80 - Giulietta '11 - SudSprint '84
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Petje af dat je er zoveel tijd in steekt en nog meer dat je volhardend bent zonder je enthousiasme te verliezen.
Tja, inderdaad is het in tegenwoordige tijden vervelend dat je op centjes moet wachten terwijl jezelf ook verplichtingen hebt.
En dan moet je maar hopen dat er niemand failliet gaat, zoals Anteun zegt, waar je geld/arbeid dus cash in hebt zitten.
Onlangs in mijn familie ook zo'n kwestie overkomen, blijf dan maar eens overeind.. Gelukkig lukt dat nog...
Hopelijk blijf je ondanks je drukke tijden wel posten want dat is natuurlijk fantastic.
Je zou er zelf een "klassiek en rastauratie" maandblad mee kunnen vullen of een programma op Discovery..
Tja, inderdaad is het in tegenwoordige tijden vervelend dat je op centjes moet wachten terwijl jezelf ook verplichtingen hebt.
En dan moet je maar hopen dat er niemand failliet gaat, zoals Anteun zegt, waar je geld/arbeid dus cash in hebt zitten.
Onlangs in mijn familie ook zo'n kwestie overkomen, blijf dan maar eens overeind.. Gelukkig lukt dat nog...
Hopelijk blijf je ondanks je drukke tijden wel posten want dat is natuurlijk fantastic.
Je zou er zelf een "klassiek en rastauratie" maandblad mee kunnen vullen of een programma op Discovery..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Afgelopen week veel kleine projectjes afgemaakt en in het project Saab een herstart gemaakt!
Maar zal jullie en Henry in het bijzonder, goed doen dat er weer wat 116 delen zijn gestraald en in de 2K Epoxy staan
en dan wetblasten van de remtrommels van een Giulietta Spider!
Tussendoor vandaag ook nog 4 barchetta velgen gespoten voor Reinier in mijn favoriete velgen grijs; Volkswagen DiamantSilber. Deze lak heeft een heel subtiel metallic wat prachtig staat op velgen!
Gr,
Carl
Maar zal jullie en Henry in het bijzonder, goed doen dat er weer wat 116 delen zijn gestraald en in de 2K Epoxy staan
en dan wetblasten van de remtrommels van een Giulietta Spider!
Tussendoor vandaag ook nog 4 barchetta velgen gespoten voor Reinier in mijn favoriete velgen grijs; Volkswagen DiamantSilber. Deze lak heeft een heel subtiel metallic wat prachtig staat op velgen!
Gr,
Carl
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Superrrbe...
Dat ziet er weer mooi uit... Klepjes, voorfrontjes, deur en motorkap...
Dat ziet er weer mooi uit... Klepjes, voorfrontjes, deur en motorkap...
Laatst gewijzigd door Enrico op 04 mei 2014, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8942
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Ik wil ook een wetblaster
Ik val in herhaling geloof man wat mooi kun je daarmee werken
Ik val in herhaling geloof man wat mooi kun je daarmee werken
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Gino
- Alfetta Membro
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 19:37
- Locatie: Spijkenisse
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Hoi Carl,
bekend verhaal, ook voor mij voor je zelf bezig zijn... maar je komt er wel met je doorzettingsvermogen en het super werk wat je oplevert, dat is het beste reklame!
Ga zo door.
gr Gino
bekend verhaal, ook voor mij voor je zelf bezig zijn... maar je komt er wel met je doorzettingsvermogen en het super werk wat je oplevert, dat is het beste reklame!
Ga zo door.
gr Gino
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik