Alfetta sedan 1e serie 1974..........
Forumregels
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
In deze rubriek zijn alléén Alfetta projecten toegestaan.
- ron TS
- Alfetta Novizio
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28
De hardyschijven zitten eronder, de draagarmen voorzien van nieuwe bussen, remmen gereviseerd. Afijn alles gemonteerd is het toplager ??? niet goed meer..... dus as weer los en maandag keuren Weer een week langer wachten. In de rest van de week nieuwe achterbumper monteren, puntjes op de I zetten, emblemen, koplampen aan de binnenkant schoonmaken, tank spoelen, verse benzine erin, deze is 10 jaar oud, banden en dan zou ik hem vrijdag op moeten kunnen halen
Wil nou toch echt een keer gaan rijden !
gr Ron
Wil nou toch echt een keer gaan rijden !
gr Ron
- stephen
- Advanced Membro
- Berichten: 1532
- Lid geworden op: 27 feb 2009, 19:45
- Locatie: WARMENHUIZEN
- ron TS
- Alfetta Novizio
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28
Nee, ik wil de Alfetta gewoon houden zoals ie was, als ik daar mee ga beginnen zit er zomaar een TS in en vijfgats onderstel enz.......
Eerst maar eens rijden zoals ie nu is, dan eens kijken of ik behoefte heb aan meer vermogen enzovoorts. Alles wat er nu opgaat kan dan blijven zitten. Nu het onderstel goed strak is bleken de stuurkogels teveel speling te hebben........... Zijn dus ook vervangen.
Je merkt wel dat de auto 36 jaar oud is en ruim 7 jaar heeft stilgestaan. Op zich geen ramp, maar ik kan me voorstellen dat je heel goed moet kijken als je een schuurvondst meent te kopen voor de hoofdprijs. Zou dan wel eens lelijk tegen kunnen vallen.
gr Ron
Eerst maar eens rijden zoals ie nu is, dan eens kijken of ik behoefte heb aan meer vermogen enzovoorts. Alles wat er nu opgaat kan dan blijven zitten. Nu het onderstel goed strak is bleken de stuurkogels teveel speling te hebben........... Zijn dus ook vervangen.
Je merkt wel dat de auto 36 jaar oud is en ruim 7 jaar heeft stilgestaan. Op zich geen ramp, maar ik kan me voorstellen dat je heel goed moet kijken als je een schuurvondst meent te kopen voor de hoofdprijs. Zou dan wel eens lelijk tegen kunnen vallen.
gr Ron
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8926
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
Een auto die lang stil heeft gestaan en daarom schijnbaar "weinig" km's heeft gemaakt wordt doorgaans te hoog gewaardeerd.ron TS schreef:
Je merkt wel dat de auto 36 jaar oud is en ruim 7 jaar heeft stilgestaan. Op zich geen ramp, maar ik kan me voorstellen dat je heel goed moet kijken als je een schuurvondst meent te kopen voor de hoofdprijs. Zou dan wel eens lelijk tegen kunnen vallen.
gr Ron
De meeste rubbers van de ophaninging drogen uit, maar vaak ook de klepseals.
Kogels zakken in en lagers gaan vast zitten.
Nog leuker is de uitspraak, rijdend weg gezet 10 jaar geleden, motor loopt niet maar is wel mooi los. Het zegt helemaal niets en veel kans dat je zo'n blok gewoon moet open trekken voor een revisie. Dus een langslaper trek je technisch het beste gewoon uit elkaar.
Transaxle loos!
- Gtv4
- Advanced Membro
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 06 sep 2008, 21:08
- Locatie: Bocholt (B)
Het kan best meevallen, het is in mijn ogen in ieder geval niet meer waard dat een auto lang in een schuur heeft gestaan.
Mijn donor blok heeft er ook niet echt veel van geleden, wel de klepseals uitgedroogd. (14 jaar stil gestaan)
De giulietta had 5 jaar niet gelopen en stond nog langer stil, nu na meer dan 1000km rijden gaat ie toch wel wat meer olie verbruiken. Dat blok gaat in de toekomst dus ook open.
1x in de paar maanden een rondje rijden met een oldtimer is gewoon beter.
Mijn donor blok heeft er ook niet echt veel van geleden, wel de klepseals uitgedroogd. (14 jaar stil gestaan)
De giulietta had 5 jaar niet gelopen en stond nog langer stil, nu na meer dan 1000km rijden gaat ie toch wel wat meer olie verbruiken. Dat blok gaat in de toekomst dus ook open.
1x in de paar maanden een rondje rijden met een oldtimer is gewoon beter.
Transaxle loos!
- ron TS
- Alfetta Novizio
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28
Ik heb er olie in gedaan met een speciale toevoeging voor motoren die lang(er) hebben stilgestaan. Dit met het oog op lekkende keerringen en andere afdichtingen zoals klepceals. Mijn vriend die mijn auto's doet heeft er meerdere goede ervaringen mee. Niet dat ik hiervan meteen wonderen verwacht maar de doelstelling is om eerst eens met de originele 1.8 te rijden. Bevalt dat goed dan reken ik al op een revisie van het blok. Bevalt het niet met de 1.8 gaat er een sneller blok in.
Ik dacht dat de olie die ik gebruik van Valvoline is, 10W40, ik zal eens op de verpakking kijken.
nog wat pics:
ielkasten zijn niet blauw meer maar met een activator van Dinitrol behandeld (die dringt in de bestaande laag en brengt de oude laag die niet is verdroogd maar droog weer tot leven - speciaal spul)
In afwachting van de banden even op Ronals met erg lage banden (45) voor de keuring
gr Ron
Ik dacht dat de olie die ik gebruik van Valvoline is, 10W40, ik zal eens op de verpakking kijken.
nog wat pics:
ielkasten zijn niet blauw meer maar met een activator van Dinitrol behandeld (die dringt in de bestaande laag en brengt de oude laag die niet is verdroogd maar droog weer tot leven - speciaal spul)
In afwachting van de banden even op Ronals met erg lage banden (45) voor de keuring
gr Ron
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 23:39
- Locatie: Almelo
Ik heb ook even bij de scarb gespiekt en dat ziet er allemaal toch wel heel goed uit.
Mooi die B6 Bilsteins onder een Alfetta! Ik denk dat dit wel een hele fijne pekelracer geworden is!
Maar ik zie een Alfetta op wielen en een Bratwurst.........
Hoog tijd dat ik Tom eens ga bellen met de mededeling dat hij nu wel plek op de brug heeft voor mijn GTV!!
Mooi die B6 Bilsteins onder een Alfetta! Ik denk dat dit wel een hele fijne pekelracer geworden is!
Maar ik zie een Alfetta op wielen en een Bratwurst.........
Hoog tijd dat ik Tom eens ga bellen met de mededeling dat hij nu wel plek op de brug heeft voor mijn GTV!!
GTV6 3.0 '84
Gehad: GTV6 '82
Gehad: GTV6 '82
- ron TS
- Alfetta Novizio
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 31 jan 2009, 20:28
Tom haalt volgende week in Almelo een GTV6 op............ en neemt op de route meteen een zwarte 1e serie Alfetta achterbank mee voor in de Alfetta Dan gaan we eens kijken of een compleet zwaart interieur niet net even mooier staat dan een 75 interieur....stefgtv6 schreef:Ik heb ook even bij de scarb gespiekt en dat ziet er allemaal toch wel heel goed uit.
Mooi die B6 Bilsteins onder een Alfetta! Ik denk dat dit wel een hele fijne pekelracer geworden is!
Maar ik zie een Alfetta op wielen en een Bratwurst.........
Hoog tijd dat ik Tom eens ga bellen met de mededeling dat hij nu wel plek op de brug heeft voor mijn GTV!!
Als je de GTV6 nieuw laat maken heb het dan meteen met Tom over de draagarmbussen van je GTV6......... er zitten bij mij exemplaren van JS-racing in en dat schijnt bijzonder strak te sturen.....
Dus geen zorgen, de GTV6 komt voor elkaar
gr Ron
- Alfa-corazon
- Alfetta Membro
- Berichten: 687
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 09:22
- Locatie: Amsterdam
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 26 sep 2008, 23:39
- Locatie: Almelo
Ja, dat van die draagarmbussen weet ik. Dat was het eerste waar hij over begon toen ik aangaf nog meer wensen te hebben dan alleen herstel van de schade. De B6 had ik ook al op mijn lijstje staan en nog een aantal zaken mbt onderstel en remmen.ron TS schreef: Als je de GTV6 nieuw laat maken heb het dan meteen met Tom over de draagarmbussen van je GTV6......... er zitten bij mij exemplaren van JS-racing in en dat schijnt bijzonder strak te sturen.....
Dus geen zorgen, de GTV6 komt voor elkaar
gr Ron
Maar die draagarmbussen daar is Tom behoorlijk enthousiast over.
Ik maak me dan ook geen zorgen........kan alleen niet wachten tot het weer voorjaar is!
GTV6 3.0 '84
Gehad: GTV6 '82
Gehad: GTV6 '82
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Zijn dit de draagarmbussen voor de onderste of de bovenste draagarm?stefgtv6 schreef:Ja, dat van die draagarmbussen weet ik. Dat was het eerste waar hij over begon toen ik aangaf nog meer wensen te hebben dan alleen herstel van de schade. De B6 had ik ook al op mijn lijstje staan en nog een aantal zaken mbt onderstel en remmen.ron TS schreef: Als je de GTV6 nieuw laat maken heb het dan meteen met Tom over de draagarmbussen van je GTV6......... er zitten bij mij exemplaren van JS-racing in en dat schijnt bijzonder strak te sturen.....
Dus geen zorgen, de GTV6 komt voor elkaar
gr Ron
Maar die draagarmbussen daar is Tom behoorlijk enthousiast over.
Ik maak me dan ook geen zorgen........kan alleen niet wachten tot het weer voorjaar is!
Gr,
Carl