Alessandro schreef:In mijn beleving/ mijn persoonlijke mening is de 10/41 bak de perfecte bak voor een 2.0 nord.
Is voor Alfetta's 1.8 en 2.0 zo geleverd. Ook GT/V en zelfs (!!) GTV6. (uigezonderd QO blijkbaar) Maakt echt wel een wereld van verschil met de 'extreem'' korte bank van de 1.6.
Voldoende trekkracht en topsnelheid, maar ook voldoende rust bij legale snelheden.
De QO bak is weer het andere uiterste, t.ov. van wat je nu gewend bent. Ik denk, dat dat tegen gaat vallen, omdat de auto dan niet meer de lichtvoetigheid heeft, welke je gewend bent.
Nou ben ik de draad kwijt!
Volgens het schema van Wim zou er dus een 42/11 onderzitten bij een 2,0ltr en ook bij een QO.
Dat is weer anders als in de originele folders.
Zoals ik eerder heb aangegeven.
8C schreef:Wat ik tot nu gevonden heb:
Overbrengverhoudingen:
1600 en 1800
1e versnelling 3.30:1
2e versnelling 2:1
3e versnelling 1,37:1
4e versnelling 1.04:1
5e versnelling 0.83:1
Differentieel 1600 10/43
Differentieel 1800 10/41
Voor de 2000 geldt waarschijnlijk hetzelfde als voor de 1800.
Dat blijkt in ieder geval uit de test van Autovisie van Mei 1977 waarin de 12-RF-94 Alfetta 2000 onderwerp van een test is.
Kan ik ervan uitgaan dat ik een differentieel kan wisselen met mijn eigen 1600 bak(50000km geleden gereviseerd)?
Of er moet natuurlijk iemand zijn die een 2.0ltr bak heeft liggen die zeker goed is wil ik hem wel ruilen met mijn 1600 bak!
gr Jan
Dan heb ik de volgende vraag:
Wat is het verschil in de praktijk in toeren bij een 2.0ltr bak bij b.v. 120km/h
Alessandro schreef:In mijn beleving/ mijn persoonlijke mening is de 10/41 bak de perfecte bak voor een 2.0 nord.
Is voor Alfetta's 1.8 en 2.0 zo geleverd. Ook GT/V en zelfs (!!) GTV6. (uigezonderd QO blijkbaar) Maakt echt wel een wereld van verschil met de 'extreem'' korte bank van de 1.6.
Voldoende trekkracht en topsnelheid, maar ook voldoende rust bij legale snelheden.
De QO bak is weer het andere uiterste, t.ov. van wat je nu gewend bent. Ik denk, dat dat tegen gaat vallen, omdat de auto dan niet meer de lichtvoetigheid heeft, welke je gewend bent.
Ik denk dat ik mij hierbij moet aansluiten.
De beleving in mijn alfetta (na 82) is idd lui wat het doortrekken betreft.
Ik heb lang gedacht dat het ook veel met de LPG te maken had maar op benzine was het niet veel beter.
Na een paar 1000 km was wel te merken dat de motor meer "los" kwam en was ie iets sneller.
Lange stukken snelweg rijden is wel iets meer relaxed maar toch geef ik voorkeur aan de Guilietta en Gtv met de 41 verhouding.
heb nog wel een 2.0 GTV bak liggen Jan
vliegwiel /drukgroep met behuizing kun je gewoon tegen de 2.0 bak aanschroeven, is idd. lichter door de kleinere diameter.
ik heb zelf natuurlijk 2.0TS bak en die is prettiger dan 1.6 op de snelweg in de Alfetta is mijn ervaring
Giulietta Berlina 1300Ti 1960
Giulia 1300 ti met 2.0 1970
Giulia 1750 super 1972
Berlina 1750 1971
Alfetta 1600 1.8 Turbo 1976
75 T.S. (Turbo Speeltje)
non alfa
VW spijlbus 2.0 1964 100+ PK
HJ60 4.0D 6 cil 1983
Qo bak heb ik nog wel liggen, ik vond hem te lang maar wel heerlijk op de snelweg.
Een 2 liter trekt het igg prima, en mijn blok is echt heel moe.
Wil hem best ruilen tegen je 1600 bak hoor
stephen schreef:heb nog wel een 2.0 GTV bak liggen Jan
vliegwiel /drukgroep met behuizing kun je gewoon tegen de 2.0 bak aanschroeven, is idd. lichter door de kleinere diameter.
ik heb zelf natuurlijk 2.0TS bak en die is prettiger dan 1.6 op de snelweg in de Alfetta is mijn ervaring
Bedankt voor het aanbod Stephen maar het verschil is me te weinig om al die moeite te doen.
chevron schreef:Qo bak heb ik nog wel liggen, ik vond hem te lang maar wel heerlijk op de snelweg.
Een 2 liter trekt het igg prima, en mijn blok is echt heel moe.
Wil hem best ruilen tegen je 1600 bak hoor
Wil je de Qobak eventueel verkopen?
De 1600 bak blijft er voorlopig onder tot dat ik mijn snelle blok klaar heb dan wordt het een QO bak of een TS bak met onderstel maar dan moet ik ook weer andere wielen enzo.
Een sper als in een TS is dan het leukste maar een QO met sper zou mij het meeste lijken.
verschil zit het meest in de eindreducties, de tandwieloverbrengingen zijn niet zo verschillend. De 75 en de Alfetta bakken ontlopen elkaar wel een beetje maar niet zo heel veel. Alle 75's hebben in ieder geval dezelfde overbengingen in de versnellingen en alleen een andere eindoverbrenging.
Jan,
Ik ben al een geruime tijd opzoek naar een 1600 bak, de QO bak hou ik liever achter de hand voor het geval iemand met een 1600 bak een langere bak zoekt om in te ruilen.
Heeft iemand anders zo,n 1600 bak liggen dan doe ik hem natuurlijk wel van de hand.
chevron schreef:Jan,
Ik ben al een geruime tijd opzoek naar een 1600 bak, de QO bak hou ik liever achter de hand voor het geval iemand met een 1600 bak een langere bak zoekt om in te ruilen.
Heeft iemand anders zo,n 1600 bak liggen dan doe ik hem natuurlijk wel van de hand.