Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Forumregels
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
In deze rubriek is ruimte voor alle NON Alfetta projecten . Er is één regel: Alléén Italiaanse schoonheden!!!
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Kom er maar weer in Carl
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
-
- Alfetta Membro
- Berichten: 314
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 18:36
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Dat is echt een mooie zeg. Knalt er op de foto's al vanaf.
Ben meestal niet van het rood. Maar nu blijkt wel weer: mooi rood is niet lelijk...
Gr
DJ
Ben meestal niet van het rood. Maar nu blijkt wel weer: mooi rood is niet lelijk...
Gr
DJ
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Topic gevonden Sandro
Schaam mij een beetje dat mijn laatste posting alweer enige tijd geleden is echter het is razend druk!
De projecten volgen elkaar in rap tempo op. De twee grootste projecten van dit moment zijn de Giulietta Sprint en de Giulia Sprint GT Veloce.
Bij de Sprint ben ik bezig met ingrijpend laswerk, Eigenlijk was de hele bodem met alle dwarsliggers aangetast. Inmiddels heb ik wel geleerd dit groot aan te pakken dus gewoon de hele bodem eruit halen en opnieuw opbouwen. Je wilt wel alles zo origineel mogelijk houden en dat betekend dat je waanzinnig veel tijd bezig en met het wegsnijden en doorgronden van de oorspronkelijke constructie. Ik ben net zoveel tijd kwijt met het ontmantelen als met de opbouw.
Er is echt maar 1 manier (volgorde) om de opbouw goed voor elkaar te krijgen
Van karton de bodemplaat rechts voor namaken!
Nieuwe binnendorpel teruggeplaatst en afgelast, natuurlijk met originele puntlassen!
Overgang voorste dwarsligger / binnendorpel "as original"
Nieuw gemaakte voorste vloerplaat met de puntlassen op de juiste plaats!
Vanaf de onderzijde!
Dit is waarvoor ik het doe...... dit geeft zoveel voldoening als ik naar zo'n nieuwe bodemplaat kijk
Ieder puntlasje zit op de juiste plaats
Gr,
carl
Schaam mij een beetje dat mijn laatste posting alweer enige tijd geleden is echter het is razend druk!
De projecten volgen elkaar in rap tempo op. De twee grootste projecten van dit moment zijn de Giulietta Sprint en de Giulia Sprint GT Veloce.
Bij de Sprint ben ik bezig met ingrijpend laswerk, Eigenlijk was de hele bodem met alle dwarsliggers aangetast. Inmiddels heb ik wel geleerd dit groot aan te pakken dus gewoon de hele bodem eruit halen en opnieuw opbouwen. Je wilt wel alles zo origineel mogelijk houden en dat betekend dat je waanzinnig veel tijd bezig en met het wegsnijden en doorgronden van de oorspronkelijke constructie. Ik ben net zoveel tijd kwijt met het ontmantelen als met de opbouw.
Er is echt maar 1 manier (volgorde) om de opbouw goed voor elkaar te krijgen
Van karton de bodemplaat rechts voor namaken!
Nieuwe binnendorpel teruggeplaatst en afgelast, natuurlijk met originele puntlassen!
Overgang voorste dwarsligger / binnendorpel "as original"
Nieuw gemaakte voorste vloerplaat met de puntlassen op de juiste plaats!
Vanaf de onderzijde!
Dit is waarvoor ik het doe...... dit geeft zoveel voldoening als ik naar zo'n nieuwe bodemplaat kijk
Ieder puntlasje zit op de juiste plaats
Gr,
carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Mooi hoor, word weer een toppertje Carl.
Duur even maar dan heb je ook wat, dus dat de updates iets op zich laten wachten ...never mind keep up the good job
Duur even maar dan heb je ook wat, dus dat de updates iets op zich laten wachten ...never mind keep up the good job
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
I'll second that!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Hoi Sandro, Mel, Thanks!
Ik focus met name in op dit project omdat ik denk dat veel forummers hier iets aan hebben. De meest "Thuis" restaurateurs zijn te bang om diep te snijden..... mijn moraal van dit verhaal is om vooral veel meer plaatwerk te vervangen dan oorspronkelijk gepland. Bij deze Sprint is het gewoon simpel niets patchen maar gewoon hele plaatwerkdelen vervangen, dat levert uiteindelijk een veel mooier eindresultaat op!
Gr,
Carl
Ik focus met name in op dit project omdat ik denk dat veel forummers hier iets aan hebben. De meest "Thuis" restaurateurs zijn te bang om diep te snijden..... mijn moraal van dit verhaal is om vooral veel meer plaatwerk te vervangen dan oorspronkelijk gepland. Bij deze Sprint is het gewoon simpel niets patchen maar gewoon hele plaatwerkdelen vervangen, dat levert uiteindelijk een veel mooier eindresultaat op!
Gr,
Carl
- Gino
- Alfetta Membro
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 19:37
- Locatie: Spijkenisse
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Mooi werk Karl !
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
- Performa
- Alfetta Membro
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 22:42
- Locatie: Antwerpen
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Kom net van Carl, ivm binnenscherm herstelling bij mijn gtv6. Helaas is de hoeveelheid werk(geschat prijskaartje) die er in gaat zitten om het perfect te doen wat te groot om bij mijn wagen nu te gaan doen. Voor een 116 is het economisch gewoon nog niet renderend en de rest van de auto is nog veel te goed om dergelijke open hart chirurgie te doen.
Dus vooralsnog uitgesteld tot wanneer een complete restauratie moet gebeuren. Het moet al erg vreemd gaan voor ik de gtv6 ooit verkoop normaal blijft ze voor altijd bij me dus vroeg of laat komt die restauratie wel.
Wel een super goede ontvangst bij Carl Boekee en Reinier van Beest super leuk en een supertof bedrijf waar kwaliteit en Alfa hoog in het vaandel staat.
Dus vooralsnog uitgesteld tot wanneer een complete restauratie moet gebeuren. Het moet al erg vreemd gaan voor ik de gtv6 ooit verkoop normaal blijft ze voor altijd bij me dus vroeg of laat komt die restauratie wel.
Wel een super goede ontvangst bij Carl Boekee en Reinier van Beest super leuk en een supertof bedrijf waar kwaliteit en Alfa hoog in het vaandel staat.
mvg, Xavier
[url=http://www.alfaforum.nl/forum/garage_vehicle.php?do=view_vehicle&id=60][color=red]--> GTV6 <--[/color][/url]
[url=http://www.alfaforum.nl/forum/garage_vehicle.php?do=view_vehicle&id=429][color=darkblue]--> 75 <--[/color][/url]
[url=http://www.alfaforum.nl/forum/garage_vehicle.php?do=view_vehicle&id=60][color=red]--> GTV6 <--[/color][/url]
[url=http://www.alfaforum.nl/forum/garage_vehicle.php?do=view_vehicle&id=429][color=darkblue]--> 75 <--[/color][/url]
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Nergens bang voor hoor... Gewoon doen ..De meest "Thuis" restaurateurs zijn te bang om diep te snijden
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Hoi Xavier,Performa schreef:Kom net van Carl, ivm binnenscherm herstelling bij mijn gtv6. Helaas is de hoeveelheid werk(geschat prijskaartje) die er in gaat zitten om het perfect te doen wat te groot om bij mijn wagen nu te gaan doen. Voor een 116 is het economisch gewoon nog niet renderend en de rest van de auto is nog veel te goed om dergelijke open hart chirurgie te doen.
Dus vooralsnog uitgesteld tot wanneer een complete restauratie moet gebeuren. Het moet al erg vreemd gaan voor ik de gtv6 ooit verkoop normaal blijft ze voor altijd bij me dus vroeg of laat komt die restauratie wel.
Wel een super goede ontvangst bij Carl Boekee en Reinier van Beest super leuk en een supertof bedrijf waar kwaliteit en Alfa hoog in het vaandel staat.
Vond het leuk om kennis te maken en je hebt een prachtige GTV6. Bedankt voor de complimenten over het bedrijf!
Zo'n binnenscherm reparatie is als je het goed wilt doen een ingrijpende klus vandaar dat hier vaak gewoon maar wat plaatjes in of overheen zijn gezet.
Ik denk dat het een wijs besluit is om dit nu even te laten wat het is. Tot het moment dat het echt heel erg gaat worden en je dan overgaat tot een complete carrosserie restauratie. Uiteindelijk zal een complete carrosserie restauratie goedkoper zijn dan iedere keer een deel van het plaatwerk aan te pakken.
Ik heb het al vaker gezegd maar een 116 goed restaureren is vele malen moeilijker dan een 105 serie. Het uiteindelijke gevolg is dat er maar weinig goede 116's origineel of goed gerestaureerd overblijven.
Dus lekker rijden en genieten en over een aantal jaren de auto qua carrosserie goed aanpakken!
Met vr gr,
Carl
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Enrico schreef:Nergens bang voor hoor... Gewoon doen ..De meest "Thuis" restaurateurs zijn te bang om diep te snijden
Ben ik bij jou ook niet bang voor jij pakt er zelfs twee tegelijk aan
Gr,
Carl
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Zag dat het alweer een maand geleden was sinds mijn laatste posting. Het is gewoon waanzinnig druk. Sinds een maand heb ik dan ook de steun als ZZPér van een klant, ex buurman, vriend die sinds 1 oktober ook voor zichzelf is begonnen Reinier van Beest alias Beeztie, met zijn eigen bedrijf "De oldtimerfabriek". Die samenwerking verloopt helemaal top!
Voor mijn gevoel wil ik dit topic meer gaan gebruiken als een soort masterclass waarin ik dingen laat zien die in bijvoorbeeld in mijn FB pagina niet naar voren komen. Op deze wijze hoop ik iets terug te kunnen doen naar met name Sandro die mij dit platform heeft geboden om naamsbekendheid te creeeren. Hoewel dit nooit mijn doelstelling was heb ik hier wel dankbaar gebruik van gemaakt. Nogmaals mijn dank Sandro. Ik spreek op dit moment veel mensen uit de Alfa wereld en ik noem / roem altijd dit forum over hoe het ook kan. Dit is by far het beste forum en dat komt door jou in combinatie met alle gebruikers. Super
Ben op dit oment druk bezig met een Alfa Guilietta Sprint. Een echt nog met de hand gebouwde auto. Ik heb deze week het achterscherm vervangen door een NOS exemplaar. Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik ook het binnenscherm voor 3/4 heb vervangen door een zelfgemaakt exemplaar en her en der nog wat stukjes heb ingelast. Maar zo'n buitenscherm pasmaken is een apart verhaal. Eerst wat fotootjes;
Wat je op de foto's ziet is dat nadat ik het paneel helemaal in de juiste pasvorm heb afgetrimt ik deze fixeer met een aantal puntlassen. Daarnaast zie je dat ik bij de B stijl een gedeelte van het oude scherm laat staan. Dit doe ik heel bewust omdat ik een perfecte naad en pasvorm heb met de deur. Ik vertrouw hier dus op mijn vaardigheid om de las zonder enige vervorming stuik te kunnen inlassen. Het paneel is nu helemaal gefixeerd en klaar om af te lassen. Dit is echt mten passen, klemmen en als ik echt helemaal tevreden ben ga ik lassen. Ik las dit met mijn oude Cebora op stand 2 omdat ik dan sneller een mooiere vlamboog trek en dus effectief minder warmte inbreng. Dit vraagt oefenen, oefenen, en nog eens oefenen
Voor de volgers die de projecten live wlllen zien is er op zaterdag 15 november weer een Open Dag met diverse live presentaties en natuurlijk gewoon gezellig kletsen!
Ook ben ik samen met Sodablast BE weer aanwezig op InterClassics In Maastricht in Januari 2015!
Hoop dat jullie deze invulling als masterclass leuk vinden en hoop ook als je iets wilt weten hoe je wat moet doen hoor ik het graag in dit topic!
Gr,
Carl
Voor mijn gevoel wil ik dit topic meer gaan gebruiken als een soort masterclass waarin ik dingen laat zien die in bijvoorbeeld in mijn FB pagina niet naar voren komen. Op deze wijze hoop ik iets terug te kunnen doen naar met name Sandro die mij dit platform heeft geboden om naamsbekendheid te creeeren. Hoewel dit nooit mijn doelstelling was heb ik hier wel dankbaar gebruik van gemaakt. Nogmaals mijn dank Sandro. Ik spreek op dit moment veel mensen uit de Alfa wereld en ik noem / roem altijd dit forum over hoe het ook kan. Dit is by far het beste forum en dat komt door jou in combinatie met alle gebruikers. Super
Ben op dit oment druk bezig met een Alfa Guilietta Sprint. Een echt nog met de hand gebouwde auto. Ik heb deze week het achterscherm vervangen door een NOS exemplaar. Ik hoef jullie niet te vertellen dat ik ook het binnenscherm voor 3/4 heb vervangen door een zelfgemaakt exemplaar en her en der nog wat stukjes heb ingelast. Maar zo'n buitenscherm pasmaken is een apart verhaal. Eerst wat fotootjes;
Wat je op de foto's ziet is dat nadat ik het paneel helemaal in de juiste pasvorm heb afgetrimt ik deze fixeer met een aantal puntlassen. Daarnaast zie je dat ik bij de B stijl een gedeelte van het oude scherm laat staan. Dit doe ik heel bewust omdat ik een perfecte naad en pasvorm heb met de deur. Ik vertrouw hier dus op mijn vaardigheid om de las zonder enige vervorming stuik te kunnen inlassen. Het paneel is nu helemaal gefixeerd en klaar om af te lassen. Dit is echt mten passen, klemmen en als ik echt helemaal tevreden ben ga ik lassen. Ik las dit met mijn oude Cebora op stand 2 omdat ik dan sneller een mooiere vlamboog trek en dus effectief minder warmte inbreng. Dit vraagt oefenen, oefenen, en nog eens oefenen
Voor de volgers die de projecten live wlllen zien is er op zaterdag 15 november weer een Open Dag met diverse live presentaties en natuurlijk gewoon gezellig kletsen!
Ook ben ik samen met Sodablast BE weer aanwezig op InterClassics In Maastricht in Januari 2015!
Hoop dat jullie deze invulling als masterclass leuk vinden en hoop ook als je iets wilt weten hoe je wat moet doen hoor ik het graag in dit topic!
Gr,
Carl
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Ik zie dat je de deur versus oude deel B stijl ook met 2 proplasjes gefixeerd hebt?
Ziet er weer strak uit. Nu al weer zin om morgen met mijn eigen project verder te gaan
Ziet er weer strak uit. Nu al weer zin om morgen met mijn eigen project verder te gaan
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Ha scherp Henry. Klopt ik heb de deur met twee proplasjes gefixeerd. Zo garandeer ik en super naadje van 3mm!Enrico schreef:Ik zie dat je de deur versus oude deel B stijl ook met 2 proplasjes gefixeerd hebt?
Ziet er weer strak uit. Nu al weer zin om morgen met mijn eigen project verder te gaan
Gr,
Carl
- AlfettaOwner
- Forumbeheerder/Admi
- Berichten: 8999
- Lid geworden op: 20 dec 2005, 21:39
- Locatie: Alfetta Forum
- Contacteer:
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Dank je Carl voor de lovende woorden
Ik heb respect voor je manier van werken en doorzettingsvermogen
Ik weet zeker dat hier heel veel mensen baat bij hebben, nieuwe inzichten krijgen hoe te restaureren, ongeacht of ze over het zelfde professioneel materieel beschikking. Een stimulerende over de streep trekkende factor dus..
TOP, dat je wederom ondanks de drukte ff tijd hebt gemaakt om je topic weer up te daten
Ik heb respect voor je manier van werken en doorzettingsvermogen
Ik weet zeker dat hier heel veel mensen baat bij hebben, nieuwe inzichten krijgen hoe te restaureren, ongeacht of ze over het zelfde professioneel materieel beschikking. Een stimulerende over de streep trekkende factor dus..
TOP, dat je wederom ondanks de drukte ff tijd hebt gemaakt om je topic weer up te daten
Saluti Alessandro
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
Alfetta GT 1.8 - Alfa 75 Turbo QV America - Alfa 164 Super
- Melvivio
- Advanced Membro
- Berichten: 1842
- Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:10
- Locatie: Heeze (Ehv)
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Gaaf Carl! Ik volg de fb ook graag, maar hier de mooie beschrijvingen lezen zijn helemaal top! Renier hebben we al vaker voor bij horen komen. Leuk!
~.:Fantastico Nero 819B Mica & Canna di Fucile Metalic 1980 Alfa Romeo GTV6 3.0 24v:.~
- Gino
- Alfetta Membro
- Berichten: 771
- Lid geworden op: 12 okt 2012, 19:37
- Locatie: Spijkenisse
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Super strak allemaal Carl !
groetjes Gino
groetjes Gino
_________________
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
gehad:
Alfetta sedan 1.8 licht blaauw - '73 nieuw
Alfa 75 rood - nieuw
Alfa 75 metallic blaauw - nieuw
Alfa 155 zwart - '92 / '96 nieuw
Rijd nu in:
Alfetta GTV 2.0 -'77
Kia Sportage 2,0 dagelijks gebruik
-
- Alfetta Guru
- Berichten: 2106
- Lid geworden op: 25 dec 2007, 12:17
- Locatie: Barendrecht
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Thanks mannen!
Afgelopen weken weer een "Superleggera" body binnen gehad voor een soda straalklus. De aluminium huid met de gecompliceerde body structuur maakt dit een een straalklus van 2 weken met 40 uur effectieve straaltijd op de body zonder de deuren, kofferdeksel en motorkap. Reinier heeft de afgelopen weken het straalwerk gedaan en ik had vandaag de eer om de body te ontvetten em van 6 liter 2 K Epoxy te voorzien!
Tussendoor nog even twee Brembo klauwen van DJ aangepakt en gewetblast, staat volgens mij wel onder zijn 75 racer!
Morgen een belangrijke dag waarbij een Montreal centraal staat hopelijk morgenavond verlossend nieuws over een nieuw project!
Zo kwam ze binnen!
en dit het resultaat
zelf bezig de body in de 2K Epoxy te zetten! wordt er steeds handiger in
Brembo's van DJ voor en na het wetblasten. Zijn eerst met geglaspareld en daarna gewetblast!
Wordt verwacht;
- een Jaguar XK120 project, stralen, plaatwerk en spuiten!
- een Montreal project, complete restauratie naar concours staat!
Wordt vervolgt,
Gr,
Carl
Afgelopen weken weer een "Superleggera" body binnen gehad voor een soda straalklus. De aluminium huid met de gecompliceerde body structuur maakt dit een een straalklus van 2 weken met 40 uur effectieve straaltijd op de body zonder de deuren, kofferdeksel en motorkap. Reinier heeft de afgelopen weken het straalwerk gedaan en ik had vandaag de eer om de body te ontvetten em van 6 liter 2 K Epoxy te voorzien!
Tussendoor nog even twee Brembo klauwen van DJ aangepakt en gewetblast, staat volgens mij wel onder zijn 75 racer!
Morgen een belangrijke dag waarbij een Montreal centraal staat hopelijk morgenavond verlossend nieuws over een nieuw project!
Zo kwam ze binnen!
en dit het resultaat
zelf bezig de body in de 2K Epoxy te zetten! wordt er steeds handiger in
Brembo's van DJ voor en na het wetblasten. Zijn eerst met geglaspareld en daarna gewetblast!
Wordt verwacht;
- een Jaguar XK120 project, stralen, plaatwerk en spuiten!
- een Montreal project, complete restauratie naar concours staat!
Wordt vervolgt,
Gr,
Carl
- Enrico
- Advanced Membro
- Berichten: 1190
- Lid geworden op: 06 dec 2008, 22:52
- Locatie: Doetinchem
Re: Belevenissen van Carbo als roest restaurateur!
Pff dat zijn mooie klussen die eraan komen..
Maar die Lancia, tijd buiten gelegen ? Groen uitgeslagen.. er zwemmen nog net geen vissen in..
Maar die Lancia, tijd buiten gelegen ? Groen uitgeslagen.. er zwemmen nog net geen vissen in..
Alfetta GTV 2000, 1980, Rosso, project
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.
Alfetta GT 1600, 1977, Ivoria, project
Non Alfa:
BieEmDobbelJoe Z3 1.9, Boston Green, 1997,
Fiat Scudo 1.9 TD, Knaus Sporti Van Buscamper, Wit, 1999
Daily: Volvo V70 2.4, Zilvergrijs, 2006.